na 1e fles vanochtend niks meer gehad!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emmie, Apr 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmie

emmie Niet meer actief

had al eerder een topic over mn meisje die vanaf zaterdag ziek is, heb vanochtend de dokter nog gebeld, maar vanochtend had ze haar fles dus wel leeg...want gisteren had ze overdag maar ong 200c gedronken met veel dunne luiers en overgeven en moest vandaag even kijken of het beter zou gaan en anders morgen langskomen. Nou het gaat dus helemaal niet beter, nog steeds diaree en 2 keer overgegeven en vandaag dus alleen haar 1e fles gehad vanochtend, verder wil ze niks! Heb diksap en water geprobeerd, maar krijg er niks in! verder is ze wel redelijk vrolijk, en een beetje zeurderig. geen verhoging! Maar me zorgen omdat er dus niks ingaat, hoelang kunnen ze zonder????

liefs Emmie

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    oei, dat vind ik toch best een tijd voor zo'n kleintje, ik zou toch voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen voor advies.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zou inderdaad even bellen met ha-post voor advies

4. Sijke

Sijke Bekend lid

Probeer er wat ORS in te krijgen, mijn ervaring is dat dat goed kan werken.
    En hoop dat je bij de huisarts geweest bent inmiddels!

Hoe gaat het nu met haar?

5. emmie

emmie Niet meer actief

heb geen ors in huis, voordat ze naar bed moest was ze erg huilerig/zeurderig dus heb nog geprobeerd wat fruiphapje te geven en er ging ong een half potje in. (potje 4mnd) dus er zit in iedergeval iets in, alles uit een flesje ging niet nog een beetje melk geprobeerd en diksap maar dat weigerd ze.
    Ze slaapt nu in iedergeval weer! hopelijk vanavond nog wat melf voor de nacht en morgen ochtend gelijk langs de HA!

6. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    ORS kun je ook gewoon bij de apotheek van de HAP halen. Zou ik wel even doen. We hebben het hier na de buikgriep standaard in huis.

7. Sijke

Sijke Bekend lid

Fijn dat er in ieder geval wat fruit in is gegaan! En als ze zich weer wat beter gaat voelen zal ze best gaan inhalen met eten en drinken!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,502
    13,983
    113
    Female
    Hoe zijn haar plasluiers? Indien die minder zijn zou ik vanavond nog naar de HAP gaan. Kleintjes drogen namelijk snel uit. Trouwens gezien het feit dat ze maar 1 fles op heeft en verder niets terwijl ze diaree heeft en overgeeft, maakt dat ik als ik jou was vanavond zelfs nog naar de HAP zou gaan. Het feit dat ze geen verhoging/koorts heeft maakt daarbij niets uit. Indien een kindje minder dan de helft van normaal drinkt, heb je bij de HAP al de indicatie 'dringend' dat betekend dat je binnen een paar uur gezien moet worden.

Beterschap in elk geval voor de kleine!

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik zou dus ook bellen naar de HAP!!

1 fles en een half potje fruit is volgens mij écht te weinig, en vooral met diaree.
    Kleintjes drogen inderdaad snel uit.

Als ze huilt, heeft ze dan nog traantjes?

10. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Zou ook vanavond nog de hap bellen. 200 cc is wel erg weinig als ze ook zoveel dunne luiers heeft. Sterkte!

11. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Ik zou ook bellen hoor, is echt heel weinig wat ze nu binnen heeft aan vocht.
    Ik heb onlangs in mijn omgeving bij 2 kindjes gezien hoe snel ze kunnen uitdrogen (en die waren nog ouder dan jouw dochter) en in het ziekenhuis belanden.

12. emmie

emmie Niet meer actief

ze heeft net nog 50cc gedronken en viel als een blok in slaap!
    en indd ze had een helemaal droge luier!

13. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

Nov 24, 2009
    444
    0
    0
    Ik had al lang gebelt, ik zou de gok niet nemen of het wel of niet goed gaat want het gaat echt snel met die kleintjes ik zou alsnog echt bellen hoor

14. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Echt bellen hoor!

Ik weet niet of je een keuken weegschaaltje hebt, daar mee kanje controleren of de luier echt droog is, je weegt eerst een schone luier, en dan de gedragen luier. Soms plassen ze nog wel iets maar merk je het niet.

Maar goed ze drinkt wel erg weinig, en zonder ors drogen ze heel snel uit, dus bellen zou ik zeggen, beter 1x te vaak dan te weinig

15. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    zeker weten bellen,... als je dat niet al gedaan hebt..

ons mannetje heeft 2 keer in het zh gelegen ivm uitdrogingsverschijnselen.. en dat duurde nog geen dag....
    en ors hadden we zelfs in huis en in zijn keel gespoten met een spuitje..

iig beterschap met je meisje

16. lob

lob Fanatiek lid

Nov 27, 2007
    2,646
    0
    0
    brabant
    Ts, hoe gaat het nu met haar?

17. emmie

emmie Niet meer actief

vannacht mn wekker gezet en toen heeft ze nog een paar slokjes gehad, vanochtend had ze wel een kleine plas luier en 120cc gedronken ben bij de ha geweest, en heb ors meegekregen, maar dat word nog wat om dat erin te krijgen!! naast haar melkje kent ze dat eigenlijk nog niet ander drinken, ik probeer het zo nog wel ff met een lepeltje. morgen vroeg moet ik weer langs komen.
    hopen op verbetering vandaag!!

thanx voor al jullie reacties!

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Probeer met het ors met regelmaat een theelepeltje in dr wangzak te doen, des noods een drupje limo erin voor de smaak.

Wat ook goed schijnt te helpen is een aa drankje, sportdrankje, zitten ook suikers is tegen het uitdrogen

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Sem heeft vorige maand in het zh gelegen wegens uidrogen en het ging heel snel.
    Ik was al 1x naar de HAP en 3 x naar de HA geweest en die stuurde me steeds naar huis. Want het was nog niet ernstig genoeg hij was niet helemaal suf. Maar zijn handen en voeten waren helemaal blauw. Op een gegeven moment had ie geen tranen meer en ingevallen ogen een hele grauwe kleur.
    Hij heeft toen ORS gehad 2 dagen met een sonde en toen knapte die echt snel op. Alleen bleef diaree houden en toen zijn we 2 weken over gegaan op soja melk.

Ors is echt het beste wat werkt maar lastig om thuis te geven vind ik. Suc6 meid goed in de gaten houden en jezelf niet laten wegsturen

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoe is het nu? Anders met een spuitje de ors geven als het anders niet lukt.

Share This Page