Hebben jullie weleens keelontsteking???

Discussion in 'De lounge' started by Tuti80, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Vandaag ben ik bijde ha geweest omdat ik koorts heb (39,0) en ontzettende keelpijn. Zo dat ik nauwelijks kan slikken. M'n huig is helemaal rood en opgezwollen. Ik blijk een zware keelontsteking te hebben door waarschijnlijk de streptokokken bacterie en heb antibiotica gekregen. De ha (vervanger van mijn eigen ha) vroeg of ik dit vaker heb. Het is echt heel erg ontstoken. Maar nee, eigenlijk ben ik nooit ziek. Nu vroeg ik me af waarom hij dat vroeg. En ben op internet gaan kijken. Maar dan kom ik allerlei enge dingen tegen... Dus ben ik mee gestopt :). Hebben jullie dit weleens gehad? En hoe lang duurde het voordat het overging? Kan ook nauwelijks eten...

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Jaa hoor heb ik ook wel eens gehad... Kon amper mn eigen spuug doorslikken...:)

Ook antibiotica gekregen... En als ik het me nog goed herinner zou je binnen 2 dagen toch wel goed verschil moeten merken hoor :)

3. sprits

sprits Fanatiek lid

Feb 21, 2011
    3,917
    376
    83
    Ja binnen een dag of 2 moet je al wel verschil merken.
    ik heb het ook vaker gehad, en ja daar wordt je niet vrolijk van! Ik kon zelfs niet eens meer praten en normaal slikken.
    Voelde me toen echt ziek.
    Ik probeerde ook wat te gorgelen met zoutwater.
    Vies maar effectief. Wel je kuur afmaken hoor! Ook als je denkt dat het over is. (maar dat wist je vast al)

4. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Thanx! Ok een dag of 2 dus. En ja kuur afmaken inderdaad. Kruip maar lekker in m'n bed...

5. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

De HA vroeg dit denk ik, omdat als je het 6x per jaar hebt je amandelen eruit kunnen. Tenminste, dit is mij zo verteld.
    Ik heb heel vaak keelonsteking normaal gesproken. Dit jaar nog niet, dus gelijk afkloppen.
    Ik heb het zo erg dat ik niet meer kan lopen van de pijn in mijn benen. Die bacterie/virus tast je spieren aan en daardoor kan je spierpijn krijgen is me verteld.

Erg vervelend, ik hoop dat je snel opknapt. Beterschap!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja ook weleens 1 keer gehad.

Ik denk dat het juist beter is dat je het nooit hebt want bij vaker moet je aan de bel trekken.

Niks aan de hand dus..

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ik heb nog nooit gehoord dat het je spieren aantast.
    Ik heb ook vaak een keel onsteking ik denk wel 5x per jaar maar mijn huisarts zegt dat het eruit halen van de amandelen een vrij zware ingreep is voor een volwassenen.
    Het schijnt wel heel goed te helpen dus ik zit erg in twijfel :)

8. Essenhout

Essenhout Niet meer actief

Oh, de HA op de HAP zei dat toen, omdat ik nauwelijks lopen kon. Nja :)

Ik zou de ingreep nooit doen. Schijnt zo pijnlijk te zijn. Als ik de verhalen hoor, heb ik liever keelontsteking, haha

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Tsjaa denk toch echt dat ik het wel zou iverwegen dan hoor... Liever 1 keer meer pijn dan 5x per jaar die ellende

10. Only me

Only me Niet meer actief

Wat ik hierboven al eerder las, inderdaad.. ze vragen het meestal vanwege je amandelen. Als je het vaker hebt, kan het zijn dat die dan geknipt moeten worden.
    Vaak willen ze als het vaker komt ook even voor de zekerheid bloedprikken of er niet elders in het lichaam een infectie is.

Beterschap en lekker thee met honing en kamille drinken en verder rustig aan doen ;)

11. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,130
    1,829
    113
    Hoii...
    Ik heb ook vaak keel ontsteking gehad.
    En was ook vaak verkouden.
    En ook dat ik spierpijn had:) dus het kan echt wel.
    En als ik het had was ik wel een paar dagen raar.

En vorig jaar had ik een blindedarm ontsteking en hebben ze het er uit gehaald en toen hebben ze die buis voor in de keel te hard handig in gedaan omdat ik een droge keel had (mocht niets drinken)en heb daardoor achter elkaar een keel ontsteking gehad.
    Toen ben ik naar de KNO geweest en die vond een operatie wel een optie.
    En die heb ik dan ook gedaan.
    Moet zeggen had meer verwacht.
    HEt is geen horror verhaal maar het is ongeveer zo verlopen.

Na de operatie was ik heel misselijk en hebben ze te lang gewacht met medicijnen voor misselijk heid en heb ik na elke slok water moeten overgeven.(Met bloed)
    Maar moest wel door drinken want dat smeert lekker:D.
    En ijsjes eten.
    Na dat ik de medicijnen heb gehad ging het wel lekker elke keer een paar slokjes water drinken hielp heel veel.
    Moest ook een dag blijven voor mogelijke na bloeding.
    Toen ik naar huis mocht was ik dan ook wel blij.
    Ben op een donderdag geopereerd en zaterdag heb ik knakwartjes kunnen eten glijd zo je keel in en zondag zat ik al gewoon te eten zo ver als dat ging alles voelde heel rauw aan maar het ging gelukkig.
    Maar het was wel link want voelde niet of het nou heet was dus moest wel heel zeker zijn dat het goed af gekoeld was:).
    Oja en kon gewoon moeilijk roken (zo slecht)

12. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Als je verder nooit ziek bent en dus keelontsteking hebt zou ik echt niet eens nadenken over een operatie brrr viel mij wel zwaar tegen dus kruip lekker je bedje in en rust uit en voor je het weet voel je je al beter!

btw na de operatie geen keelontsteking meer gehad dat is dan wel positief ;)

13. hardloper

hardloper Niet meer actief

had het tot voor kort elk jaar twee keer. kreeg er niets voor en was 6-8 weken beroerd. (dat is nog eens een zonnig vooruitzicht he;)) nu andere ha, krijg er wat voor ben dan maar een week ruim bezig. heb er nog nooit ab voor gehad (kan neit tegen alle soorten dus ik krijg het liever neit)

14. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ja ik zou het ook wel willen laten doen als ik echt 100 procent zekerheid heb dat het ook echt weg blijft maar die heb je dus niet.
    De HA zei dat het echt veel pijn doet een week lang en dat kan kloppen want een kennis van mij is geholpen en heeft nu al 4 dagen vreselijk veel pijn :(

Essenhout zou goed kunnen wat je zegt hoor , ik had er alleen nog nooit van gehoord maar het kan wel zo zijn aangezien ik ook altijd spierpijn heb maar dan in me nek en rug

15. blondi

blondi Fanatiek lid

Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Hihi, wel eens? Maak er ook maar een paar keer per jaar van.
    Erg vervelend maar het is bij mij met medicijnen snel over. Paar jaar terug heeft de huisarts het gehad over verwijderen van mijn amandelen maar het is er niet meer van gekomen en nou zie ik het ook niet meer zitten.
    Alhoewel ik soms twijfel omdat ik bang ben dat ik 'resistent' (noem je dat zo?) word voor antibiotica. Ik heb zovaak antibiotica nodig :)

16. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn keel en neus amandelen zijn al verwijderd toen ik een jaar of 5 was. Dat kan het dus niet zijn. Maar als je op internet gaat kijken kom je allerlei enge dingen als bloedziektes tegen. Daar schrok ik een beetje van. Maar denk dat ik momenteel een beetje lagere weerstand heb. M'n vader is 1,5 week geleden overleden en ben alleen maar aan t rennen en vliegen. M'n moeder woont op 2 uur afstand. Daardoor eet ik ook slecht.

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,570
    113
    bij mij zijn mijn amandelen een paar jaar geleden uit gehaald.
    doet pijn, je voelt je een paar dagen verrot maar ik was de winter ervoor zo vaak ziek en had al jaren keelpijn en dat was allemaal over.

Dus liever tig keer keelonsteking dat je amandelen eruit vindt ik een beetje dom gezegd.
    ( al die ab is ook slecht voor je lijf)

Share This Page