Grappig of naiëf?

Discussie in 'De lounge' gestart door runner, 22 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij zitten al een paar dagen met een ziek mannetje in huis.
    Hij had 39,5 graden koorts en was alleen maar aan het zeuren en hangen.
    Overdag was dat prima vol te houden maar aangezien meneer het s avonds niet nodig vond om te slapen,
    hebben wij er een paar slapeloze nachten op zitten.
    Vannacht was het helemaal niet meer normaal.
    Gillen, krijsen, de hele rattenplan.
    Lopen, wiegen, kletsen, zingen het maakte 'm helemaal niets meer uit.
    Uiteindelijk hebben we van 07.30 tot 09.45 geslapen.

    Staat net mij buurvrouw aan de deur.
    Of ik voortaan beneden wil zitten als ie wakker is want haar vriend kon niet slapen.
    Ga ik mezelf nog zitten verantwoorden en vertel haar wat ik allemaal wel niet
    geprobeerd heb om hem stil te krijgen en dat ie vanaf 04.30 al bij mij in bed lag.
    Komt zij me even vertellen dat ik hem voortaan maar gewoon naar een
    andere kamer moet gaan brengen want hun nachtrust word verstoord.
    Ik heb haar vriendelijk verzocht om maar een extra wand te plaatsen tussen haar muren
    en of dat ze het misschien verstandiger vond om zelf maar op de bank te gaan slapen...
    Aangezien wij niet van plan zijn om hem te vaak in en uit zijn bed te halen.

    Is zij nou zo naiëf?
    Moet ik dit maar met een korreltje zout nemen en er gewoon om lachen?
    Ik weet het niet meer....
     
  2. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik deed er niks op uit... Ze heeft er maar mee te leven! Dat komt er nu eenmaal bij kijken als j een kleintje hebt...Schijt aan hebben hoor :)
     
  3. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Hehe wat een maf wijf zeg!
    Je hebt toch een kind daag daar kan jij niks aan doen! Ik zou er gewoon niet naar luisteren hoor!

    Wij hebben best oudere buren en kaye was toen die 3 maanden was ook erg ziek en had ook het rs virus en nacht huilen krijsen gek werdt ik er ook van maar ik heb al me buren nooit gehoord!


    Sterkte met jullie mannetje!
     
  4. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sommige mensen hebben altijd wat te zaniken
    ze had ook kunnen zeggen: wat vervelend dat je kind zo ziek is, zal ik vanmiddag even babysitten zodat je even kan bijslapen :D
     
  5. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    :thumup:
     
  6. Katrien Duck

    Katrien Duck Fanatiek lid

    15 sep 2006
    1.683
    0
    0
    Wat een overspannen reactie van haar... als het nou elke nacht gebeurd.... maar dat is neem ik aan niet het geval!

    Gewoon lekker doen zoals je het altijd doet...!
     
  7. Ik vind het ook een erg overdreven reactie van je buurvrouw. Natuurlijk is het niet leuk wanneer je nachtrust wordt verstoord door een huilend buurjongetje, maar we wonen in Nederland nu eenmaal met z'n allen op een kluitje en moeten dus wel wat van elkaar kunnen verdragen. En wie dat niet kan, moet maar in een hutje op de hei gaan wonen!

    Trek je er dus maar niet teveel van aan hoor (heeft ze trouwens zelf geen kleine kinderen gehad...?)
     
  8. Niet meer actief

    :confused: Nou ja. Ik zou oordopjes kopen en die aan haar geven :confused:
     
  9. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Jeetje wat vervelend joh.
    Wat betreft de buurvrouw heb ik aan de ene kant zo iets van jeetje kan gebeuren elk kindje is wel een keer ziek.
    Kan me echter ook voorstellen dat als dit al een paar nachten aan de gang is dat ze er ook wel klaar mee is. Het blijft wel andermans kind. Hoe begripvol je dan ook bent het houdt een keer op.
    Zo kwam onze buurvrouw naar ons toe toen ze er net woonden of wij last van hun kinderen hadden. Elk weekend om 05.00 of 06.00 was het al raak en waren de kinderen aan het rennen en schreeuwen in huis. Hier heb ik eigenlijk nooit wat van gezegt maar we ergerden er ons wel heel erg aan.
    Toen ze dit ter sprake bracht gaf ik aan dat we er toch wel wat last van hadden. Toen kwam zij weer met de oplossing dat ze er op zondag vroeg uit zouden gaan zodat de kinderen stil waren en wij er geen last van hadden en op zaterdag wilden hun ook graag uitslapen dus dan lieten ze de kinderen hun gang gaan en waren wij dus elke zaterdag om 06.00 op.
    Ik ben niet verantwoordelijk voor andermans kind en kan best wat begrip opbrengen maar dat vond ik dus wel even te ver gaan. Nu zijn ze wat ouder en hebben we er geen last meer van, maar ik kan dus ergens jou buurvrouw ook wel een beetje begrijpen.
    Natuurlijk heb je begrip voor een ziek kindje, maar na een aantal nachten slecht slapen word iedereen een beetje prikkelbaar helemaal als je er eigenlijk niks mee te maken hebt.
     
  10. Mamawannebe

    Mamawannebe Fanatiek lid

    12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Fijne buurvrouw heb jij zeg!
     
  11. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    @ Mamawannabe: wat een mooie tekst heb jij onder je banner staan: Al in onze harten geboren, nu nog naar m'n buik ...
     
  12. Mamawannebe

    Mamawannebe Fanatiek lid

    12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Dank je! Zo voelen wij het ook. Hoewel de kansen steeds kleiner worden :cry: . Maar dat is een ander verhaal...
    Jij hebt een mooie banner! Prachtig ventje hoor ;)
     
  13. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Majel, ik vind er nogal een groot nuance verschil inzitten hoor...

    Ts heeft het over een zieke baby met 39,5 graden koorts en jij hebt het over ketende peuters /kleuters....Met een zieke baby ga je niet zuilen, belachelijk dat die buurvrouw zoiets voorsteld :( Maar dat jij je ergerd aan rennende kinderen 's ochtends om 6 uur kan ik helemaal inkomen. Dat is op dat moment echt te voorkomen, door als ouder je bed uit te komen of nieuwe regels op te stellen voor je kinderen. Uitslapen kan weer als de kinderen dat ook gaan doen, zolang ze dat niet doen hebben je buren de overlast maar te beperken, tenminste zo zie/doe ik dat...
     
  14. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Nee, het is een jong stel (allebei 24).

    Majel, het is idd ook erg vervelend voor ze.
    Maar ja, wat wil je dat ik eraan doe dan?
    zij vertelde me dat haar vriend om 05.00 maar beneden tv is gaan kijken en daar hoorde hij hem ook...
    Terwijl ik Ruben al een half uur eerder in mijn bed had gelegd en die is al aan de andere kant van het huis...

    Dat zou helemaal top zijn! ;)
    Al vertrouw ik haar dus echt niet met m'n kleintje. :(
     
  15. Mamawannebe

    Mamawannebe Fanatiek lid

    12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik snap je reactie en ik snap Majel. Het is fijn als iedereen rekening met elkaar kan houden en een ziek kind is zeker geen pretje lijkt mij! Een beetje begrip had de buurvrouw van TS wel kunnen opbrengen vind ik.
     
  16. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ben ik het helemaal mee eens! ;)

    Ze is trouwens al wel vaker langs geweest.
    Heb haar toen ook verteld dat je een baby niet uit kunt schakelen...
    De 1e keer dat Ruben 's nachts wakker werd stond de buurman al op de muren te bonken,
    sindsdien nemen wij ze niet zo serieus meer...

    Het komt ook zo vaak voor dat wij hun horen.
    Die 2 hebben vaak ruzie zeg!
    En wat dacht je van hun muziek?
    Ik heb er zel maar 1 keer wat van gezegt.
    Dat was ook op een maandag ochtend,
    dan zet de buuf haar wekker om 05.00 en dan gaat ze het hele huis boenen.
    ging toen meteen de radio aan en is ze gaan zuigen....
    Heb haar gevraagd of dit na 7en mag, das toch redelijk?
     
  17. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Wat een zeikerd zeg!
    Niks van aantrekken,sommige mensen snappen het niet zo....
     
  18. Mamawannebe

    Mamawannebe Fanatiek lid

    12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Runner; nou ja zeg! Ik zou je er dus niet al te veel van aantrekken. Het was al eerder gezegd in 't topic, maar koop een bulk oordopjes en geef er haar een paar als ze weer langskomt met de mededeling dat jullie ze geregeld gebruiken. En dat je ervan overtuigd bent dat ze haar ook erg goed van pas zullen komen!
     
  19. Majel24

    Majel24 Fanatiek lid

    21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Begrijp me niet verkeerd hoor ik vind het helemaal in zo'n geval ook niet terecht dat de buurvrouw er zo over gaat klagen.
    Ik wilde alleen maar aangeven dat als dit al een aantal nachten aan de gang is dat je er als buurvrouw zijnde ook een keer klaar mee bent.
    Nu ik echter lees dat buurvrouw zelf ook nogal wat herrie kan maken zou ik me er niks van aantrekken. Neem het met een korreltje zout je kunt er toch niks aan doen. Je kan moeilijk met de kleine in het schuurtje gaan zitten ofzo ;)
     
  20. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Vind het wel ver gaan dat ze daarvoor aan de deur komen zeg , ik kan me aan de ene kant wel voorstellen inderdaad dat ze er moeite mee hebben ... begrijp me niet verkeerd hoor mijn kleine meisje word iedere nacht huilend wakker .. en is meestal tussen 3 en 6 wakker en dan niet gewoon wakker maar echt grienen huilen enzovoort .... en ik voel mijzelf meestal al schuldig dus dan sta ik op en ga met haar spelen en zo ... de bovenburen hoor je dan hard met de deuren slaan en de buren bonken ook op de muur en ik kan je wel zeggen dat ik me er knap lullig door voel .... maar ik heb ook zoiets van als het maar eens in de zoveel tijd gebeurt moeten ze niet zeiken !
     

Deel Deze Pagina