Gaat dat samen? Ons mannetje is nu 5 weken oud en best onrustig. Medische oorzaak is inmiddels uitgesloten. Dus ik wilde graag gaan inbakeren. Maar vraag me anderzijds af of dat wel verstandig is ivm op kunnen merken van hongersignalen. Nou hoef ik me over zijn groei geen zorgen te maken. Hij is in 5 weken tijd nl van 4,5 naar 5,95 kilo gegaan. Hij volgt netjes zijn curve. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Heb een puckababy in huis en kan van kennissen ook een pacco doek krijgen.
Mijn mannetje begon in de puckababy ook gewoon te smakken. Wij hadden hem er alleen s nachts in overigens. Van het smakken werd ik dan wakker.
Ja, lijkt mij wel prima. Wij bakeren onze dochter soms in, maar ik kan prima haar eerste hongersignalen opmerken.
Ik ben later gaan inbakeren en merk vooral verschil bij in slaap vallen. Als hij echt diep slaapt kan ik hem ontbakeren zonder problemen. (Heb een inbakerzakje wat makkelijker los kan). Ik baker hem 's nachts niet meer uit, hij associeert dat met opstaan en dat doe ik liever niet om 4 uur. Overdag slaapt hij zonder inbakerzakje 10 minuten, met zakje meestal wel minimaal 45 minuten. 's Nachts alleen verschil met in slaap vallen, hij wordt niet eerder of later wakker. Volgens mij dus geen probleem samen.
Hier ook ingebakerd. En ik haalde ze er ook niet uit trouwens s'nachts. Nooit productieproblemen gehad. En ik voedde ook met een tepelhoedje Dus alle bv no-no's hahaha Zeker bij de oudste was het echt een uitkomst. Een wereld van verschil! Een tevreden kindje dat zo lekker kon slapen, ipv zichzelf met haar maaihandjes wakker houden...
Beide kindjes ingebakerd met de puckababy én borstvoeding. Nooit problemen gehad. Oudste tot 6 mnd ingebakerd en jongste 4,5 mnd ongeveer
Hier ook een kindje van 5 weken dat bv krijgt en onrustig was en slecht sliep. Bleek dat ze op haar buikje wil liggen en nu slaapt ze heerlijk rustig . Maar het wordt natuurlijk niet aangeraden, buik slapen...
Ben met 6 weken gaan inbakeren met de pacco doek. De puckbaby werd ze alleen nog maar gefrustreerde van, omdat haar armen nog wel konden bewegen. Pacco doek liggen de armen helemaal strak. Op de pacco site staat dat in combinatie met bv wordt aangeraden dat je met 6 weken start. Ik merkte meteen dat ze veel dieper en ook langer sliep (net als in de draagdoek dan slaapt ze ook langer). Vond het zelf wel fijn dat ik pas met 6 weken was begonnen hierdoor. Ze heeft een aantal dagen namelijk heel veel geslapen (was ook vermoeidheid), hierna was ze er echter aan gewend en melde ze zich weer keurig zelf voor de voedingen. Ik gebruik hem nu bij elk slaapje nog, alleen hiermee kan ze zich overgeven tot het slapen en heeft ze minder hazenslaapjes. Ben er super blij mee.
Ik deed de puckababy wel bij iedere (nacht)voeding uit, want 's nachts voeden doe ik liggend en in de puckababy kon hij niet lekker op zn zij liggen. Dan lag hij echt op zn armpje namelijk. off-topic: Als hij er goed in zat, kon hij zijn armen overigens niet bewegen! Ik lees hier dat sommigen dat anders hebben ervaren?
Ik zie inbakeren niet zo zitten eerlijk gezegd. Ik zou eens een draagdoek proberen overdag, en eventueel kijken of je kind (mits veilig neergelegd) beter slaapt in zijligging.
Ik baker ook in. Ik merk nog prima de hongersignalen, inderdaad t smakken en t pruttelen. Ik baker ouderwets in met een grote doek, maar laat wel de benen los ivm stuitligging en dus kans op heupafwijking. Cato doet het er prima mee, slaapt sindsdien wat langer en drinkt rustiger. Lijkt meer uitgerust. Ik laat ze snachts ook ingebakerd. Tenzij ze vaker wil drinken, dan gaat ze los en lekker bij mij in bed, kan ik in ieder geval ook wat dutten en zij tussendoor ook.
Ik baker mijn dochter sinds week 3 in een pacco.. Heerst nog echt in dat korstetje wat in de "omslagdoek" van de pacco zit maar nu ligt ze alleen in t pacco "omslagdoekje".. Mijn dochter slaat zichzelf wakker.. Overdag ook hazen slaapjes van 10 min.. Baker haar in, in de middag voor der middag tuk.. Overigens hoor ik haar in de nacht smakken of ze heeft het voor elkaar der handje toch bij haar mondje te krijgen en hoor ik haar zuigen op het stofje hahaa.. Ze drinkt ook met der pacco aan.. Van t klittenband los trekken is ze gelijk klaar wakker.. Ze word nu iets te groot voor dat ding dus we gaan morgen nacht kijken hoe ze het doet zonder.. Ben benieuwd
Hier een ingebakerde meid en super borstvoeding. Ik merk nu juist beter de honger signalen op. Ik voedde voorheen gewoon te vaak omdat ik de verschillende huiltjes niet meer herkende. In de nacht baker ik ze wel uit voor de voeding. Simpelweg omdat ze even behoefte heeft aan bewegen. Daarna weer in de doeken en slaapt ze heerlijk door.
Dank voor jullie reacties en fijn te lezen dat het wel samen kan! Ik heb ons mannetje nu een paar dagen in de puckbaby liggen. Wel al in de mini omdat de piep al te klein is (hij weegt al meer dan 6kg). Ik vind dat hij z'n armen daar nog wel vrij veel in kan bewegen. De handjes liggen nu evengoed vaak boven z'n schouders ipv naast z'n lichaam. Hij slaapt wat meer dan voorheen, maar wordt ook nog regelmatig tussendoor wakker zonder honger te hebben. Ik kijk het de komende dagen nog even aan en anders ga ik de pacco uitproberen. Ben benieuwd! Hij heeft overigens niet echt last van 'zichzelf wakker maaien' maar is over het algemeen ook wat onrustig. (medische oorzaak is wel uitgesloten voor zover dat kan).
Ik ben na de pacco op de puckababy overgestapt. Want zonder slapen dat ging dus nog niet. Dus dat kan je ook nog doen, mocht je het gevoel hebben dat ze het nog niet red zonder
Nog even een praktisch vraagje: wat dragen jullie kindjes met deze temperaturen als ze in de pacco zitten? Heb ons zoontje nu alleen in romper met korte mouw in de puckababy liggen met een dun lakentje erover. Maar de pacco lijkt me warmer dan de puckababy? Iemand een idee? Hij is nu 5,5 week oud.
Hier in het begin ook ingebakerd met benen vrij, dus in grote doek. Ging prima. Daarna vanwege voorkeurshouding overgestapt op zijligging in speciaal kussen, dat gaat niet samen met inbakeren, maar door de houding waarin ze dan liggen slaan ze zichzelf sowieso minder snel wakker. Wij hadden een winterkindje, dus kan geen tips geven over kleding bij zo'n kleintje..
Ze heeft al 2 nachten zonder gelegen en het gaat goed.. Vannacht zelfs 6uur door geslapen .. Kheb het lakentje gewoon enorm strak om der matrassen heen gedaan hahaha
Mijn dochter zweet enorm.tijdens het slapen ( heeft ze van der vader ).. Ze lag met het warme weer ( de dagen van de hittegolf ) alleen in der luier in de pacco.. Maar met deze temps romper met korte mauwen en een lakentje