even heel boos op mijn man

Discussion in 'De lounge' started by pluk, Sep 7, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Mijn dochter is al een paar dagen druk met haar schilderij voor opa. Eerst de achtergrond geschilderd, daarna een auto erop getekend, de auto ingeschilderd en nu zat ze net aan tafel om met zwart het af te werken.
    Ze is er erg druk mee.

Mijn man loopt langs haar heen en vraagt wat het is, trots zegt ze dat het een auto is. Waarop mijn man haar zegt dat het niet op een auto lijkt en dat niemand dat als een auto zal herkennen. Kind helemaal in tranen en ik dus boos.
    Meestal ga ik op deze dingen niet in waar de kinderen bij zijn maar ik werd zo kwaad, dat doe je toch niet met een kind van 9 die al 3 dagen druk is met haar kunstwerk. Voor mij hoeft zoiets niet te lijken, zolang zij er tevreden mee is vind ik het al goed.
    Mijn man vind dat je in zulke dingen gewoon eerlijk moet zijn en je dus ook mag zeggen dat je het niet mooi vind/het niet vind lijken en dat ze daar dan maar mee om moet leren gaan.
    Ik vind dan weer dat je dit best anders had kunnen zeggen en dat hij op deze manier ook haar cadeau voor opa heeft verpest omdat hij er op deze manier een verdrietige lading aan heeft gehangen.

Wat vinden jullie, eerlijk zijn tegen je kind of het toch sugar coaten

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Ik ben voor eerlijkheid, maar niet zo lomp als je man. En ook niet over een tekening of kunstwerk. Zij doet enorm haar best, dus word het prachtig. Met liefde gemaakt is altijd mooi.
    Ik zou eerder vragen wat zij ervan vind, wat maakt haar auto zo bijzonder?
    Ws door het kijken door haar ogen zou ik begrijpen waarom dat een auto is.

Maar het werk van je kind afzeiken gaat me gewoon een stap te ver. Ik zou ook not amused zijn.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Heel herkenbaar. Hier ook zo'n man en schoonmoeder.
    Bij ons is het vooral met kleding. Komt kind heel trots aan met d'r nieuwe kleren en dan zeggen hun dat het er niet uit ziet.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Oh mijn man kan soms ook zo bot zijn.
    Pas viel mijn zoon (hij was al aan t klieren en druk doen en was gewaarschuwd) maar hij viel en trok zo de hele hordeur kapot dus mijn man boos en toen kon ik mijn zoon savonds troosten omdat hij hem geen kus wilde geven voor het slapen.

In jouw geval vind ik dat er best gezegd kan worden dat het niet zo op een auto lijkt, maar dan wel op een normale manier.

5. Picolientje

Picolientje Actief lid

Mar 14, 2017
    301
    261
    63
    Nou nee, dit gaat veel te ver. Als mijn kind zijn best er op doet, ben ik hoe dan ook trots. Eerlijk zijn ben ik helemaal voor, maar wel op basis van inspanning en niet op resultaat.

Als je man jullie dochter faalangstig en perfectionistisch wilt maken moet hij vooral zo doorgaan.

missym, Ohm, DastyQueen and 1 other person like this.
  6. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Denk dat het stoom bij mij uit mijn oren zou komen van ingehouden woede als mijn man zoiets zou flikken. Hufter...

Jessi79, kleinepien and DastyQueen like this.
  7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Eerlijk zijn en lomp doen zijn twee heel verschillende dingen.

Als je dan toch perse eerlijk wil zijn, geef het dan als opbouwende kritiek. Zo van: als je dit of dat anders doet wordt het nog mooier.

En met dit soort dingen benadruk ik liever de effort en liefde in de tekening dan hoe het er uiteindelijk uit ziet.

Roanna, Juffie26, Adje and 3 others like this.
  8. Picolientje

Picolientje Actief lid

Mar 14, 2017
    301
    261
    63
    Doet hij dit soort dingen eigenlijk vaker TS?

9. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik zou echt not amused zijn.
    Je dochter is er zo druk mee bezig en was er vast hartstikke trots op.
    Nee mijn vent zou als de kinderen op bed liggen de wind van voren krijgen en mag ervoor zorgen dat het kind er alsnog trots op is.

DastyQueen likes this.
  10. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Wauw. Deze actie van jouw man klinkt alsof hij niet goed wijs is.
    Heeft hij vaker dit soort acties?

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,789
    113
    Al zag de auto eruit als een kabouter met een hooivork in zijn hand....

Ik zou ook echt boos zijn.

Ik snap zijn doel niet helemaal.

Misschien bedoelde hij het niet zo...maar dit is echt super gemeen. Beetje neerbuigend ook.

Jessi79, kleinepien, tuc and 3 others like this.
  12. Bailief

Bailief Niet meer actief

Ik zou woedend zijn. Hoe haalt hij het in zijn hoofd om zo te praten over het kunstwerk van je dochter. Wil ze er nu überhaupt nog mee verder?

13. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Mijn man is heel eerlijk, maar heeft dit, richting een van onze kinderen, nog nooit gedaan.

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ze was net klaar, het ligt nu te drogen en ze zegt dat ze het gewoon aan opa geeft

Vulpen, Athina, Riverdale87 and 10 others like this.
  15. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Dit is haar kunstwek, vind het zelf meer op een gezicht lijken

Attached Files:

Yvke86, lloorrtt, Deliana and 8 others like this.
  16. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Ik ben ook voor eerlijkheid, maar op een andere manier dan je man. Ze mag best weten dat ze een auto anders moet tekenen, maar dan had hij dat eerder moeten zeggen en haar 3 dagen geleden moeten helpen (een voorbeeld tekenen en er dan bij gaan zitten). Achteraf roepen dat het niet op een auto lijkt is niet erg bemoedigend. Sneu voor je dochter!

Zara75 and DastyQueen like this.
  17. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Fijn!
    Ehh misschien opa ff van te voren app’n of hij straks direct zodra hij het uitpakt zal uitroepen: “wauw, wat een awesome auto!!” ;)

18. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,052
    17,015
    113
    Helemaal eens.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou hier ook heel boos om worden.

Mijn man wil ook graag dat onze dochters dingen 'goed' leren maar gaat ze dan begeleiden en doet dat heel positief. Ik ben meer van: wat vind/denk je zelf, en ze zelf laten ontdekken.

20. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Oef wat ontzettend bot. Helpen okay maar het puur zo zitten afkraken.. Ik zou ook boos zijn.

Share This Page