Hoeveel flesjes aangeschaft? En welk merk?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door LiittleOne, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Zelf willen we graag avent gaan proberen, maar hoeveel flesjes hebben jullie aangeschaft? Aangezien ik graag bv wil gaan geven zal, neem ik aan, van de kleine 125ml max 2 nodig zijn voor bvb water of thee, maar hoeveel hebben jullie aangeschaft van de 260ml en 330ml?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Eerst alleen een uit zo'n pakket, Avent dus. Maar hij wilde er niet uit drinken en pakte de borst ook niet. Dus in mijn kraamtijd echt alle merken flesjes tot we de goede(Difrax) hadden gevonden!

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb 4 flesjes.. van avent nu heb ik er nog maar 1 en de rest bekertjes

4. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hadden een kleine van Avent, volgens mij ook uit een pakket. Daarbij hadden we 1 grotere van Avent gekocht.

De borstvoeding lukte niet en ons mannetje knoeide veel met de kleine van Avent, had ook last van krampjes. Toen zijn we verschillende flesjes uit gaan proberen :)

We hadden destijds meer aan de Difrax dan de Avent. Nu de krampjes voorbij zijn (en het Difrax flesje het op gaf), zijn we weer overgestapt naar de Avent Gold met anti krampjes ventiel, fijn flesje!

5. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Ik ben begonnen met de Avent flesjes die in allerlei babypakketten zitten, maar mijn zoontje verslikte zich vaak, ondanks de juiste speenmaat, daarnaast weigerde hij toen regelmatig mijn borst en had hij veel last van krampjes.

Daarom heb ik van Tommee Tippee de close to nature starterset gekocht, was een aanbieding bij Kruidvat €17,50. Hierbij moet je kleintje dezelfde zuigbeweging maken als met borstvoeding en dit werkte perfect voor het ventje, geen verslikkingen en kramp meer, en mijn borst bleef hij ook accepteren! Voor de volgende ga ik de set opnieuw gebruiken, ik ben dik tevreden!

6. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ook goede verhalen gehoord over de Tommee Tippee. Denk dat ik daar ook voor ga bij de volgende... Vooral die eerste maanden, zo zielig die krampjes!

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeetje volgens mij drinken er maar weinig kindjes lekker uit die Avent flessen he? Weetje wat het is, als ze de borst niet echt lekker pakken kan je deze zoiezo vergeten want de techniek lijkt erg op de borst..

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik gaf borstoeding en had zo een difrax fles maar dat was niks. heb 3 tommee tippee flessen gekocht. waren de enige die mijn zoontje wilde

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik had ook zo'n startersset van Avent gekocht maar daar dronk L. Ook niet goed uit. Ze knoeide heel erg ermee.
    Toen Difrax geprobeerd, knoeide ze iets minder mee maar vond de fles vaak lekken en helemaal toen ik er een maat M speen op probeerde omdat ze ook nog eens zo langzaam dronk.
    Nu heb ik 2 dr.Brownflessen en super tevreden, geen geknoei en langzaam gedrink meer!

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je borstvoeding wilt geven, dan hoef je echt maar op zn hoogst 1 flesje op reserve te hebben! Water en thee ga je toch pas vanaf een half jaar geven en dan heb je als je gekolfde melk geeft wel grotere flesjes nodig, afhankelijk van hoeveel je werkt etc. De 330 is echt heel erg groot, bedenk je maar een baby die een colablikje leegdrinkt, niet kopen dus!

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    260cc is groot zat. Had hier de vorige keer een klein flesje gekregen van Avent en een grotere bij m'n kolf.
    Deze keer schaf ik niks aan, ik ga na een paar weken wel kijken wat hier werkt.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Uit die pakketten had ik een flesje van avent en eentje van de kruidvat. (Volgens mij zit in die van de etos nu een chicco fles). Ik had die van avent uitegprobeerd en vond het niks, het drinken zag er zo onnatuurlijk uit. Toen ik een handkolf ging aanschaffen heb ik gekozen voor tommee tippee, ik kreeg hier ook 4 flesjes (150ml) bij, deze gebruik ik nu nog steeds als ik kolf. Ik ben echt heel erg tevreden over de flesjes. Op de negemaandenbeurs heb ik nog 6 flesjes van 260ml gekocht (veel meer gaan ze volgensmij toch niet drinken in één keer). Dit is voor wanneer ik zou stoppen met bv.

13. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

M'n broertje en schoonzus hebben de dr. Brownflesjes. Wij gaan die ook kopen vanwege dat ze krampjes voorkomen en en deze doen ook wat ze beloven.

14. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Hier ook goede ervaringen met tommee Tippee, avent in combi met bostvoeding was echt helemaal niks: stikken en verslikken, brullen en niet eruit willen drinken.
    Dingen als water biedt je in principe pas na 6 maanden aan en dat ging nog wel in een 'gewoon' flesje maar niet van harte, uit een antilek beker ging het beter.

Ze wil nog steeds haar melk in de TT met de kleinste speen, is ruim 2,5 nu, ach gaat vast wel over voor ze 18 is ;)

15. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik geef ook borstvoeding en ik had geen flesjes aangeschaft. In de babydoos van prenatal zat een flesje van Avent. (125ml)
    Mijn zoontje drinkt er prima uit dus heb twee flessen aangeschaft van 260ml. (inmiddels drinkt hij 180cc afgekolfde melk per keer).

16. misa

misa Niet meer actief

Wij wilden beginnen met difrax en hebben er twee gekocht. Ik wilde dan ook geen bv gaan geven. Verder hadden we allerlei flesjes uit babyboxen gekregen die we als reserve achter de hand hadden.
    Als je bv gaat geven dan zou ik het alleen met 1 flesje doen. Je kunt altijd nog bijkopen of wat anders uit die pakketten proberen.

17. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Als je bv wilt gaan geven heb je in eerste instantie geen flesjes nodig. Al helemaal niet om thee of water te geven omdat ze aan bv de eerste 6 maanden genoeg hebben.

Met een week of 6 zou ik gaan oefenen met flesjes geven, en dan raadt ik zelf de Tommee Tippee aan, die is heel goed te combineren met bv!

18. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Ik geeft volledig fv had 5 avemt flessen gekocht maar ons zoontje kon ook niet goed drinken. Hij was heel gulzig en verslikte en knoeide veel met avent.
    Gebruiken nu born free flessen daar zit een ventiel in waardoor hij harder moet zuigen en dus moeier wordt. Hebben van de kleine maat 2 en de grotere maat hebben we 3 flessen gekocht.

Deel Deze Pagina