grapjurkje...

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by moonique, Apr 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. moonique

moonique Bekend lid

Nov 28, 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Hallo,
    Mijn dochtertje van 6 maand zit de laatste tijd zo te klieren aan de borst, tijdens het drinken trekt ze dan ineens heel hard aan en laat dan met een smak los. Dit geeft troep want de melk vliegt in het rond en zij vind het maar grappig, ik vind het niet zo leuk en wat pijnlijk helaas. Wat kan ik hier aan doen?

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Monique,

Dit is een beeld wat je veel ziet bij kindjes van deze leeftijd. Veel kindjes zijn dan door niets afgeleid en kijken de hele kamer rond (natuurlijk niet loslaten).

Soms helpt het om tijdelijk een rustige omgeving te vinden voor de voeding.
    Je kunt ook heel resoluut duidelijk maken dat die manier van drinken niet kan. Bijvoorbeeld door duidelijk te zeggen "dat mag niet". of "Au, dat mag niet". Haar los te maken en even weg te leggen. Daarna kan je haar wel weer troosten en het opnieuw proberen, praat dan tegen haar en zeg dat ze wel weer mag drinken als ze mama geen pijn doet. Doet ze je weer pijn, opnieuw losmaken en wegleggen. Veel kindjes associeren na een paar keer wel dat ze dat niet meer moeten doen.

Het is ook iets wat we vaak zien wanneer kindjes tandjes gaan krijgen. Door de kaken te klemmen geeft dat druk op het tandvlees waardoor de "pijn, jeukerig gevoel' tijdelijk wordt verminderd.

Groet,

Ilse

Share This Page