Hele lage bloeddruk, wie ook?

Discussion in 'Zwangerschap' started by 2mam2, Aug 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Tijdens mijn vorige twee zwangerschappen had ik ook al last van een erg lage bloeddruk met flauwvallen tot gevolg.
    Dit keer heb ik ook weer een erg lage bloeddruk, net bij de verloskundige geweest en hij was nu 88/42.
    Ik voel me dus ook de hele dag futloos, licht in mn hoofd en lig het liefst de hele dag op de bank.. Dit gaat tenkoste van de tijd voor de kinderen helaas en van het huishouden..
    Het lastige is dat er niets aan te doen valt behalve zoutig eten en veel drinken maar dit helpt niet noemenswaardig.

Wie heeft hier ook last van en hoe ga je er mee om?
    Of.. Misschien heeft iemand de gouden tip?

2. me1989

me1989 Fanatiek lid

Dec 29, 2013
    3,444
    1,199
    113
    Ik had 80 over 50, ben ontzettend moe, maar kan gelukkig wel normaal functioneren. Alleen als mijn zoontje slaapt plof ik ook op de bank en doe ik niks meer. Maar aan dit antwoord heb je niet echt wat:p

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Herkenbaar, maar behoudens zorgen dat je genoeg drinkt en wat extra zout kan je weinig doen. Het wordt aan het einde van de zwangerschap weer wat beter. Het hoort er helaas soms bij....
    Toegeven aan de beperkingen die je nu ervaart.....

4. Elske91

Elske91 Bekend lid

Oct 6, 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Hier ook een lage bloeddruk, fijn voor het kindje minder voor jezelf.
    MMoet zeggen dat ik me de laatste twee weken wel wat opgewekter begin te voelen.
    Maar de moeheid etc blijft nog wel aanwezig

5. Jajo

Jajo Fanatiek lid

Aug 7, 2015
    3,462
    904
    113
    Hier 90/50. Drop en zoethoutthee zorgen dat je bloeddruk omhoog gaan. Hoeft niet perse zoutedrop te zijn. Het gaat namelijk om de glycerine die er in zit

6. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,292
    17,182
    113
    hier ook, bij de anderen ook gehad maar nooit echt onderuit gegaan. Nu afgelopen zaterdag wel tijdens het douchen, vond het echt eng. Onderdruk is nu ook lager dan ik ooit gehad heb (/gemeten). Was 55 nu

7. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Ja, hier ook en tijdens mijn vorige zwangerschap ook. Laatste keer iets van 100/50 Alleen heb ik er gek genoeg nooit last van gehad. De verloskundige gaf mij als tip om bouillon te drinken als ik er last van had.

8. T86

T86 Actief lid

May 4, 2014
    157
    20
    18
    Mijn bloeddruk was gisteren bij controle was 100/60.
    Verloskundige zij er verder niks op. Wel aangegeven dat ik erg moe ben. Moeilijk voor mij te bepalen of het door zwangerschap komt of door mijn gezondheid (chronische zenuwpijn en CRPS). Ook aangegeven dat ik veel hoofdpijn heb. Ben ook bekend met migraine, ze gaf aan dat het nog wel erger kon worden.

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier ook laag 90-60.
    Nog niet veel last van.

10. MayB

MayB Lid

May 1, 2013
    72
    0
    6
    Female
    Hier ook een lage bloeddruk en heb daarbij een hoge hartslag van in rust rond de 110. Ben dus ook erg snel moe en buiten adem. Gister een goeie dag gehad en was bloeddruk ook een stuk beter. Met name op tijd ke rust pakken en ik kreeg het advies om elke keer als je iets gaat doen even iets te eten voor tegen het flauwvallen. Ik heb er namelijk veelmlast van bij langer staan en tja soms moet ke bij een kassa lang staan en daarna werd ik elke keer niet lekker heel irritant. Goed naar je lichaam luisteren en op tijd iets eten en drinken. En inderdaad bouillon, drop en chocolade kreeg ik als advies. Succes er nog mee!

11. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

Mar 4, 2013
    1,352
    737
    113
    Ik heb de hele zwangerschap al een lage bloeddruk. Nu met de laatste loodjes begin ik er last van te krijgen. Sterretjes zien, vaag gevoel in mijn hoofd en veel moe en snel uitgeput. Traplopen voelt als een halve maraton :)

Ik was rond de 22 weken ook heel moe, heb toen extra laten checken op ijzer, die was op het randje, maar ik knapte zeker op met een ijzerkuurtje.

12. Mommy11

Mommy11 Bekend lid

Apr 7, 2015
    905
    202
    43
    Hier ook al de hele zwangerschap 90/50 ongeveer... VK en gyn vinden het een mooie bloeddruk, ik heb er verder geen last van.. En mocht ik wat licht in m'n hoofd worden, neem ik ff een salmiak dropje

13. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Nouja het is dus nog even volhouden en hopen dat het niet nog lager wordt. Een lastig kwaaltje is het wel iig! Gelukkig heeft niet iedereen er daadwerkelijk last van zo te lezen. :)

Share This Page