granen door fruithapje

Discussie in 'Voeding' gestart door cvm1985, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hallo,

heeft iemand weleens granen door een fruithapje gedaan?
    Mijn dochter van 6 maanden krijgt borstvoeding op verzoek en ik wil haar nu leren wennen aan granen. Omdat ik niet extra wil kolven om een papfles te geven (voed liever live) wil ik de granen op een andere manier geven.
    Ik heb net een peer gepureerd en hier een eetlepel bambix fijne granen doorheen gedaan. Die zijn eigenlijk bedoelt om pap van te maken. Zou het kwaad kunnen om deze door fruit te doen?
    Het peertje bond er ook lekker door want als je alleen peer pureerd blijft het zo vloeibaar ;)

2. adi

adi Niet meer actief

Is het niet simpeler om gewoon met boterham te beginnen?

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Haha jawel maar heb van mijn laktatiekundige het advies gekregen om eerst met granen te beginnen om de darmpjes daaraan te leren wennen omdat brood ineens moeilijker te verwerken zou zijn.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    je kindje is pas vijf maanden toch? Waarom dan nu al met granen beginnen?

Onze dochter kreeg vanaf 8 maanden een papfles in de ochtend..

5. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Het zou misshcien wel kunnen, maar waarom geen pap met een lepel? Dat hebben wij gedaan (flesweigeraar!) Ik dacht eerlijk gezegd dat granen pas vanaf 5 maanden mocht en bijv rijstebloem al wel eerder, maar omdat je contact hebt gehad met een LK, zal je de goede info wel hebben gekregen daarover

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou fruit toch liever puur blijven geven, om haar aan de smaak te laten wennen.

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Wij zijn vanaf 6 maanden eerst begonnen met groente, daarna met fruit en later pas met een broodkorst.

Pap heeft ze hier eigenlijk nooit gehad, vanwege dezelfde reden als die jij geeft! Maar het was ook niet nodig want brood ging hartstikke goed. Heb wel eens in een opwelling een pak gekocht maar daar hebben we niets mee gedaan.... ik bedacht me namelijk later dat ons meisje het goed deed op alleen borstvoeding en het dus gek zou zijn om daar pap oid aan toe te voegen haha.

8. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    het zou in principe wel kunnen, maar dan zou ik het omdraaien, dus fruit toevoegen aan de pap.
    Of een papflesje geven of met een lepeltje?

Persoonlijk heb ik de smaken altijd gescheiden gehouden, maar voor moeilijke fruiteters deed ik het fruit door de pap.

het is voor zo'n kleintje gemakkelijker om pap binnen te krijgen dan losse granen en pap word pas pap als het in warme melk komt.
    denk dat de structuur van granen/pap in koud fruit niet lekker aankomt bij een kleintje.

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Wij hebben onze zoon wel granen door het fruit gegeven. Ging prima. Inmiddels eet hij fruit gewoon in stukjes, dus zonder granen en dat lust hij prima!

10. adi

adi Niet meer actief

Ik heb overigens altijd begrepen dat gluten (dus granen) pas vanaf 6-7 maanden mogen. En tarwe brood is net zo mild als gemalen granen, dus voor de darmen maakt het niet uit.
    Raar advies....

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, nee Adi, daar klopt niks van! Heul raar advies!

Het meeste graan waar brood van gemaakt wordt, bevat gluten.
    Gluten zijn graaneiwitten.

Niet te verwarren met vezels of volkoren.

Tarwegraan bevat gewoon gluten. Er bestaat zelfs een tarwe-allergie.
    Maar tarwebrood bevat wel iets minder vezels.

Je kan gewoon granen introduceren bij 6 maanden.
    Broodkorst, pap oid. Na een maand gewoon een boterham. Na 2 maanden vezelrijk volkoren. Je hoeft granen en gluten niet te vermijden. Gewoon net zo introduceren als groente en fruit.

Deel Deze Pagina