Vandaag heb ik eens granaatappel gekocht voor dochtertje, alleen weet ik niet hoe ik deze kan bereiden voor haar. Gewoon pletten met wat koekjesmeel? Of doe je daar nog ander fruit bij, en welk?
Geadviseerd wordt om granaatappel in verband met verslikken pas later te geven (tussen 12 en 18 maanden oud). Het sap van de granaatappel kun je uiteraard nu al wel geven. Volgens mij kun je die dingen gewoon uitlepelen?
Had dat zelf nog niet gegeten dus wist niet hoe zoiets eruit zag langs binnen.... Daarnet opengesneden, vond het maar raar, zo met die pitjes.... Heb het maar niet gegeven, en zelf vond ik het toch ook maar niets hoor... Nochtans staat op het blad van kind en gezin dat je dit mag geven vanaf 8 maanden ...
Als de granaatappel goed rijp is kun je deze gewoon uitlepelen en aan het kind geven. Een kindje van 8 maanden kan het gewoon kauwen. Al kan ik me voorstellen dat ermee wordt gewacht ivm verslikkingsgevaar. Ik verbaas me meer om een stuk fruit te kopen en deze dan te mengen met koekjesmeel?? Krijg je dan een soort gebaksdeeg dat je aan de baby geeft? Dat is toch geen fruit meer?
Sommige Kind&Gezin-medewerkers zijn inderdaad nog een beetje van de oude stempel en raden nog steeds de mengeling met koekjesmeel aan. Is trouwens niet anders dan Nederlanders die er liga bij geven hoor
Een granaatappel moet je gewoon uitplukken. Ze zouden die vruchtpitjes dingen gewoon een voor een kunnen eten. Te klein om je in te verstikken
Ik zou eerst zelf maar even proeven want het is nog erg vroeg voor granaatappels. Grote kans dat ze heel zuur zijn.
Ik weet niet of het geschikt is voor jonge kindjes. Maar makkelijk om het te pellen is door de helft snijden, dan de zijkanten lostrekken en dan aan de andere kant er flink op slaan met een houten lepel.