Hiv-besmet Kind In Boom Gehangen Om Te Sterven

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Veraenroy, Dec 1, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Hiv-besmet kind in boom gehangen om te sterven
    Uitgegeven: 1 december 2007 16:06

NEW DELHI - Een 3-jarig hiv-positief jongetje is door zijn vader in een tas aan een boom gehangen in Zuid-India om te sterven, zo berichtte de Indian Express zaterdag.

Het jongetje hing opgekruld in een boodschappentas aan een tak, toen buurtbewoners in de regio Krishnagiri het kind hoorden en naar de dokter brachten.

"Het was het meest onmenselijke dat iemand een kind kon aandoen", aldus de dokter in de krant. Het kindje dat de naam Siva kreeg lijdt aan tuberculose en was zo zwak dat hij er uit zag als een baby van zes maanden, aldus de dokter.

Schaamte en discriminatie tegen met het hiv-virus geïnfecteerde mensen is wijdverbreid in het land waar 1,1 miljard mensen wonen. Het hiv-virus kan de ziekte aids veroorzaken.

De moeder van het jongetje is kort na zijn geboorte overleden en de vader kon niet getraceerd worden. Het kind is inmiddels ondergebracht bij zijn oma, die op foto's van het kind in de krant was afgekomen.

www.nu.nl

:confused: :confused: :confused:

2. Niet meer actief

nou ja zeg, het is toch zeker niet het kind zijn schuld dat ie met hiv is besmet, zou degene die daar wel verantwoordelijk voor is zichzelf ook in een boom hebben opgehangen?

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mij god dit is echt niet normaal, dat iemand dit zijn kind aan kan doen pfffff.... afmaken die vent !

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

DEBIEL zeg..!
    Arm kind

5. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

Dec 29, 2005
    4,389
    0
    0
    :confused:

6. sofaan

sofaan Actief lid

Dec 11, 2006
    300
    0
    0
    nu even niets
    noordholland
    waar gaat deze wereld heen ik wordt er zo depri van al deze berichten nog een paar van deze verhalen en ik zit straks aan de anti depri pillen echt te gek voor worden dat er zulke laage mensen bestaan....

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :confused: :confused:

8. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,632
    0
    0
    hutje op de hei
    :confused:

maar als oma dat kind heeft opgehaald
    kunnen ze toch ook wel achterhalen wie de vader van het kind is

9. Mariekie

Mariekie Lid

Nov 29, 2007
    74
    0
    0
    Ik vind het eerlijk gezegd nogal makkelijk en simplistisch gedacht om vanuit je luie computer stoel zo'n vader de schuld te geven.

Denken jullie ook niet dat die vader zo wanhopig was dat hij dit als laatste redmiddel zag? Misschien wilde hij de wereld wel met een schreeuw om hulp vragen?

Wat weten wij daar nou van? Staan wij in zijn schoenen soms? Ligt ons kind en onze partner op sterven? En als dat al zo zou zijn, wat verschrikkelijk zou zijn, dan hebben we toch een zorgverzekering en kunnen we genieten van een van de BESTE ZORGSYSTEMEN TER WERELD, ook al klagen we weer steen en been.

En kunnen we onze geliefden en dierbaren voorzien van een prachtig laastste afscheid, omdat we gelukkig een uitvaartverzekering hadden. Dat hebben die mensen daar allemaal niet.

En hoezo zou die vader verantwoordelijk zijn voor de Hiv besmetting van zijn zoon? Zou die vader ook niet veel liever gehad hebben dat zijn zoon sterk en oud en rijk zou worden? En jullie veroordelen deze voor ons onbekende man meteen vanuit een krantenbericht?
    Wat dachten jullie dan van de katholieke kerk die het gebruik van condooms verbied?
    Sorry hoor, maar misschien is het verstandig om eerst na te denken over iets voor je dingen gaat roepen.

En dat allemaal naast het feit dat ik er natuurlijk ook tranen van in mijn ogen krijg.

10. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    2,823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    uuhh maar sorry hoor marieke!
    als je kind hiv heeft en je als vader zijnde je kind ophangt in de boom als zou het maar voor een schreeuw om aandacht te zijn! Ben je behoorlijk ziek!

Ja die man schaamt zich dat zijn kind hiv heeft dat is duidelijk anders hing dat kind er niet!

Ik denk dat jij ook maar eens wat beter moet gaan nadenken voordat je in de bres schiet voor deze man. Ik kan en wil niet geloven dat deze man het goedbedoeld heeft!

Ik begrijp wel dat we niet zo maar af moeten gaan op een kranten artikel.
    Maar puur het feit dat deze man zijn kind in DE BOOM ophang mag je van mij ook de boom in!

Want je doet net alof er geen ander alternatief is!
    Of dat iedereen in dat land het slecht heeft!
    Misschien niet? Hij kon toch gewoon naar de dokter gaan zoals andere deden?

Maar je kind in de boom hangen, nee sorry voor die man kan en wil ik dan ook geen empathie tonen

11. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ach ja is de trent van tegenwoordig, begrip tonen voor de dader, nou nog niet misschien

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    arm kind...

Share This Page