Ik heb een neefje van bijna 7. Hij kan soms heel irritant zijn ,als ik er iets van zeg ,dan krijg ik het ook te horen als mijn dochter vervelend is. Kinderen kunnen vervelend zijn maar hij [-( Hij luistert niet ,slaat mijn dochter ,en dan hebben we het over schoppen en of met zijn vuist op de buik ,bijna altijd. Mijn dochter heb ik altijd geleerd om niet terug te slaan. Normaal probeer ik hem te vermijden,maar op verjaardagfeestjes enzo kom ik hem weer tegen. 2 vb:Laatst waren we ook op een feestje,hij deed de deur open,en wilde mij niet doorlaten ,en toen ik dat toch probeerde ,kreeg bijna een schop. Zijn moeder kwam erbij,hij huilen en gillen . Rest van de avond heb ik hem niet gezien. Maar toen we weg wilde gaan ,stond hij weer in de deur ,en ja hoor weer hetzelfde verhaal Ik word er zoo moe van ,en dan krijg je elke keer te horen,ooh hij is maar een kind. Dat kreeg ik ook te horen toen hij 4 was en nu nog steeds. Het ergst van alles,mijn dochtert doet hem nu ook na. Zij probeerde mij ook te slaan,ik heb haar hand vast gepakt en gezegd dat ik dat helemaal niet wilde en als ze dat maar laat ,maar als ik mijn stem verhef ,dan luistert ze al. Mijn neefje is nog een kind,maar wat kan ik /moet ik doen ,zodat hij dit niet meer doet,zijn ouders zijn alleen streng als het hun uitkomt,en dat verpest wel de sfeer op een feestje. En jullie raden het mss al ,weekend heb ik een feestje en dan komen hun ook ,ik loop nu al te stressen als ik daar aan denk,ik moet ze wel uitnodigen,ook al hen ik daar geen zin in. Ally
Nou meid wat jij hebt heb ik met de buurjongetjes. Hun ouders zeggen ook ze zijn nog zo klein enz. En ze doen nooit iets tegen iemand Helaas meid kan je er weinig tegen doen. Mijn kinderen heb ik ook geleerd om niet terug te vechten. Maar toen waren zei iedere keer de klos. Nu laat ik ze wel terug vechten en nu houd het eindelijk op. Wens je sterkte met de komende feest. P.s. Mijn schoonzus denk ook altijd dat haar kinderen zo lief en braaf zijn. Nu is ze eindelijk wakker geschud Lover
ik leer mijn dochter dus om wel wat terug te doen, zij is heel principieel en zegt geeneens wat terug, wat uitliep in dat zij altijd het doelwit was van pesten. kan me voorstellen dat je je gigantisch irriteert! zulke situaties kunnen heel erg de sfeer verpesten. het is heel irritant als ouders dit niet willen zien van hun kind, maar ik vind schoppen en slaan toch wel ver gaan hoor, en ook al is het dan nog maar een kind, een kind van 7 heeft echt wel het begrip dat dit niet hoort! is het een zoontje van je zus of broer?
Moeilijke situatie Ally. Als je er wat van zegt ben je toch altijd de boosdoener. Ik weet het niet, maar misschien dat een heel begripvolle benadering helpt. In de trant he wat vervelend voor jullie (als ouders van je neefje) dat hij dat doet. Dat is vast moeilijk om mee om te gaan. Elk kind gaat natuurlijk door zijn/haar fases. Maar hoe los je nu zoiets op? Hoe gaan jullie daarmee om? In plaats van aanvallen dus proberen begrip te tonen voor hun lastige situatie. Want laten we eerlijk zijn. Een kind dat schopt, slaat of bijt oid is gewoon erg irritant. Ik kan ook niet tegen kinderen met een grote mond. Maar als ik ergens ben met onze zoon en dat luistert niet en zet hem op de gang, dan zijn er altijd wel weer mensen die dat zielig vinden, tenminste als je ene groter gezelschap hebt. Nou ik vind dat niet zielig. Ik ben vroeger ook streng opgevoed, heb nooit een tik of wat dan ook gehad en heb altijd respect gehad voor mijn ouders en medemens. En ik hoop dat ik dat ook bij mijn kinderen kan overbrengen. Succes en laat het je partystemming niet beïnvloeden! Suske
Ik probeer er ook begrip voor te tonen. Want het is een kind ,oke. Het is ook ,als ik er iets van zeg ,en als mijn dochter dan ook iets stout doet,dan krijg ik het ook gelijk te horen ,zie je wel zij doet het ook ,ze huilt ook ,ze is ook koppig,maar ze slaat niet ,denk ik dan bij mezelf. Ik heb me voorgenomen om het tegen mijn zus te zeggen ,dat ze gewoon moet gaan als haar zoontje moeilijk doet. ally
Klinkt wel bekend.. de kinderen van mijn schoonzus zijn ook zo. Zondag, moederdag, slaat de jongste (bijna 5) mijn man in het kruis toen mijn man langs liep. Mijn man pakte heel hard zijn arm beet en zei stem verheffend en hem strak aankijkend: "Doe je ook even normaal? Dit mag niet, de volgende keer sla ik jou ook in je kruis!" Pedagogisch misschien niet helemaal verantwoord.. maar goed. De reactie van mijn schoonmoeder: "Waarom pak je hem zo hard beet?" "Hij slaat mij in mijn kruis." "Dat deed hij vast niet met opzet." "O, zeker wel." "Nou, dat denk ik niet, he lieverd." pff. ja, zo worden die onopgevoede kinderen wel beschermd. Maar goed, het hielp wel.. hij heeft mijn man niet meer geslagen. Maar mij nog wel twee keer.. zo ff zachtjes een tikje als je voorbij loopt. Om te zien of je reageert. Maar goed; geen opvoeding, idioot gedrag. En ja, het is een kind dus eigenlijk valt het de ouders te verwijten, maar velen van de familie hebben al eens gezegd dat ze de kinderen niet aanpakken en niet opvoeden.. maarreh.. tja.. daar denkt de moeder vaak anders over.
ik heb ook vaker last van kleine kinderen uit de buurt die vervelend zijn.Ik dacht echt al dat het aan mij lag om als volwassene eerlijk toe te geven dat sommige kinderen gewoon super irritant kunnen doen.Nou,gelukkig ben ik dus niet de enige
als ouder kun je toch wel grenzen stellen,ik vind dat als je dat ziet dan je als ouder dan moet ingrijpen, zelfs al zijn ze 4. als je dan dat gedrag wel toe laat wordt het alleen maar nog moeilijker om het af te leren als ze ouder zijn, misschien is het (in de ogen van die ouders) grappig als ze klein zijn, maar het wordt wel irritant. ik geef gerust toe dat ik sommige kinderen irritant vind, op de vorige school van mijn dochter zat er ook zo'n meisje. ik was vriendinnen met die moeder. zij zag ook het achterbakse gedrag van haar dochter niet. net als moeder even niet kijkt even iets afpakken van een ander kind. gruwelijk irritant, want als dat kind dan zijn deel terug pakt, krijgt die op z'n donder, ja doei! dit soort kinderen zullen het moeilijk krijgen op de middelbare school!
Ik snap je frustratie over zijn gedrag heel erg goed, herken dat in mijn omgeving ook. Maar jouw zus en haar man voeden hun kind op. En niet een ander. Je hoeft het niet met ze eens te zijn maar waarom zou jij je daarin willen mengen? Dat geeft bijna altijd alleen maar ruzie. Jij pikt het ook niet als iemand zich met jouw opvoeding bemoeid. Ik laat het altijd maar gewoon gaan. En als zo'n jongetje in de weg staat, duw ik hem gewoon zonder pardon aan de kant. En slaan of schoppen? Dat kun je zelf toch met hem oplossen? Zonder zijn ouders. Daar zou ik proberen voor te kiezen. Zeker als je elkaar maar weinig ziet.