Hallo dames, Vroeg me af vanaf wanneer je het koppie van je kindje niet meer hoeft te ondersteunen met oppakken enzo? Je zal het vanzelf wel merken neem ik aan, maar is er een bepaalde richtlijn hoe lang het ongeveer duurt? Groetjes Niki
Volgens mij heel verschillend... Noa van Saraah tilt haar hoofd al zelf op en Iman (paar dagen ouder dan Noa) nog niet...
Een maandje of 3 is de baby dan. Dan is het hoofdje wat steviger en hoef je het niet meer te ondersteunen.
dat is per kindje verschillend maar je merk het snel genoeg als het nekje sterk genoeg is van je kleintje
Sem's hoofd ondersteun ik al niet meer Al toen hij 2 maanden was, hij kan zijn hoofdje zelf heel goed recht houden en kijkt alle kanten op Ik zet hem ook wel eens (zoals een groot mens) op de bank in een hoek en dan zit hij echt op zijn billetjes met zijn hoofd rechtop! Alleen hij zakt dan steeds weer naar onderen, zodat hij uiteindelijk weer op zijn rug ligt
Als Steven tegen mijn borst leunt, heb ik vd zekerheid mn hand wel achter z'n nekje, maar hij kan hem al heel goed recht houden. Als hij op schoot zit bij mij, dan wiebeld z'n hoofd een beetje, maar dan zet ik hem tegen mij aan, dan krijgt z'n hoofdje genoeg steun.
Sterre tilde haar hoofd al op met twee weken en na een maand heb ik het maar opgegeven. Als ze op mijn armen lag tilde ze haar hoofd al op. Ze is super sterk. Ze kon met twee maanden al op haar armen steunen en met drie maanden al omdraaien op haar buik.
Ruben was volgens mij ruim 4 maanden, maar ik moet er wel bij zeggen dat hij door complicaties in de zwangerschap ontzettend slap in de spieren was. Merk je trouwens nu niets meer van.