Grappig

Discussion in 'Borstvoeding' started by maartje84, Aug 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    ik heb ze van medela besteld, die andere vond ik ook te duur.
    Deze kosten 9,95 ....en ik heb dus nog een 10% kortingscode voor de liefhebber. Incl verzenden was ik 11,70 kwijt :)

Leuke score heb je! Merk je ook dat je 's ochtends meer opvangt dan 's avonds?
    Ben erg benieuwd of ik het morgenvroeg in 1 schelpje ga houden.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens

PB me die code dan maar :D

3. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    komt er aan ;)

4. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ben trouwens ook wel benieuwd wat voor ijsklontzakjes je gebruikt. Ik had begrepen dat je die beter niet kon gebruiken aangezien er 'giftige stoffen' dan in de melk kunnen komen???
    Lijkt me aan de ene kant een beetje overdreven, want anders zouden mensen die groot ijsklontjes gebruiken al lang zichzelf vergiftigd hebben... Maar toch, met mn kleine meisje ben ik toch wel wat onzeker/voorzichtig. Gebruik jij dus gewone ijsklontjeszakjes of speciale van een BVmerk?

Of ik 's ochtends meer opvang weet ik niet. Ik geloof wel dat je 's nachts meer produceert, alleen clustert mijn dochter 's ochtends ook best veel dus de meeste melk gaat haar mondje in ;)
    Vaak lukt het me 's middags pas om te kolven.

5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    thnx :)

6. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    graag gedaan :)

7. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ze toch maar besteld :D

Voor 10,53 heb ik ze straks in huis! Zal me heel wat geld besparen aan zoogcompressen ;)
    Ik gebruik er echt heel veel van op een dag ;)

Vallen ze eigenlijk erg op onder je kleding? Of zijn ze echt alleen voor tijdens het voeden?

8. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ze zijn echt voor tijdens het voeden.

Het lekken tussen voedingen door wordt zo ook minder hoor, dan ben je ook niet zoveel complressen meer nodig, alhoewel qua hygiene is het wel verstandig om ze bij iedere voeding alsnog te vervangen.

9. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oke, dus niet gewoon overdag ook. Hmm zou ook niet echt handig zijn met vuile was van de grond te rapen en dus voorover te bukken: dan zou je ook alsnog kunnen dweilen ;)

Ik verschoon ze niet bij elke voeding ALS ze toevallig nog een keertje droog zijn ;)
    Ik gebruik de pads van Natusan aangezien ik die van de Etos en het Kruidvat niet zo prettig vind. Toch 3 euro per doos en ik heb zo snel een doos leeg ;)

10. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Hahah dat worden dan lekschelpen met swiffers :D .... ehhh tja hoe zeg je dat op een aardige manier..... je krijgt er nogal een raar model borst van ;) ben bang als je er mee de straat op gaat dat mensn het vermoeden krijgen dat je een iets te grote tepel piercing hebt genomen :p

11. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    hmmm lees nu net je opmerking over de ijsblokzakjes pas, dit is nieuw voor mij en heb dit nog nooit gehoord.
    Ik zal dr eens ff op goochelen :(

12. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik gebruik ze idd ook alleen tijdens de voeding aan de andere kant. Als mn zoontje dan aan een kant klaar is verschoon ik hem en dan heb ik de lekschaal nog in mn bh. laatst viel er iets en raapte ik het van de grond en ja hoor, alles onder incl. kleren.;)
    tussen de voedingen door heb ik gewoon zoogcompressen (hema) die verschoon ik een keer per dag, maar tussendoor lek ik eigenlijk niet.

13. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Whaaa dat mensen dan geen denken dat je een grote tepelpiercing hebt!! ;) Gaan mensen hele kinky dingen van een nieuwbakken moedertje denken... :p
    (btw, lekker offtopic maar ik ben vandaag - terwijl ik nog geen 8 weken terug bevallen ben!! Én achter de kinderwagen liep!! - nagefloten door een stratenmaker!!! MILF? ;) hahaha Hoe zou dat wel niet zijn als ik zo'n ding in mn BH zou dragen? ;) hahaha)

Heb je nog wat info gevonden over de ijsklontzakjes? Ik heb nergens harde bewijzen op internet gelezen (ook nog niet naar gezocht) maar kom zo nu en dan op forums dat tegen. Ik denk er om die reden om om gewoon een plastic ding bij de Xenos ofzo kopen??

Madelon, haha handig ;)
    Ook handig trouwens dat je niet zo veel lekt!! Lijkt me ideaal. Ik vind het lekken echt het enige onhandige van het BV geven. Ook dat ik nu al bijna 8 weken met een BH aan moet slapen vind ik niet zo comfortabel. Kan jij dan gewoon zonder slapen?

14. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ik heb ff gegoocheld, maar kom ook niet echt duidelijke dingen tegen. Veel verder dan ik heb gehoord dat ......... kom ik zo ff niet.
    Dr wordt wordt geschreven over giftige stoffen en stukjes plastic.
    Bij mn oudste werd er zelfs door het CB getipt om het in die zakjes te doen, krijg zo'n vaag vermoeden dat er een fabrikant zn inmomsten zag dalen en dit maar eens geroepen heeft ;)
    Laten we maar het zekere voor het onzekere nemen en idd ff een goedkoop ijsblokjes bakje kopen.
    Zit me net te bedenken dat ik ook nog genoeg flesjes heb liggen, denk dat ik morgen 1 voeding de lekkage in een fles in de koeling zet, dan de afgekoelde 2de voeding dr bij en aan het eind van de dag het flesje hup in de vriezer ( of overgieten in een bakje)
    hmmm zit me net te bedenken dat je ook speciale diepvrieszakjes hebt voor eten, die zouden dan denk ik wel mogen...toch???

Hahaha MILF, geweldig :D goed voor je zelfvertrouwen zo vlak na de bevalling.

Dochter heeft vandaag een regeldag volgens mij, tjonge ze ligt zo ongeveer bij me aan het infuus..goed voor de melkproducite ;)
    Heb dr net dr 1ste opgevangen melk uit het flesje gegeven, ze slurpte het zo leeg, maar zat me wel verdwaasd aan te kijken zo van; "huh mam, ik proef jou maar ook weer niet, hoe kan dat nou???"

15. Madelon84

nee ik slaap wel met bh. maar dat is meer omdat ik snachts meteen wil kunnen aanleggen en zonder bh - met lekschaal- lukt niet echt.
    maar als mn zoontje gaat doorslapen of echt lang ertussen gaat laten (please laat dat binnenkort zijn) ga ik zeker weten lekken snachts, en dan helpen zoogcompressen ook soms niet en word je wakker met borsten als stenen zo vol en hard. auw!

16. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    @madelon, kijk dat verklaard veel, je tapt 'snachts nog even af ;), komt de kleine nog iedere nacht?

17. Madelon84

ja helaas wel, maar ach, hij is pas een maandje oud he. hij laat er wel steeds langer tussen snachts.:)

18. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,811
    4,453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Die van mij is 8 weken en zij komt.... *trommelgeroffel*.....

Vaak een keer of 4 a 5 per nacht...

Ach, ze zal het wel nodig hebben, toch??

Net als ik eigenlijk mn slaap nodig heb ;)

19. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Ze slapen vanzelf een nachtje door en geloof me dan wordt je toch raar wakker.
    Mijn oudste heb ik zelf heel lang wakker gemaakt en dan dronk ze al slapend mn borst leeg..... bij mn jongste ben ik daar dus niet aan begonnen, het liefst had zij vanaf de 1ste nacht doorgeslapen, dat heb ik dus niet gedaan, maar vanaf een week of 3 had ze dr geboortegewicht terug en heb ik dr lekker laten slapen.

*** volgens mij had ze alleen dit topic gelezen gisteren want vannacht had ze om 1 uur, 3 uur en 6 uur voeding nodig volgens haar, volgens mama had ze mama honger/regeldag want ze is verkouden, net als grote zus :(

20. Madelon84

hahaha sorry maar hier moest ik even om lachen hoe je het schreef!:Dmaar is echt niet leuk natuurlijk, je bent vast helemaal gesloopt!
    bedoel je echt tussen 12 en 6? dan kom je toch helemaal niet aan je slaap toe? heeft ze regeldagen of is het al lang zo?
    Mijn zoontje komt 1 x in de nacht, en dan weer rond half 6, 6 uur. maar dan moet ik er (helaas) toch uit dus dat is voor mij al morgen.;) hier nog geen regeldagen gehad.. zal vast nog komen!

Share This Page