Hoi, Ik ben nu 32 weken zwanger en merk dat de baby anders beweegt dan voorheen. Nu geen stompjes meer, maar meer draai bewegingen. Ook merk ik dat ze nu niet/nauwelijks op mijn hand reageer. Voorheen als ik mijn hand op mijn buik lag, dan reageerde ze best snel, nu niet echt. Is dat normaal? Ik voel haar wel gedurende dag.
Ik merk dat zelf ook, volgens mij is het normaal. Ze krijgen natuurlijk minder ruimte in je buik/baarmoeder.
Grappig is dat. De mijne is nu ook 32 weken en reageert steeds beter. Eerst reageerde 'ie nauwelijks op m'n hand, maar nu heb ik eigenlijk meteen reactie als 'ie wakker is. Wel merk ik dat 'ie steeds minder ruimte krijgt om te bewegen, dus de reactie zelf blijft beperkt tot 't ruggetje tegen m'n hand aanschurken. Of bedoel je dat juist? In elk geval is het normaal dat ze rond deze tijd minder bewegen: er is gewoon niet genoeg ruimte meer! Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. Zolang je je kindje 10x per dag voelt, is 't goed hoor.
wat ik bedoel is dus dat de baby minder reageert op mijn hand. Voorheen reageerde zij binnen een paar seconden op mijn hand met een schopje. Nu leg ik mijn hand op mijn buik en voel dat ze geen/nauwelijks reactie geeft. Uit haarzelf beweegt ze wel normaal.
misschien stompt of trapt ze er niet meer tegenaan tegen je hand maar vleit ze zicht eerder tegen je hand aan. alsof ze geaaid wil worden. Dat kan ook nog natuurlijk. Veel ruimte om te trappen is er natuurlijk niet en je moet dan ook maar net met je hand tegen een voetje of handje aan zitten.
Volgens mij is het inderdaad normaal, dat de bewegingen veranderen. Kan het me van de oudste niet eens meer zo precies herinneren. Van ons kuikentje nu (bijna 35 wk) voel ik heel duidelijk een been van de ene kant naar de andere gaan bijv. Nou is deze ook echt ontzettend bewegelijk...dat zal ook uitmaken denk ik. Mijn hand volgt ie ook nog altijd. Zolang je de kleine elke dag (ik meen 10x) voelt, is het goed. Bij twijfel of een onrustig gevoel hierover zou je altijd je vk kunnen bellen hoor, daar zijn ze voor! Elmo
onze kleine reageerd nu ook niet echt meer op de hand of duwen enzo volgens de arts moest ik dat melden het kan zijn dat de kleine niet lekker meer zit ik heb gisteren ctg gehad en nu moet ik de komende week een trappelkaart bijhouden. zo kunnen ze goed zien of hij een luie dag heeft of dat hij echt niet goed meer beweegt en ondanks dat ze minder ruimte hebben moet je ze toch op de dag geregeld goed voelen! als je twijfelt meid moet je echt even bellen hoor je kunt beter een keer voor niks bellen dan een keer te laat!
ik had dit ook zo rond week 32. dit schijnt normaal te wezen omdat ze idd minder ruimte krijgen en dus niet meer schoppen maar meer draaien enzo jesse heeft bij mij nog nooit gereageerd op mijn hand. liefs
Mij is het nog nooit gelukt op die manier "contact te maken" zoals dat zo mooi omschreven wordt. Bij allebi mijn dochters niet.
ik voel haar voor de rest wel goed, ze draait regelmatig en strekt ze zich ook wel. Alleen de contact die ik met haar had is nu minder. Misschien is dat wel normaal. Moeders toch....