Beste meiden, Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem, ik begin de borstvoeding steeds minder leuk te vinden en steeds meer tegen de voedingen op te zien. Ons zoontje is inmiddels 6 weken oud, maar de borstvoeding verloopt steeds minder soepel. Eigenlijk ging het in het begin vrij goed (hij dronk wat kort, maar kwam wel altijd aan de 2e borst toe). Sinds de laatste 2 weken en met name de laatste paar dagen gaan erg moeizaam. Al was hij in 2 weken tijd 1 kilo aangekomen, dus ik zou zeggen dat hij iig genoeg krijgt. Om 23.00 uur kolf ik mijn borsten leeg, gisteravond was dit ongeveer 360 ml uit beide borsten. Hij drinkt hier 150 ml van, rest vries ik in. Om 04.00 uur aan de borst (deze voeding gaat eigenlijk altijd prima, hij drinkt uit 2 borsten, ik denk in totaal zo'n 15 minuten). Om 07.00 uur aan de borst, ook deze voeding gaat vrij goed. Om 10.00 uur, 13.00 uur en 19.00 uur voedingen, deze gaan steeds moeizamer. Hij hapt, drinkt een paar slokken, proest en verslikt zich, gaat huilen en met zijn armpjes en beentjes zwaaien. Ik probeer hem dan te laten boeren en weer aanleggen maar dan wordt hij erg boos en wil absoluut niet verder drinken. Ik denk dat hij 3/4 minuten met veel pijn en moeite in totaal drinkt en ben bang dat hij zo te weinig binnen krijgt. Mijn productie is enorm, de voeding spuit letterlijk alle kanten op. Heb al geprobeerd om de druk eraf te kolven, maar het lijkt wel of de druk blijft, al kolf ik eerst 75 ml per borst af, hij blijft zich verslikken en de voeding loopt langs zijn mondje weg. Is er iets wat ik hier aan kan doen? De voedingen overdag zijn nu echt een ramp en voor ons allebei. Alvast bedankt!
Ik zou denk ik het kolven even achter wegen laten, want het klinkt alsof je over productie hebt en met het kolven hou je dit in stand. Het klinkt alsof hij het niet kan behappen. Ik heb dit ook een tijdje gehad en ben toen begonnen met blokvoeden, om de productie te stabiliseren. Dus binnen 4 uren steeds dezelfde borst aan bieden. Pas na 4 uren de andere borst. En als ie loslaat, je borst "laten lopen" in een doek. Zodra je merkt dat de straal er minder hard uit komt, proberen of ie weer wil. Maar niet kolven... En misschien haalt hij er wel in die 3-4 minuten uit wat hij nodig heeft, juist omdat het heel snel gaat. Maar heel onbekend klinkt het niet hoor. En als ik lees hoe goed hij groeit, zou ik me daar geen zorgen om maken
In welke houding voedt je hem overdag? Misschien werkt het als je ook overdag, voorlopig, liggend voedt?
Ik ga met Mamavanjuul mee je kan hem ook als die aangehapt heeft en jij je toeschiet reflex voelt loshalen en de ergste druk eraf masseren en dan weer aanleggen! Hier heb ik het ook zo gedaan en na verloop van tijd paste mijn borsten zich op mijn meisje aan!
idd met kolven hou je overproductie in stand. Dus gewoon voeden op verzoek en liggend vond onze meid het fijnste en dan was ze heel rustig. en anders bel eens een lactatiedeskundige. Niks om je voor te schamen en het zou zonde zijn als je moet stoppen met bv.