mn meisie is klein maar fijn naar mijn idee eet ze voldoende, maar komt maar moeilijk in gewicht aan. Dit is zoals haar dag er uit ziet wat eten betreft ontbijt: 1 broodje met fles sap tussendoortje: 1 stuk fruit en koekje en sap lunch: 1 broodje met melk tussendoortje: 1 stuk fruit en koekje en sap avondeten: 200-250 gram toetje 50cc yogurt ze drinkt geen warme melk en of FV met pap ofzo. Nooit gedaan, lust ze niet! moet ze niks van hebben. heeft iemand nog suggesties???
Ik heb een zoontje van bijna 17 maanden. Hij weegt denk ik ook nog geen 10 kg, maar is dan wel wat zwaarder als jouw meisje zo te zien aan je banner. Hij ontbijt bijna altijd met 1 boterham en 1 plak ontbijtkoek en bekertje melk (ca 150 cc). Dan als ochtendtussendoortje vaak 1/2 banaan (vandaag toevallig ook appel) (ander fruit moet hij niets van hebben) met bekertje sap/pakje drinken af en toe/ bekertje thee of water Lunch vaak 1 a 2 boterhammen met klein bekertje melk Na middagslaapje wederom wat drinken (vaak water) en bv. rijstwafeltje of biskwietje of rozijntjes Avondeten: momenteel niet veel, ik denk geen 100 gr., toetje vaak wel.
ok dus wel een beetje vergelijkbaar! ze is iig geen grote eter en zal dat ook nooit worden ben ik bang. Ik geef heel de dag door kleine porties Ben blij te zien dat we wel redelijk ok zitten wat betreft het eten. Ik kan het er moeilijk in proppen, wil niet dat ze een afkeer krijgt van eten namelijk.
Hoi, Mijn zoontje is wel groot (+1 op de curve, ook 16 maanden). Hij eet niet heel veel meer hoor. onbijt: 1 boterham + 100 ml melk (soms een tweede boterham) tussendoor: fruit + drinken lunch: 1 -2 boterhammen + 100 ml melk (niet altijd de 2e boterham) tussendoor: koekje, rijstwafel + drinken diner: 200 - 250 gram + 100ml zuivel (yoghurt / kwark) Hij is nu 84 cm en 12 kilo. Ik vind het dus helemaal geen gek menu. Als je je zorgen maakt of je kindje wel genoeg binnenkrijgt geef dan vooral volle producten zoals volle yoghurt en kwark. Altijd boter op de boterham doen en geef bijvoorbeeld avocado. Heel gezond maar ook calorierijk. Het ene kind is 'dikker' dan het andere. Als ze tevreden overkomt dan is ze dat heel waarschijnlijk wel
bedankt meid verschil is weinig inderdaad Nou dat doet me goed te zien inderdaad wat je zegt het ene kindje is groter en forser dan het andere. Dat heb ik al wel geaccepteerd, maar mijn kinderarts nog niet geloof ik, en die blijft maar zeuren.
Ik had ook een zwaar jochie, dat weinig eet. Rond de 16 maanden was hij ongeveer 13,5-14 kilo. Maar hij at: 0,5-1 boterham met melk 1 stuks fruit 0,5-1 boterham met thee/melk/sap half stukje fruit/klein koekje avondeten ongeveer 150-200 gram, toetje 100cc warme melk voor het slapengaan.. Niet echt meer dan de jouwe. Maar mijn jochie at soms maanden weinig, en dan opeens weer een paar weken flink honger. Ik zou wel kijken of je er iets meer zuivel in kunt krijgen. Misschien bij de boterham ook wat yoghurt/kwark? Dat zet ook een beetje aan.
ja ga ik maar weer eens doen, maar ze is er zeker geen fan van Tot 9 maanden heeft ze BV gehad en we moesten toen noodgedwongen stoppen, maar heeft daarna nooit iets moeten hebben van de opvolgmelk. In welk smaakje dan ook. Kwark is een tijdje goed gegaan tot een jaar en toen moest ze dat ook niet meer???? Melk drinkt ze nu wel 2 keer zo'n 75cc op een dag. En ze krijgt ook een toetje savonds waarvan ze een paar happen neemt........ik zeg al ze is er beslist geen fan van!!!! Ik ga proberen voordat ze haar middagslaapje gaat doen, haar een beetje yogurt of kwark te geven. Maar heb vandaag dreumesmelk gekocht...in de hoop dat ze dat net zo "lekkr " vindt als gewone melk. Maar ik denk dan, dan heeft ze tenminste wel die bouwstoffen binnen.......
In eerste instantie probeerden we voor lunch brood te doen. Maar ze is niet echt dol op brood, warm eten vindt ze veel lekkerder. Dus nu krijgt ze 2x per dag warm eten. Ontbijt is wel met brood, maar ik geef halverwege de morgen ook nog wat (yoghurt of havermout) - ze is gewoon niet zo'n ontbijter. Jouw kindje lijkt ook beter te eten savonds dan dat ene boterhammetje tijdens lunch? Avocado is al genoemd hierboven. Is hier een topper. Wij geven het op brood als snack smiddags (uurtje of 4 of zo), maar vaak laat ze het brood liggen hoor, werkt ze zo een kwart avocado weg. Volle yoghurt, volle melk, kwark, echte boter, etc. Alle kleine beetjes helpen. (ons meisje is klein: 16 mnd, 8.2kg, 74cm, maar de kinderarts vindt er niks mis mee, ze ontwikkelt zich verder prima, zo zie je maar hoe dokters kunnen verschillen)
Hier ook twee redelijk 'kleine' kindjes. Met ruim 15.5 maanden (16mnd - 10 dgn) waren ze hier 7610gram & 7420gram, beide 72 cm. Maar het zijn/waren wel echt melk monstertjes, alleen hebben we met die leeftijd juist net wat melkvoedingen eruit gegooid gezien ik toen ook met de borstvoeding stopte en ik niet zo veel kunstvoeding wilde geven . Maar vooruit, voor ons was het rond die leeftijd -> 06.30 - 07.00 Kunstvoeding, 165cc. 09.30 - 10.00 Fruit, zoveel ze lusten. 12.00 - 13.00 Sneetje brood met boter en beleg, tuitbeker water/thee. 15.30 - 16.00 water/thee en soms iets van een cracker/rijstwafel en wat verdunt vruchtensap. 17.00 - 18.00 Avond eten, ong 100cc kunstvoeding. 19.30 - 20.30 Kunstvoeding 165cc met 2-3 scheppen bambix granen zodat het pap word. Evt nachtvoeding.
Hier aten ze op die leeftijd ook zoiet. Alleen dronken ze ook aan de borst. Ik zou kijken of je ergens op de dag nog wat zuivel als tussendoortje kunt geven, misschien wat yoghurt of kwark, eventueel een plakje kaas. Op deze leeftijd gaan ze meestal uit van ongeveer 300cc zuivel per dag. Een plak kaas van 20 gram komt ongeveer overeen met 125cc zuivel.