Granaatappelsap, tarwekiemolie en Conceive Plus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LiefsteWens, 15 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    iemand heeft voor mij helemaal uitgezocht en ik slik nu de multivitamine van prena fem: complete multi rondom de zwangerschap met DHA uit visolie. Volgensmij heeft deze alles in de actieve vorm. Nou werd bij mij in ziekenhuis multivitamine aangeraden, deden ze bij alle stellen dus ik slik verder niks meer apart sinds ik deze neem

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Jawel hoor, als je op de foto van achterkant kijkt zie je op 7e plek folaat staan :) soms heet het trouwens ook wel eens quatrefolic, dat is merknaam.

Ja ik heb mthfr genmutatie vandaar ;)

Ik had d3 2500 iu (en gebruik zelfs 5000 in winter en nog werd mijn d waarde niet hoog genoeg dus soms zelfs 10000). Belangrijkste is dat je de liquid vorm neemt in caps of druppels.
    B12 van golden naturals (belangrijk om zuigtabletten voor onder je tong te nemen voor beste opname)

De prena fem is ook goede van orthica!!

3. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Lieve dames,

Dank jullie wel. Ik waardeer jullie hulp ENORM. Echt heel erg lief. Ik denk dat ik voor deze ga: https://ovabalance.eu/product/multivitamine-zwanger/ en dan een losse omega3 erbij.
    Wat fijn dat iemand het voor je heeft uitgezocht. Het is interessant materie maar ook wel ingewikkeld. Vind ik. Zit er in deze ook folaat? Ik zie wel iets met folaat erin, maar is dat dan dé juiste folaat? Fijn ook dat er visolie in zit.

4. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Ik zie het staan idd. Ik twijfel nu tussen deze en die van Orchid haha! Vanavond even goed uitzoeken. Op het eerste gezicht heeft de jouwe (is dit een woord) geen visolie? Zoveel verschillende namen waardoor ik de kluts een beetje kwijtraak.

Ik moest de genmutatie even opzoeken. Beïnvloed je het veel in je dagelijks leven?

5. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    En lieve dames, ik waardeer jullie hulp en adviezen ENORM. Dank jullie wel :thumup: <3

6. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja is de juiste folaat! Ja ik vond het ook heel erg ingewikkeld. Dus zeker fijn dat toen @Brinsa het voor me uitgezocht heeft!

7. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Alle vetoplosbare suppl zoals vitamine D, K, E en omega 3 zijn vele malen beter om in liquid/olie vorm te nemen dan gedroogd in tabletje :|. Ik nam deze dus zelf los (mollers levertraan bijv heeft supergoede DHA en EPA gehalte). De prenafem heeft kleurstof erin zitten waar ik zelf dan ook een pietlut in ben, vandaar de vitals gekozen (prenafem heeft ook folaat erin maar van een ander merknaam).

Nee hoor je merkt er niks van als je MTHFR hebt, 40% vd bevolking heeft dit. Maar kan dus mogelijk een bijdrage hebben geleverd aan miskramen omdat mijn b12 te laag was, homocysteine kan te hoog worden. Ik krijg nu 6x pj b12 spuit.

Tis een hele zoektocht en afweging waar je goed aan doet. In principe als je gewoon heel gezond en gevarieerd eet hebbem de meeste mensen eigenlijk geen extra vitamines nodig (behalve folaat tot 12w zwanger en vit d3 heeft ook heel NL in de winter een tekort).

8. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Die van prenafem zijn softgels dus geen tabletjes toch? Maakt kleurstof echt uit? Ik heb er geen verstand van hoor dus ben benieuwd! Ik vind wel ideaal dat alles erin zit, Vitals heeft dat niet dacht ik of wel?

9. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk, dat zijn softgels! Je mist alleen wel de EPA dan..
    Nee vitals heeft geen omega 3 (dha en epa) erin.
    Kleurstof is persoonlijk, zoals ik al zei, ik ben daar pietlut in ;) heb zo'n boekje waarin dan staat dat dat mogelijk kankerverwekkend is enzo maar goed zit tegenwoordig in alles wel wat "slechts"...

Orchid24 vindt dit leuk.
  10. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    wat is EPA? :| Ah zo!

11. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    EPA is een net zo belangrijke omega 3 vetzuur als DHA...

Orchid24 vindt dit leuk.
  12. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    dankje!

13. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Bedankt weer!

Ik ga toch maar deze bestellen https://ovabalance.eu/product/multivitamine-zwanger/ en dan dus granaatappelextract erbij. Ik denk dat ik het voor nu bij deze 2 houd en dus Conceive Plus. Ben bang dat ik anders een afkeer krijg van de pillen. Normaal slik ik namelijk niets.

We gaan het zien allemaal <3 <3 <3

Orchid24 vindt dit leuk.
  14. Blend1

Blend1 Lid

5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Nog lang niet haha mijn nod is 29-30. En jij?
    Ik loop mij zelf zo gek te maken al had ik tegen mezelf gezegd om niets in me hoofd te halen maar voel echt van alles.

15. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Welke granaatappel extract ga je slikken? :)

16. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Zo herkenbaar. Afgelopen maand heb ik mezelf echt gek gemaakt. Ik voelde en zag ook van alles, helaas werd ik toch echt ongesteld... Nu nog. Ik verwacht dat het morgen voorbij is. Mijn volgende NOD is pas 12 mei! Eerst maar eens toewerken naar de ovulatietesten.

Ik weet in elk geval wel dat alle symptomen niets voorstellen haha.

Blend1 vindt dit leuk.
  17. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
  18. Blend1

Blend1 Lid

5 okt 2019
    70
    10
    8
    Vrouw
    Pff dat is echt rot.. nu hopen dat granaatappel nieuwe levens brengt :D en voor jou ook een plakkertje bezorgd!!

19. Dana

Dana Fanatiek lid

9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Haha onder andere door mijzelf waarschijnlijk. Ik heb deze ook. maar dacht misschien had jij een andere(goedkopere) variant gevonden :D. Ik ga ze ook weer opnieuw bestellen, heb ze bijna op. Staat dat je er max 6 per dag mag.. Maar ik neem er 3 per dag. Anders loopt het uit de klauwen met de kosten

20. LiefsteWens

LiefsteWens Actief lid

15 apr 2020
    211
    37
    28
    Vrouw
    Dank je en voor jou hetzelfde :) Ik zal het in deze topic laten weten, tzt.

Deel Deze Pagina