Pfff wat is zwanger zijn toch zenuwslopend Ik hoor zo gelukkig te zijn maar ben niets als bang Dit is mijn tweede zwangerschap. Mijn eerste was net zo zenuwslopend. Deze spruit kondigde zich onverwachts aan en ik was erg geschrokken. Daarna al snel heel blij maar het feit dat ik zo geschrokken ben maakt me nu zo onzeker. Onbewust ben ik bang dat het feit dat ik zo moest wennen aan deze zwangerschap, een straf met zich meebrengt... jeetje wat een gedachte kan men hebben he. Dit samen met een hoop stress (aangekondigd ontslag in verband met de financiele crisis en een sterfgeval met een crematie) zorgt ervoor dat het stoppen met roken met nu na 12 weken nog niet helemaal is gelukt.... 4/5 sigaretten per dag. Ik ben zo bang dat de combinatie het kindje niet ten goede komt... Vandaag mag ik nog eens langskomen bij de verloskundige, als alles goed is dan ga ik mezelf er nogmaals van proberen te overtuigen dat ik moet genieten, voor mezelf moet zorgen en daarmee ook voor de kleine. Wie herkent dit?
Ik denk een heleboel! Ik ben ook tot zo'n 20 wk heel onzeker en bang geweest. Iemand krijgt dat er ook niet zomaar uit. Ik hoop dat je extra bezoekje je gerust zal stellen! Elmo
Dank je voor je reactie, ik hoop het ook. Wou dat ik net zo positief kon denken als mijn vriend, die wordt gek van mijn gezeur
ja op zich wel maar met 10 weken en 5 dagen laatste echo gehad... toen zat ik nog niet op de wat geruststellende 12 weken Erg he, twijfelaar als ik ben
hier nog een stress vogel,en maak me ook vaak ontzettend druk trek me van alles aan,maar moet zeggen,het word al wel steeds minder,ik ga nu al steeds meer geloven dat het gewoon goed zit,best lastig was dat met me geschiedenis,maar ik ga nu wel beseffen dat het dus allemala wel goed kan gaan. slaap al wat beter,en geniet al wat meer veel sucses en probeer er ook van te genieten,hormonen doen ook veel,die kunnen je ook soms iets onzekerder maken dan je al bent
hai, bedankt voor je antwoord! Ik ben nu net bij de verloskundige geweest en zij heeft geprobeerd door middel van een echo mijn onzekerheden weg te nemen. De baby doet het goed, zwangerschapsduur was volgens deze echo 12 weken en 5 dagen. Ik moet ook proberen om mezelf wat rust te gunnen. Zullen inderdaad toch hormonen zijn Heel veel plezier- en gezondheid gewenst tijdens de rest van je zwangerschap! Groetjes, Antoinet