Beste dames, Mijn zoontje is bijna 6 maanden oud. Hier het volgende probleem: Hij krabt zichzelf vaak, tot bloedens toe. Dit gebeurt vooral als hij in bed ligt en probeert te slapen, of 's morgensvroeg als hij wakker is en huilt om ons te wekken. Vanmorgen trof ik hem aan met een bloedende oorschelp, allemaal korstjes in zijn oor. Nou, ik legde hem net in bed en hij begon steeds harder te huilen. Ik ging dus kijken, had hij datzelfde oor weer opengekrabt, de hydrofiel-luier onder zijn hoofd zat zelfs bloed op. Ik schrok, haalde hem eruit en poetste zijn oortje, gelukkig niet diep opengekrabt. Ik heb nu maar aan beide handjes een sokje gedaan, zodat hij niet weer kan krabben. Zijn nageltjes zijn ook niet echt lang. Is dat een goede optie, om aan ieder handje een sokje te doen, of hebben jullie misschien nog andere tips? Liefs xxx, Debby
Sokjes om de handjes is een prima oplossing! Wij doen hier hetzelfde met Vigo, anders krabr hij zichzelf ook helemaal open.
Dit heeft Alyssa ook gehad en heel soms nog wel eens, sokjes zijn hier geen optie meer, want die trekt ze er weer vanaf. Als het bij jou werkt dan is het een goede optie. Weet nog steeds niet wat de oorzaak nou is van die jeuk en kapotte oortjes. Jij? Ikzelf smeer er dan sudocreme op, beetje tegen de jeuk en om vettig te houden.
Weet niet of hij zijn oortjes pakt van de jeuk...heb eerder het idee dat hij dat doet van de slaap. Hij wrijft dan ook in zijn oogjes. Maar wat doe jij verder behalve de sokjes eliesja? Liefs xxx, Debby
hoi onze hummel grijpt al vanaf het moment dat hij op mijn buik gelegd werd met zijn knuistjes in zijn gezicht en kan zich dan ook lelijk open krabben. nageltjes worden wel gevijld maar is idd niet afdoende. wij smeren nu zijn wangetjes in met een dikke laag vaseline zodat de vingertjes er vanaf glijden. mocht er vaseline op de vingers komen en hij steekt ze in zijn mondje dan kan dat absoluut geen kwaad. ik weet niet of je er iets aan hebt, kan me voorstellen dat je hem niet helemaal onder kan smeren met vaseline, maar de sokjes over de handjes lijkt me ook een hele goede tip! succes joyce
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik doe zijn sokjes ook alleen maar over zijn handjes als hij in bed ligt en moet gaan slapen. Verder heeft hij er niks om als hij wakker en beneden is. Dan ben ik toch in de buurt en kan het in de gaten houden. Maar hoe kort je de nagels ook knipt of vijlt, het lijken net mesjes, zo scherp! Liefs xxx, Debby
Hoi! Wat vervelend hè, dat openkrabben. Tica doet het ook veel. ik probeer haar nageltjes zo kort mogelijk te houden met een vijltje, maar zelfs dan zit er 's ochtends nog regelmatig een bloederige haal over haar wangetje. Anyway, ik zag bij de Hema speciale handschoentjes voor krabbende handjes. Is dat misschien wat?
Quinn was ook een flinke krabber door eczeem. Ik heb hem toen eerst in een krabpakje gehad en later heb ik via www.allergiewinkel.nl krabwantjes gekocht.