Goedemorgen dames, Ik loop al enige tijd met het idee rond om een keuze te maken tussen - zwangerschapsshoot en newbornshoot - zelf een spiegelreflexcamera aanschaffen Beide vind ik echt zonde van het geld want de fotoshoots zijn twv 300 euro. Wat zouden jullie doen? Groetjes
Ik vind beide onzinnig. Op een fotoshoot zou ik me zelf niet op mijn gemak voelen, mijn kind was bijvoorbeeld een huilbaby. We hebben wel een spiegelreflex, al van voor dochter er was, maar eigenlijk slechts zelden gebruikt voor de baby. Meestal maken weer foto's met de gsm. Goede kwaliteit (zeker goed genoeg voor fotoalbums) en altijd bij de hand, en vooral dat laatste is wel handig op momenten die altijd uit de lucht komen gevallen.
Fotocamera Fotoshoot gedaan. Onze kids werkten totaal niet mee...gelukkig kregen we het cadeau... Baby huilde en peuter rende weg steeds. Wat een stress Gebruik idd telefoon maar kwaliteit spiegelreflex blijft gewoon toppp...
Ik heb een zwangerschaps fotoshoot gedaan voor 75,- daarbij kreeg ik de foto's digitaal zwart/wit en in kleur, en 5 foto's mocht ik uitzoeken die ze op fotopapier liet uitprinten Ze is nog wel een portfolio aan het opbouwen, pas enkele zwangerschapsfotosessies gedaan, wel veel ervaring om personen te fotograferen (gezinsshoot, bruiloft etc) Newborn fotoshoot nog geen ervaring mee, maar vriendlief heeft zelf een aardig goede camera die al klaar ligt bij de vluchttassen
zo'n shoot moet wel bij je passen. maar een ding moet je wel beseffen. een spiegelreflexcamera maakt je niet gelijk een topfotograaf. Ook ben je er niet met alleen een camera. bij zo'n fotoshoot hebben ze mooie achtergronden, weet niet hoeveel flitsers en lenzen. wij doen zo'n shoot niet. vind het zonde van het geld. verder voel ik me daar helemaal niet bij op mn gemak. newbornshoot vind ik wel altijd erg schattig.
Eh.... Vind het echt totaal niet vergelijkbaar met elkaar eigenlijk..... Een professionele fotoshoot is toch wat anders dan huis-tuin-keuken foto's naar mijn idee. Je eindigt met dat je beide zonde van het geld vindt. Heb je nu geen camera? Want voor mooie foto's die je zelf maakt hoef je natuurlijk niet perse een spiegelreflex camera te hebben (waarbij je er uiteindelijk met 300 euro niet zal zijn). Mocht je al een camera hebben, dan kan je dit prima gebruiken. Eventueel op de computer een goed bewerkingsprogramma voor foto's....... Wat betreft de fotoshoot, er zijn genoeg plekken waar je voor een lager bedrag dergelijke foto's kan laten maken.
Oke misschien ben ik te nuchter maar als je het beide zonde van het geld vind dan doe je het toch beide niet?! Heb je niet iemand in je omgeving met een goede camera en/of fotografie ervaring?
Ik heb een zwangerschapsshoot gedaan en als de kleine er is komt er ook een newborn shoot. Je moet doen wat goed voelt....ik vind dat dit zo'n bijzondere gebeurtenis is in ons leven en wilde dat graag door een professionele fotograaf laten vastleggen. Het kost wat maar dat is ook te zien aan de kwaliteit van de foto's. Ieder zo zijn eigen keus, Succes!
Ik bedoelde dat ik het dubbelop vind als we én 300 uitgeven aan de fotoshoots en dan ook nog eens een spiegelreflexcamera zelf aanschaffen. We zijn eruit en gaan op zoek naar een goedkoper alternatief wat betreft de zwangerschapsshoot en zullen daarnaast een spiegelreflex aanschaffen voor momenten na de geboorte vast te leggen. Bedankt dames!
Goeie keuze!! Ik heb zelf een spiegelreflexcamera en kan ook best leuke foto's maken (al zeg ik het zelf), maar ik wilde toch ook graag een shoot van mijn zwangere buik en m'n newborn. En bij nummer 2 ook, maar dan met grote zus erbij. Dat zijn foto's waar ik deels zelf ook op sta en die ik dus niet zelf kan maken. En vriendlief is niet zo'n fotograaf, dus ik ben heel blij dat ik die foto's heb laten maken door een professionele fotograaf. Ik was voor minder dan 200 euro klaar per combinatie van zwanger+newborn. En dan had ik ook nog een usb'tje met alle foto's erop. En die spiegelreflex, die gebruik ik dan wel weer voor andere momenten. Bijvoorbeeld de foto's voor de geboortekaartjes. Maar ik moet wel zeggen: sinds ik een mobiel heb met een goede camera erop, blijft de fotocamera steeds vaker in de tas.
Wij hebben ervoor gekozen om een goede camera aan te schaffen en geen fotoshoots te doen. Ten eerste moet dat bij je passen maar ik had ook zoiets van een goede camera heb je jaren plezier van in verschillende situaties. En er is toch echt wel een verschil tussen goede camera foto's of mobiele telefoon foto's!
Ik zou een camera kopen en dan in combinatie met een app op je telefoon zodat je wel goede kwaliteit foto's hebt, maar dus wel makkelijk de foto's op je telefoon hebt d.m.v. wifi. Zo kun je ze zelfs op je telefoon nog wat bewerken. Telefoonfoto's zijn toch wel erg matig qua kwaliteit, zeker t.o.v. de wat betere digitale camera. Je kan beter een hybride (bijv Powershot) kopen dan een spiegelreflex als je niet van plan bent je echt in de camera te verdiepen. Een fotoshoot met kinderen weet je nooit hoe het gaat lopen en of het je geld waard gaat zijn. Soms kun je bij een leuke fotograaf ook een mamarazzi-workshop volgen en leer je hoe je je kind mooi op de foto kan zetten. Kosten zijn ergens tussen 50-75 euro voor zover ik heb gezien.
Wij hebben een spiegelreflexcamera gekocht. En m'n man heeft mijn zwangerfoto's ermee gemaak. De foto's zijn prachtig geworden vind ik. Hij heeft advies ingewonnen bij een collega die heel goed thuis is in spiegelreflexcamera's hoe hij naast de automatische instellingen zelf het een en ander kon instellen om bepaalde resultaat te krijgen. Ik ben blij met ons besluit. Maar zoals iedereen aangeeft, je moet doen wat je fijn vindt. Mocht je kiezen voor een camera deze hebben we gekocht: Sony Cybershot DSC-RX100 compact camera Kijk maar eens naar de reviews! We kochten het omdat we een kleine en compacte camera wilden hebben.
Ik persoonlijk vind het zonde om een spiegelreflexcamera aan te schaffen wanneer je er alleen foto's van gaat maken van je kind in een (semi)automatische stand. Echt heel erg zonde, dan kun je beter voor een wat betere camera gaan (alla powershot zoals hier voor genoemd). Een spiegelreflex heeft echt pas meerwaarde wanneer je lekker met de instellingen gaat prutsen. Daarnaast is een spiegelreflex behoorlijk wat zwaarder (qua gewicht) en wanneer je er nog wat lenzen bijneemt of een externe flitser dan heb je zo een hele zware tas bij je ipv je normale tas. Een newbornshoot is persoonlijk. We hebben het bij onze eerste niet gedaan, maar ervoor gekozen het nu wel te gaan doen. We hebben bij de volgende gereserveerd: Annika fotografie
Daar ben ik het absoluut mee eens. Anders kun je beter gewoon zo'n klein camera'tje kopen. Ik kocht mijn spiegelreflex ooit omdat ik op reis ging naar Australië en heb me toen ook verdiept in instellingen enzo. Nooit spijt van gehad. @Lotje: ik heb een Samsung Galaxy S6 en daar zit echt wel een goede camera op hoor.
Inderdaad op de eerste alinea. En idem voor de tweede: in bijvoorbeeld een iPhone zit ook echt een goede camera hoor.
Ik vond mijn zwangerschapshoot eigenlijk zonde geld,veel foto's vond ik stom.omdat ik me er dik en lelijk op voelde! En dan betaal je 130 De newbornshoot totaal geen spijt van.het was zo mooi en ontroerd hoe die vrouw het deed.ben erg blij met mijn foto's!
Een spiegelreflexcamera aanschaffen is nooit weg! Alleen ben ik van mening dat, als je zo'n camera aanschaft je je er wel in moet verdiepen. Want als je toch alleen maar op de automatische stand foto's gaat maken kn je niet zo goed een gewone digitalecamera aanschaffen. Krijg je net zulke mooie foto's mee op de automatische stand en scheelt je een hoop geld. Een goede cursus op bijvoorbeeld de fotoacademie of Fotovakschool is toch al snel zo'n 800 euro, maar dan heb je ook wat. Je kan het natuurlijk ook jezelf aanleren. Ik heb een goede spiegelreflex camera en doe een zwangerschapsshoot. Die shoot kost me 300 euro, maar dat komt ook omdat ik niet van de standaard foto's hou en dus lang gezocht heb naar een fotograaf waar ik gelukkig van wordt. De new born foto's maak ik zelf.
Ik heb zelf een spiegelreflex en heb er bewust voor gekozen om de newbornfoto's zelf te schieten. In eerste instantie omdat ik tot nu toe geen enkele fotograaf ben tegengekomen die newbornfoto's maakt naar mijn wensen (vind ze allemaal veel te bewerkt en gemaakt, ik hou toch meer van de pure en natuurlijke foto's) en omdat ik van mezelf creatief ben ingesteld en het dus ook leuk vind om de foto's zelf te schieten. Als je voor een spiegelreflex gaat, zou ik me er wel eerst in verdiepen, anders is het zonde van het geld. Maar als je dat eenmaal hebt gedaan, dan is het de investering dubbel en dwars waard.
Ik heb zelf deze camera gekocht in Amerika een paar jaar geleden en ben er echt super tevreden over!! https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Nikon_Coolpix_P610 Wat niet wegneemt dat je met een iphone(in mijn geval 5) echt wel mooie foto's kan maken hoor.