Heel kort ongesteld, kans op zwangerschap kleiner?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Kitbe, 28 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitbe

Kitbe Niet meer actief

Ik kan hier toch weinig over vinden en hoop dat ik de dames mag vragen die ook een korte menstruatie hebben.
    Ik heb een menstruatie die begint vaak op een avond wat bloed verlies, de dag erop normaal ongesteld de dag door, de dag daarop of weer over of nog heel licht beetje verlies, verwaarloosbaar.
    Mijn cyclus zit wel elke keer op 27/28 dagen.
    Ik en toch benieuwd of dit een probleem kan geven, we zitten nog maar in ronde 5 dus wat dat betreft mag ik nog niet zeuren hoor :)

2. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Hoelang je menstruatie duurt zegt volgens mij niet zoveel. Maar als je bloedverlies daarbij ook heel weinig is kan ik me voorstellen dat je weinig slijmvlies opbouwt? Dat zou je eens kunnen laten checken als het lang duurt...

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik was en ben altijd heel kort en licht ongesteld. Meestal zo’n 2 a 3 dagen. Heel af en toe 4 dagen. Ik ben er twee keer zwanger mee geworden. Hoewel het 15 maanden geduurd heeft voordat ik zwanger was van mijn zoon, was ik van mijn dochter meteen na het stoppen met de pil zwanger. Het zegt dus niks over je vruchtbaarheid.

4. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Nee hoor, heb ik ook. Drie keer zwanger geworden (ronde 3, ronde 2 en ronde 19......) Als je niet een curettage hebt gehad hoef je je geen zorgen te maken (anders (na curettage dus) kan het duiden op het syndroom van Asherman, zeker als je voorheen heviger bloedde)

5. Kitbe

Kitbe Niet meer actief

Dank jullie wel, maakte me toch een beetje zorgen, het is zo kort. Maar goed om te lezen dat meer mensen het hebben en toch gewoon zwanger worden. Bedankt!

6. Gliss

Gliss VIP lid

5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik heb hetzelfde als jij en maak me er regelmatig druk om. De gynaecoloog niet, die vind het binnen 'normaal' passen. Een kindje laat helaas lang op zicht wachten, maar blijkbaar niet daardoor..
    Dan maar blij zijn dat t maar zo kort is, sommigen hebben er wel een week last van :)

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mijn menstruatie verloopt ook ongeveer zoals jij zegt. Bij mijn is zo’n beetje alles gecheckt wat gecheckt kan worden en alles is in orde. Hoeft natuurlijk niks te zeggen over jouw situatie maar toch.

Uitleg vanuit de kliniek was: het kan zijn dat mijn baarmoeder gewoon efficiënt ‘opruimt’. Menstruatiebloed bestaat uit datgene dat opgeruimd moet worden en uit bloed vanuit geknapte bloedvaatjes. Als bij jou weinig bloedvaatjes knappen tijdens het ‘opruimen’ ben je dus licht ongesteld.

Dat ik nog niet (in de baarmoeder) zwanger bent geweest heeft denk andere oorzaken... wij doen IUI met donorzaad dus er zijn megaveel dingen die ‘mis’ kunnen gaan.

8. Dubbelfris

Dubbelfris Actief lid

19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Hoi @Kitbe
    Ik heb ook altijd last van een megakorte menstruatie.. 1 dag hevig en de dag daarna is het alweer bijna weg en zie mijn banner.
    Ik ben nu al voor de 2e keer zwanger en beide in ronde 1!

9. Kitbe

Kitbe Niet meer actief

Bedankt voor ook de laatste reacties, wat fijn dat we hier zo onderling ervaringen kunnen uitwisselen.

@Lisa280887 Jeetje wat heftig allemaal zeg, hoop dat het je toch snel gegund mag zijn.

Lisa280887 en Gliss vinden dit leuk.
  10. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Lief, dankjewel❤️ Hoop het ook voor jullie!

Deel Deze Pagina