Granenpap

Discussie in 'Voeding' gestart door jannn, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi meiden,

Ik hoor net toevallig dat je kindje ook granenpap moet gaan krijgen??!! Pff als ik het allemaal niet hoor, dan gebeurt het ook echt niet. Kben nog niet echt goed overal van op de hoogte hoe het allemaal moet. Maar goed het is de 1e :)

Wanneer gingen jullie granenpap geven? Is dit ipv rijstebloem?
    Op welk tijdstip gaven jullie dit?

Geef mij aub wat info hierover. Dan kan ik misschien weer even verder.

Liefs

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Niks MOET hoor... maar ben het met je eens dat het CB niet heel veel verteld, lang leve het forum!
    Ik ben met 6 maanden wel begonnen met bambix fijne granen te geven en dat deed ik door de ochtend fles. Je kan het ook in een bordje doen met verhoudingsgewijs meer pap zodat het te lepelen is. Je kind kan dan wennen aan granen zodat je in een later stadium kunt overstappen naar brood.
    Met 6 maanden ben ik gestopt met de rijstebloem. Voor het doorslapen had hij dit niet meer nodig. je zou eens zonder kunnen proberen!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op een gegeven moment, zo met een maand of 7 a 8 heeft een kind ook granen nodig. Hoe je die geeft mag je zelf weten, kan als pap, kan als brood, kan als pannenkoeken, kan zelfs als rijst of andere gekookte graankorrels, kan als crackers, kan als beschuit, kan als pannenkoeken...

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dankjewel voor je antwoord. Nou idd via het CB hoor ik ook echt niks. Maar je kindje mag toch met 7 maanden brood gaan eten? Dus zou het dit voor mij nog maar een paar weekjes zijn!
    Of als hij brood krijgt, ga je dan met die pap ook door?

Mijn zoontje drinkt de fles van 19.00/19.30 niet meer op omdat hij nog vol zit van de groente. Kan dat ook zijn dat hij dan tevol raak omdat er rijstebloem in de fles zit?

En wanneer moet je kindje vit. D erbij krijgen?
    Sorry ik wijk af. Ik zit ook met zoveel vragen :S

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vitamine D moet je gaan bijgeven zodra je kind minder dan 500cc kunstvoeding (nummer 1, opvolg of dreumes) drinkt.

Je kunt de rest van je leven ontbijten met pap hoor, dat kan naast brood, i.p.v. brood, of helemaal niet, daar zijn geen vaste regels voor, meer een kwestie van smaak en gewoonte. Er zijn toch ook zat volwassenen die ontbijten met een bord Brinta?

6. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Heerlijk een bordje brinta ;)

maar inderdaad niks moet hoor. Als je kind aan de zware kant is zelfs liever geen pap.

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Waar kan ik vitamine D kopen?? Ik gaf net om half 8 de fles van 180 cc water + 6 scheppen opvolgmelk + 2 scheppen rijstebloem en dit mannetje hier drinkt vervolgens maar 60 cc op :(
    Ik ben een uur bezig geweest, een paar keer nieuwe melk gemaakt ( gaat wel duur kosten zo) maar hij wil echt niet meer..
    Zo kom hij zeker te weten aan te weinig voeding.
    Daarna nog een papje gemaakt, en met de lepel gegeven maar ook dat wilde hij niet.

Ik weet soms echt ff niet meer wat ik moet doen.

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik zou nog even geen extra vitamine geven hoor maar gewoon de rijstepap eraf laten. Mss vind hij dit helemaal niet lekker. Ik zou hem dus een gewone fles aanbieden en kijken wat hij doet. Over het algemeen komen ze wel aan 500cc op een dag hoor. Hoe laat krijgt je kindje zijn groente hapje, want je zou de fles wat later kunnen geven of zijn hap iets eerder waardoor hij zijn fles wat beter drinkt ( en ook hier de rijstebloem weglaten)

suc6
    Groetjes Kim

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Bedankt voor je reactie! Ik ga het idd denk ik maar even proberen weg te laten. Maar wat ik gewoon niet snap. Als hij dan een hele nacht heb geslapen dat hij dan ook maar 60 drinkt.
    Ik geef om half 5 zijn groente en misschien 3 lepeltjes yogurt/kwark zomaar voor de smaak en dan om half 8 fles! Nu werdt hij gisteren om 10 uur zelf wakker en toen heb ik m de rest gegeven.

Hoeveel vocht mag je meetellen uit een fruithapje & groentehapje?

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt ongeveer het gewicht van de groente min 15% bijtellen als vocht.
    Vitamine D druppels koop je gewoon bij de drogist. Het advies wat een kind moet krijgen is afgelopen zomer verdubbeld, als je wilt weten hoeveel je bij moet geven, dan bel je even met je CB (bij een betere drogist weten ze het vaak ook wel).

Maar ik zou eerst ook eens proberen of hij beter drinkt zonder die rijstepap er in. Je kunt na de fles altijd nog een klein bordje pap geven als hij dat wil.

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dus een potje fruit van 200 gram mag ik als 170 gram vocht rekenen?? Dan kom ik zeker te weten wel aan de 500!

Deel Deze Pagina