"grapjes" van partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Kmcc, 28 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.320
    17.220
    113
    Wij zijn gereformeerd en maken er wel grapjes over. Maar het ligt eraan wie het zegt, wanneer, waarom... de context is zo belangrijk. Zoals in mijn bericht hierboven, onze 3e was, mede door haar haren, zo'n ander kind om te zien dan de oudste 2. Maar nu zie je erg goed dat de oudste 2 meer man zn uiterlijk hebben en zij lijkt op mij, net als nr4.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik denk dat de mate van ‘grapjes’ ook mee kan spelen. Als iemand bij alles wat je doet steeds een opmerking maakt, snap ik wel dat dat kan irriteren. Je hoeft zulke grapjes toch niet altijd leuk te vinden?
    Dat heeft in mijn ogen niks met geen humor of onzekerheid of niet snappen te maken. Niet iedereen vind het leuk. Dat kan en dat mag.

Maslov, tuc, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik bedoel dit niet slecht hoor maar waarschijnlijk zit je ass er ook voor iets tussen. Ik merk dat bij mijn oudste zoon namelijk wel dat die moeite heeft met het verwerken van zo'n 'domme grapjes'. Mijn jongste heeft geen ass en heeft er ook geen moeite mee.

Iertje81 vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    #64 citroenrasp, 28 mei 2020
    Laatst bewerkt: 28 mei 2020
    Ik begrijp wel dat je dat denkt, maar ik weet dat geen enkele vrouw in mijn kennissenkring dit soort grapjes leuk zou vinden (dat weet ik omdat we het er wel eens over hebben gehad). Zij zijn toch grotendeels neurotypisch.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.345
    113
    neurotisch of neurotypisch? :roflmao:

Schuurpapier vindt dit leuk.
  6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Waarom moet dat met ass te maken hebben? Ik heb er niet veel verstand van, maar de één kan zulke grapjes heel goed hebben en de ander niet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit. Waar ik veel meer moeite mee heb is wanneer het half denigrerende grapjes zijn. Maar het gaat erom dat jij natuurlijk gewoon aangeeft dit niet leuk te vinden. Dat moet hij dan ook respecteren. Maar ik denk ook dat jij aan je onzekerheid zou moeten werken. Het is goed dat je dat erkent, maar nu nog er wat mee doen! :thumup:

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Neurotypisch maar dat vond mijn telefoon kennelijk niet :roflmao:

Paardenbloem, Lafelife en Ysabella vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.345
    113
    hahaha :roflmao:

10. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Klopt. Het punt bij ASS is eerder dat je niet altijd direct zal inzien dát iets een grapje is. Maar of je een bepaald soort grap nou leuk vindt of niet... Nou ja dat heeft imo weinig met ASS te maken. Mijn vader is ASS'er en heeft juist wel dit soort "stomme" humor.

Ysabella vindt dit leuk.
  11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Nou precies. Ik word altijd zo moe als zoiets als dit gelijk geschaard word achter bijvoorbeeld ass. Je hebt ook nog zoiets als smaak of persoonlijkheid of whatsoever. Helemaal bij humor moet het je maar net liggen.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Ach weet je, ik ben het intussen wel gewend dat wanneer men het niet met mij eens is in discussies, het direct door ASS zou komen. Ik neem dingen dan ineens te letterlijk, zie alles zwart-wit en meer van dat soort dingen hoor ik dan. Als ze het met me eens zijn ligt het uiteraard niet aan mijn ASS :D

Paardenbloem en Ysabella vinden dit leuk.
  13. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ja ik lees het bij jouw wel vaker dat hier word gezegd: dat komt door je ASS.

o_O:roflmao:

Ik zou er helemaal kriegel van worden als dat steeds gezegd zou worden, ik word er telkens al plaatsvervangend geïrriteerd van. :oops:

Paardenbloem en citroenrasp vinden dit leuk.
  14. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Overigens heb ik dat ook wel eens IRL, bedoelde niet specifiek hier op het forum ofzo.

15. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.711
    18.806
    113
    Vrouw
    Als veel mensen dat zeggen, wil het ook wel zeggen dat veel mensen op de hoogte zijn natuurlijk.

@citroenrasp Ben jij er u bewust van dat je dit vrij vaak zelf ook zegt?
    Dat iets is door uw ass of je iets doet door uw ass of niet begrijpt door uw ass?

16. Lazuli

Lazuli Actief lid

19 apr 2020
    242
    281
    63
    Vrouw
    Mijn man en ik zijn beide wel van woordgrappen, plagerijen en donkere humor. Maar er was een periode dat ik minder goed in mijn vel zat en mijn man juist meer grapjes maakte. Bijna bij alles wat hij zij. Dat zou ik normaal al irritant vinden en er wat van zeggen, maar nu kwam het wel extra hard binnen. En ik heb gezegd dat ik echt wel wat kan hebben, maar dat de hoeveelheid en het moment nu niet juist was. Dat respecteerde hij. Zo hoort het ook. Je kan het nog zo goed en lief bedoelen, maar als je ontvanger het om wat voor reden dan ook niet fijn vindt moet je daar rekening mee houden. Het doel van grappen is toch juist dat je er niet alleen om lacht?

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Ja, uiteraard.
    Maar dat zijn dan niet de dingen waarbij mijn ASS er (in mijn ogen onterecht) wordt bijgehaald. Als iemand zou zeggen: jij hebt je studie niet afgemaakt door ASS, dan geef ik diegene helemáál gelijk! Maar als er wordt gesteld dat de schermtijd die wij hanteren voor de kinderen per dag ook te maken heeft met mijn ASS (wat dus wel eens is gezegd)... Tsja, dat is echt onzin en dat soort dingen bedoel ik dan.

En inderdaad is in mijn omgeving iedereen op de hoogte van de diagnose.

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    Niet alleen je fysieke omgeving hoor. Wij ook hier :roflmao:
    Wat @Neuzeke zegt klopt wel. Je benoemt het echt heel vaak.
    En ik vraag dit uit interesse; waarom benoem je het vaak hier? Is dat om het beter uit te leggen?
    Ik benoem hier bijvoorbeeld ook vaak m’n werk maar dat doe ik om het verhaal meer helder te maken denk ik :$

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.403
    21.795
    113
    Ja, daarom.
    In het verleden kreeg ik nl ontzettend vaak waaromvragen, dat ik het makkelijker vind om gewoon het waarom er gelijk maar bij te zetten.

Als dat als vervelend wordt ervaren wil ik er wel mee stoppen. :) (Al heb ik dat nooit gehoord, dus denk het niet... maar ja, je weet maar nooit hè.)

Iertje81 vindt dit leuk.
  20. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.711
    18.806
    113
    Vrouw
    Ik vind het zeker niet vervelend maar het viel mij wel al op.

En als je dan zegt dat uw omgeving het ook wel eens zegt, denk ik (kan onterecht zijn) dat je dit mss tegen hen ook doet.

Mijn zoon heeft adhd en ass en ik ga dat zelf eigenlijk niet snel doen, iets zeggen als ja maar het komt door dit of dat. Mss daarmee dat het mij zo opvalt dat je dit doet. Dat kan ook.

Deel Deze Pagina