Wie ook fulltime blijven werken icm een kleine?

Discussie in 'De lounge' gestart door chiesa, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Na mijn zwangerschapsverlof ga ik in september weer beginnen met werken.

    Ik blijf fulltime werken, dat wil zeggen 36 uur per week maar misschien wordt het toch nog wel 32 uur per week.

    Wie werkt er in combinatie met een kleine ook 32 uur of meer? En wat zijn jullie ervaringen?

    Ben er benieuwd naar. :)
     
  2. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    hoe doe je dat dan met de kleine? heb je een partner die meer thuis blijft oid? of is het een eigen keus?
    ikzelf ga 20 uur werken, ipv de 40 die ik nu werk.
     
  3. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Dat is een andere vraag ;) Maar goed, de kleine gaat naar een professionele oppas. Ik werk ook in het weekend waardoor ik doordeweeks weer vrij ben...
     
  4. Niet meer actief

    Ik weet nog niet hoe het gaat bevallen, maar ik ga strakjes 32 uur werken... Mn mannetje blijft ook een dagje thuis, 1 dagje mams, 1 dagje schoonmams en 1 dagje kinderdagverblijf. Ben benieuwd naar ervaringen hier van meer vrouwen die 32 uur of meer zijn blijven werken, hoor van iedereen dat het nog zoveel is!
     
  5. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Ik ga 28 uur werken, 2 hele dagen en 2 halve. Vind ik meer dan genoeg. Helaas zijn ze niet blij met minder dan 28 uur, anders zou ik er 24 of zo gaan werken. Eerlijk gezegd lijkt me 40 uur (vind ik sowieso al veel, ik werk fulltime 36) erg veel, weinig tijd om van de kleine te genieten denk ik. Maar goed, ieder zijn keuze.
     
  6. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    nou mij niet gezien hoor, ik werk 24 uur en dat is voor mij meer dan genoeg.
    Moet er echt niet aan denken om meer te werken, want op mijn werkdagen zie ik mijn dochter niet zo heel veel, 's morgens een uurtje en 's avonds een uurtje of 2. Zou er niet aan moeten denken om meer van haar te moeten missen.

    Maar als je het wel kan, en er vrede mee hebt, prima toch. Maar niet voor mij.
    Ik denk dat het ook best een georganiseer is thuis.
     
  7. Niet meer actief

    Ik moet zeggen dat ik er nu zo voor gekozen heb i.o.m. mijn man, maar ik soms ook wel denk dat 32 uur (4 dgn) best veel is. Ach, als het niet werkt, kan ik altijd nog minder gaan werken. Gelukkig doen ze daar op mn werk niet zo moeilijk over.
     
  8. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Sorry dames, voordat er een discussie komt over wel of niet fulltime werken en je kind weinig zien bla bla bla..

    Dit is niet mijn vraag!
     
  9. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik denk er precies net zo over. Ik ga het eerst proberen, bevalt het me niet dan kan ik alsnog minder gaan werken.


    Ps. leuke hond in je album :D
     
  10. Firella

    Firella Actief lid

    14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Tijdens mijn zwangerschap was ik er vrij zeker van dat ik van 38 uur naar 32 uur wilde gaan. Echter eigenlijk meteen na de geboorte van mijn dochter leek 32 uur mij toch wel erg veel. 4 dagen werken betekent 3 dagen mijn dochter zien.....
    Ik hoef ivm ouderschapsverlof gelukkig pas 1 november te werken.

    Nu denk ik erover om dan voor 28 uur te gaan... Vind het wel erg moeilijk, ook omdat je alles van te voren al moet aangeven.

    Maar ook bij mij geldt gelukkig dat ik redelijk makkelijk iets meer of minder kan gaan werken.

    groetjes Firella
     
  11. Niet meer actief

    Ik heb het heel eventjes gedaan.
    Maar vond het vreselijk!

    Ik werkte tussen de 32 en 40 uur per week...

    Ik ga nu 24 uur werken, heerlijk!
     
  12. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou dat echt niet kunnen!
    Ik had Steven opgegeven voor de cresh, zelfs dat kon ik niet over m'n hart verkrijgen, heb m'n werktijden nu 1x s'avonds en 1 zaterdag.
     
  13. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik werk 38nuur per week en gaat prima. Ik lees heel veel dat moeders hier zeggen: Ik wil dat niet hoor zolang bij de kleine weg, nou ik ook niet maar soms gaat het niet anders! Ik heb een kontrakt tot 2010. Daarna zie ik wel verder :) Ze gaat 4 dagen in de week volle dagen naar de creche en dat bevalt heel goed, ze heeft er denk ik niet veel problemen mee want ik vind haar niet verandert ( ze gaat ook al vanaf 10 weken!) Verder ben ik elke woensdag thuis een jaar lang dus dat is ook wel lekker :) vanaf volgend jaar gaat ze 5 dagen per week.

    Maar mij bevalt het dus prima :)
     
  14. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Precies!

    * zucht eens diep*
    Dat is de vraag toch helemaal niet :rolleyes:
     
  15. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    32 uur; di, wo,vr en za.
    Maar misschien wil ik toch wel een dagje minder gaan werken om de kleine meer te zien :D
    Eerst maar eens proberen hoe het zo gaat
     
  16. Beccaatje

    Beccaatje Fanatiek lid

    29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ik werk nu 24 uur (ouderschapsverlof) en als dat op is over 2 maandjes, ga ik naar 32 uur. Of eigenlijk moet ik zeggen 4 dagen, want ik maak zoveel overuren dat 32 niet echt reeel is. En nog exclusief reistijd ook. MAar goed, ik ben dus ook zo'n 'veelwerkmoeder'.
    More power to you, en ook veel sterkte. Zul je nodig hebben, want geheid dat je veel commentaar krijgt over je keuze!
     
  17. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij zijn helaas (nog) niet zwanger maar hebben wel al bedacht hoe we het zouden willen.

    we werken nu beide 5 dagen en willen allebei 4 dagen gaan werken. de kleine gaat dan 1 dag naar Oma en 2 dagen naar de creche... tenminste zo denken we er nu over, eerst maar verder klussen en dan zien we wel verder ;)

    Liefs Roshi
     
  18. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik ga 4 dagen werken (4X9 uur) 36 uur. Mijn ook.
    Dat betekent 3 dagen naar de creche
     
  19. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    In ons geval (als het al ooit mocht lukken) zou mijn man stoppen met werken en ik zou zelf 40 uur blijven werken. Ik denk dat het al met al best wel moeilijk zal zijn. Ik weet zeker dat ik mijn kleine en mijn grote mensje enorm zou missen, maar ook financieel gezien is het bij ons de enige mogelijkheid.

    Ik zou je heel veel succes willen wensen!

    Groetjes,
    Josien
     
  20. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Hier een fulltime werkende mams. Dochter is al 11 dat wel.
    Eerste jaar studeerde ik nog, en was ik dus vrij vaak thuis, daarna gelijk FT aan de slag gegaan.
    Lang alleenstaande mams geweest.
    Straks ook weer gewoon Fulltime aan de slag. Werk wel 1 dag pw thuis ( met oppas achter de hand voor belangrijke vergaderingen etc) .
    Vriend werkt straks 4 dagen pw.

    Mijn ervaring is dat het prima gaat. Uiteraard is het even wennen. Maar een kind in je leven is sowieso wennen.

    Als jullie vrij goed kunnen regelen en flexibel zijn ingesteld is het prima te deon.
     

Deel Deze Pagina