Eczeem...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lindangel, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Mijn zoontje heeft sinds nu twee weken last van eczeem. Althans, dat denken we.

Hij kreeg in eerste instantie een droge huid toen het zo koud was. Maar nu twee weken terug werd het steeds erger, toevallig tegelijk met dat we met bijvoeding zijn begonnen (voornamelijk banaan en wat broccoli en rijstwafel).
    De uitslag werd steeds erger en toen hebben we toch maar de HA gebeld. Die heeft via de mail een foto beoordeeld, doorgestuurd aan de dermatoloog: eczeem was de diagnose. Goed smeren met vaseline en succes! (!)
    Intussen kreeg m'n zoontje jeuk, ging steeds slechter slapen, ik dus ook etc etc. Weer gebeld en even opgenoemd dat dit dus vooral speelt sinds de bijvoeding, en dus dat hij zo'n jeuk had. Teruggebeld, hormoonzalf voorgeschreven. Wij een keer gesmeerd, belt de dokter ineens dat we bloed moesten prikken, stoppen met bijvoeding en ik stoppen met melkproducten, want het zou wel KMA kunnen zijn.

Ik weet niet zo goed wat ik nu moet. Ik drink nu een halve week geen melk ed, maar zoonlief heeft ontzettende jeuk, slaapt slecht en heeft gewoon honger! Ik weet dat we de oorzaak moeten bestrijden, maar de eczeem wordt steeds erger. Bovendien is her volgens mij ivm allergie juist slecht om te laat te beginnen met bijvoeding. De dokter stelde voor dit twee weken te proberen, maar dan is m'n zoontje zeven maanden...

Ik weet het even niet meer. Iemand tips?

Deel Deze Pagina