Grannysmith en de 5-daagse emmy terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door grannysmith, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grannysmith

25 mrt 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

net terug van een 'date' met onze dokter. Na twee icsi's, negen tp`s met goede tot optimale embryo's en één vroeg miskraam was het tijd voor een grondige evaluatie.
    Wij zijn niet eens ontevreden over het resultaat. Vooral het miskraam was een geweldige verrassing. Wij en een positieve zwangerschapstest... nooit gedacht dat die combi mogelijk was. Helaas was de zwangerschap van korte duur maar we putten er moed uit...

Daarom wilden we even nagaan of onze mmm avonturen niet te optimaliseren zijn.
    De dokter stelde o.a. voor om immuniteit na te gaan, schildklierfunctie, alle hormonen nog eens te overlopen,...
    Ook een kleine aanpassing in de medicatie (spray als eisprongremmer ipv het goedje dat je moet spuiten)

En voor mij het allerspannendste, hij stelde voor om pas op dag vijf terug te gaan plaatsen.
    Dus sterkere emmy`s met meer innestelingsvermogen maar wellicht veel minder emmy`s die tot dag vijf blijven doordelen.

Ik ben benieuwd naar de ervaring van vijfdaagse-emmy-mama`s (want zo voelt het toch een beetje bij mij). Wie wil zijn ervaring delen? Is iemand weet hoeveel emmy`s er afvallen tussen dag drie en dag vijf (procentueel).

Ik ben benieuwd

Grannysmith

2. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey granny smith..hier een 5 daagse emmy mama... ik heb op donderdag 23 september de punctie gehad.. en de tp op 27sept. dus dag 5 ik had bij punctie 22 follikels en 16 eicellen, 8 icsi geinjecteerd en 8 ivf bevrucht.er waren op dag 4 zo`n 4 emmy over, op dag 5 bij terugplaatsing hadden we 3 blastocyst, dat zijn dus idd emmy`s die die dag nog openbarsten voor de innesteling, ze hebben dan een ontelbaar cellen gedeeld al. en tadaaa eerste ivf poging meteen raak en inmiddels al bevallen van ons mooie meissie..dus een goede voornemen van je arts zeker weten;)

3. grannysmith

25 mrt 2011
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Babyhope,

dat opent perspectieven ;)
    Bedankt alvast voor je leuke verhaal.
    Jij hebt dus ook een grote opbrengst eicellen (ik had er 14 en 17). Uiteindelijk drie blastocyten die volhielden. Wat een afvalrace toch steeds. Maar wel de moeite als je er een wolk van een dochter aan over houdt.
    Mag ik ook vragen wat er met de andere twee is gebeurd? Zijn die makkelijk invriesbaar en ontdooibaar?

Groeten, Granny Smith

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    die andere 2 zijn idd ingevroren, hopelijk ontdooien ze ook goed idd als we er weer voor willen gaan, we gaan eerst zelf nog een paar maandjes proberen tegen die tijd, en anders bellen naar de kliniek voor die emmy`s.. wel een gek idee haha we hebben gewoon nog 2 potentiele kindjes in de vriezer;)

5. Majo

Majo Fanatiek lid

30 jan 2009
    2.522
    0
    0
    Haai Granny Smith,

Ook hier een 5 daagse Emmy-Mama :).

Voor onze dochter hadden we:
    2e icsi: Punctie op vrijdag 18 sept, 9 follikels met 8 eicellen en manlief had wel 8 zaadcellen ;). Dinsdag 22 sept hadden we een tp van 2 8-cellige embryo's mét fragmentatie, waardoor ze gerekend werden tot matige embryo's. Verder alleen 2-celligen dus niet bruikbaar. Hadden dus geen cryo's. Maar.....1 van die 2 embryo's is nu inmiddels al wel bijna 17 maanden oud :)

ps...1e icsi voor onze dochter was ook op dag 5 een tp van 2 matige embryo's, 6-cellig toen. Deze poging was dus mislukt. Wij hebben dus nooit goede kwaliteit embryoi's gehad, laat staan toppertjes als blastocyten....;)

Heel veel succes!!

Groetjes Majo

Deel Deze Pagina