Omdat onze kleine man steeds vaker zijn melk liet staan, zijn we hem yoghurt gaan geven om toch aan minimaal 300 cc zuivel per dag te komen. Dat geven we hem ongeveer een uurtje naar zijn avondmaaltijd. Eigenlijk in plaats van de avondfles (die hij niet meer wilde). Hij krijgt het puur, zonder iets er in en hij vindt het heerlijk. Nu vroeg ik mij af: welke yoghurt kan ik het beste geven. Zelf neem ik halfvol of vol (ik eet het 's ochtends), maar ik heb ook wel eens Griekse yoghurt in huis en dat is wat dikker en beter te geven. Ook heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat Griekse yoghurt goed is om te geven. Maar nu zag ik dus op die beker staan dat er ook room(!) in zit (en verder yoghurtcultuur). Is dat niet veel te vet? Ik snap dat een baby over het algemeen nog niet op dieet hoeft , maar ik vroeg me wel af of gewone yoghurt of kwark dan toch niet beter is.
Die vetten kan je kindje goed gebruiken hoor. Hier geven we eigenlijk van alles: volle yoghurt, volle Franse kwark, Griekse yoghurt, Turkse yoghurt. En alles wordt even lekker gevonden.
Griekse yoghurt is meestal 10% vet. Die van AH bevat sinds een jaar of twee 5% vet (Griekse stijl), de Turkse stijl bevat 10% vet.
Ik maak altijd zelf Turkse yoghurt voor m'n dochter van verse melk van de melkboer. Ze vindt het heerlijk