Sinds 28 augustus heb ik problemen met mijn draadloos internet van Ziggo. Mijn bereik valt steeds weg, ik kan hierdoor maar op 1 pagina komen, dan moet die weer opnieuw verbinding zoeken. Het vreemde is, is dat mijn man er op zijn laptop geen last van heeft. We hebben al geprobeerd om dan gewoon maar een kabel aan te sluiten op de modem en op die manier te internetten, maar dan doet die het ook niet. We zijn 12 dagen op vakantie geweest, zijn gisteren weer terug gekomen en ik hoopte dat mijn laptop weer normaal zou doen, maar nee... Toen ik gisteren mijn vriendin belde, vertelde ze dat zij precies hetzelfde probleem heeft met draadloos internet, en een buurvrouw van haar ook. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Kan liggen aan dezelfde computernaam. Tenminste als je allebei dezelfde computernaam gebruikt voor het internetten. Hier was dat wel het geval en ik lag er steeds af op mn lappie. Heb mijn computernaam veranderd, en sindsdien nooit geen last meer van gehad.
Bedankt voor je reactie! Waar kan ik mijn computernaam veranderen? Zou het wel vreemd vinden als het daar aan ligt, 2 jaar lang heeft het internet het prima gedaan op beide laptops...en van de 1 op de andere dag problemen.
Ja wij hebben een draadloze router, maar die gebruiken we dus al 2 jaar. Anders zouden we toch geen draadloos internet kunnen hebben?
Ha ha, nee dat is zo. Maar wij hebben de onze al 4 jaar en toch kan die ineens raar gaan doen. Maar je moet het zelf weten hoor, het is maar een tip.
Bedankt voor de tip, maar dan zou het toch ook raar moeten doen op mijn man zijn laptop? en hij heeft nergens last van...
Met de rechteruisknop klikken op "deze computer", dan kies je eigenschappen. Dan zie je instellingen voor computernaam enz. En daar kun je de naam wijzigen. B.v. in je eigen naam o.i.d
Wij hebben ook vrolijk een jaar geinternet toen het internet op mijn lappie ineens raar ging doen. Hoorde van een vriend (computernerd) dat het aan de computernaam kon liggen. En dat was idd zo.
Heb ff gekeken, maar wij hebben allebei een andere naam op onze laptop..dus helaas zal dat het dan niet zijn. Bedankt voor je hulp.
Heb je misschien op beide laptops hetzelfde vaste ip? Dat als de ene zn laptop eerder aan heeft dat die dan wel internet heeft en als de ander hem dan later aanzet dat die dan geen internet heeft of heel af en toe maar.. Welke versie van windows? Vista? xp? of misschien mac os. Bij Ziggo weet ik dat het op automatisch ip moet staan omdat je van ziggo zelf een ip krijgt. Misschien een andere pc of printer met hetzelfde ip wat je dan krijgt. Dat je daardoor geen verbinding krijgt.
Ziggo heeft pas de snelheden weer aangepast. Het zou kunnen zijn dat je je router ff moet resetten. Stroom eraf, 5min wachten stroom erop en dan proberen. Succes! Knuf Sookie
hmm, mss ff ziggo bellen, hun kunnen in jou router kijken, mss zien/weten hun een oplossing En op helpmij.nl staat mss ook wel een oplossihng. Is wel ff zoeken. Succes! Knuf Sookie
Even kijken of je beide hetzelfde ip hebt en of hij op vast ip staat.. hij moet op automatisch staan. start - configuratiescherm - netwerkverbindingen - rechtermuisknop op de verbinding die je daar ziet staan - eigenschappen - 1 keer op tcp/ip klikken zodat hij blauw wordt - eigenschappen Daar even kijken of hij op automatisch staat en niet op vast ip heb je altijd al een verbinding die wegvalt of alleen als je bijv op de accu werkt. Kan ook zijn dat je energiebeheer verkeerd staat voor draadloos
Ik ben even naar de computer winkel geweest en die heeft me geadviseerd om mijn draadloze ding (wireless) van de laptop up te daten. En ik had een verkeerde kabel gebruikt om aan te sluiten om mijn router. Ik heb eerst maar een nieuwe kabel mee genomen, en nu doet internet het wel. Vanavond maar een proberen om de boel up te daten. @corina, mijn ip staat op vast. En ik werk eigenlijk nooit draadloos. Heb alleen een laptop omdat die minder ruimte in beslag neemt.
Ai je had zeker een crossed cable gebruikt ipv een gewone cat5 *normale netwerkkabel* Maar gelukkig dat het is opgelost. Of tenminste dat hoop ik dat het is opgelost
Ik heb geen idee wat voor kabel ik heb gebruikt, maar nu heb ik in iedergeval een goede Mijn man heeft gisteravond mijn wireless geupdate, maar kan nog steeds niet draadloos internetten. Misschien dat ik hem binnenkort toch even naar de computer winkel breng. En tot die tijd maar met kabel internetten!
Inderdaad dat wou ik dus ook zeggen, precies hetzelfde... Zit nu ook maar constant met een internetdraadje in mijn laptop, omdat anders mijn verbinding loopt te kloojen.:x