Nog steeds geen eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lachewijffie, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lachewijffie

9 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 18 weken zwanger en ik heb nog nooit zo weinig eetlust gehad in mijn leven. Nu ben ik nooit een grote eter geweest, maar af en toe tussendoor een snackje kon er nog wel bij. Maar ik krijg bijna niks weg. Ik maak me er wel een beetje zorgen om want het laatste wat ik nu wil is afvallen, natuurlijk. Het enige wat ik buiten de boterham en avondeten kan eten is wat yoghurt of een appel, dus probeer ik dat ook heel veel te doen. Vandaag een banaantje erbij geprobeerd maar die vloog er meteen weer uit direct in de wc pot. Hebben meer zwangeren hier last van? Ik zit er echt mee... een kindje moet toch je eetlust een beetje aanwakkeren? :(

2. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je bent verder in je zwangerschap dan ik, dus ik weet niet hoe het dan gesteld is.
    Maar moment neemt mijn eetlust per dag en week nog af.
    Zo kon ik in het begin nog banaan, appels en witbrood met pindakaas eten.
    Wat verdraag ik nu nog:
    Water
    Witbrood zonder beleg
    Neutraal eten zonder smaak (dus bijvoorbeeld een gekookte aardappel)

Ik ben altijd een zeer grote eter geweest (zo'n 3500 kcal per dag) en viel altijd heel gemakkelijk af (vandaar het vele eten).
    Het grappige is, dat ik nu met moeite 800 kcal per dag eet, maar niettemin weinig afval. (ik bedoel, ik verlies gewicht, maar normaal zou ik nu al kilo's kwijt zijn) terwijl ik nu "maar" 2,5 kg ben afgevallen.

Volgens de gyn krijgt mijn baby wat het nodig heeft (ik vul aan met voedingssupplement).
    Maar ik weet van anderen ook, dat een zwangerschap je eetlust zeer positief maar ook zeer negatief kan beïnvloeden, dus wat dat betreft kan het alle kanten op.

3. lachewijffie

9 mrt 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie! stelt toch wel een beetje gerust. Misschien komt er ook nog wel verandering in wanneer de baby echt hard gaat groeien en vet opbouwt. In de tussentijd maar de vitamientjes proberen aan te vullen met supplementen inderdaad... Hopelijk word het bij jou ook wat beter de komende tijd en kan je af en toe weer wat lekkers eten :)

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt twijfelt, kun je natuurlijk altijd even met de vk of ha overleggen of je voedingspatroon afdoende is.

En je weet zelf natuurlijk het beste of je ook veel gewicht verliest en of je wel gewicht kunt verliezen (en dan bedoel ik dus, heb je een beetje reserve of ben je (net als ik) al niet zo aan de grote kant, dus is veel gewichtsverlies onwenselijk, niet alleen voor de baby maar ook voor jezelf.

En idd gewoon aanvullen met supplementen, dat geeft je ook meer rust en dan hoef je je in elk geval geen zorgen te maken dat jij en de baby de noodzakelijk vitaminen en mineralen niet krijgen.

Wat dat lekkere eten betreft....
    Ik DROOM van lekker eten:) maar helaas blijft het daar nog even bij.
    Jij ook veel "eetlust" gewenst (het komt echt weer, dat houd ik mezelf ook dagelijks voor) en tot die tijd nemen we maar genoegen met wat ons lichaam wens binnen te houden;)

5. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Tip:
    jezelf niet vast houden aan bepaalde vaste eet momenten bijc avond eten. misschien niet altijd gezellig maar ik at wanneer ik trek had en ging niet eten als ik geen trek had en ging ook niet op andere wachten als ik wel al trek had

Deel Deze Pagina