Grappige/beschamende/bizarre/gemene uitspraken

Discussie in 'De lounge' gestart door frummelke86, 10 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113

Oh dit is echt te erg. Hoe kun je het zeggen.

2. fien2808

fien2808 Fanatiek lid

2 dec 2014
    1.180
    28
    48
    In dezelfde lijn, ik hoorde een mama eens praten over de reden waarom haar man zich niet laat steriliseren (ze willen maar één kindje en dat is oké). Nee, ze willen wachten tot hun dochter 5 jaar oud is, want als er iets gebeurt voor die 5 jaar, is het nog de moeite om een nieuw kind te maken, daarna niet meer en dan zal hij zich laten knippen.

----

"Je moet geen natuurlijke bevalling nemen hoor, ik had 2 keizersnedes waarvan 1 onder narcose. Dat koos ik zelf, moet je ook doen hoor! Ik kan er niet tegen dat de dokters tijdens het opereren grapjes maken. Dat kan écht niet!!" - van mij mag iedereen kiezen hoor, natuurlijke bevalling of keizersnede, maar de manier waarop ze het zei, mygod.

----

Die heb ik ook al gehoord, en de grap is, dat werd gezegd in een mamagroepje op Facebook. We waren met 8 ofzo waarvan toen 2 met meisjes. Heel fijn hoor, dankjewel. Maar mijn meisje heeft denk ik meer kattenkwaad in zich dan jouw jongen. :p

----

Mijn dochter is nu 2j8m en begint grappige dingen te zeggen. "W. kleine poepie hé en mama grote poepie". Zo van die dingen. Ik vind het (nu nog) heel grappig :p
    Of ze zingt vaak hiep hiep hoera: "pipi ojaaaa"

----

Mijn moeder is nogal van de antimeerdanéénkind-propaganda. "Steek er maar een tsjoep in hoor nu. Met één kan je makkelijk overal naartoe, met twee lukt dat niet meer. En tja, je kan het nu al niet aan, laat staan dat je nog een tweede aankan." (onze dochter is -voor wie in de termen gelooft- een mix van hsp en strong willed, dus best pittig, en onze manier van opvoeden verschilt nogal fel)

----

Wat een topic. Ik heb sommige dingen met verbazing, andere dan weer met (helaas) veel begrip gelezen. Wat een bloemkolen lopen er toch rond!

Spoetnik vindt dit leuk.
  3. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

@fien2808
    Ik geloof in de termen hoor. Sterker. Ik maak ze hier ook mee. 1 hsp en 1 hsp+strong willed. Niet getest, maar overduidelijk als je ze een beetje kent.
    Ik wordt soms ook zo moe van alle opvoedadviezen. En mensen die beweren dat we te soft zijn en dat het daarom soms zo moeilijk is bij ons.

Nimue vindt dit leuk.
  4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Oh wat zijn mensen toch soms erg zeg... zie echt wel afschuwelijk opmerkingen voorbij komen...

Mijn moeder bij eerste: oh nee! Nu zit je voor altijd aan die man vast!
    Mijn moeder bij tweede: oh, tja. Ik schijn je nu te moeten feliciteren he?
    Mijn moeder bij derde: pfff, waarom doe je dat nu toch?

Echt, de tact van mijn moeder :rolleyes:...

Kennis: je maakt het jezelf ook wel moeilijk he, door hem (zoon) perse thuis te willen houden. Kun je hem niet beter uit huis plaatsen? :confused:

5. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Zo vertelde ik eens trots aan een gezin (moeder, vader, kindje van 4 en gehandicapt kindje van 2) dat mijn dochter (toen nog baby) kon zitten, waarop het kind antwoordde:"Och joh, dat kan onze baby al lang!"

HooyoShimbir, fanona en Manque vinden dit leuk.
  6. Manque

Manque Niet meer actief

Ja, die ken ik... ik vind het zo'n heftige opmerking he. Ik vraag me echt af hoe mensen het hun strot uitkrijgen.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn huisarts zei hetzelfde.

Onze zoon was toen nog geen drie jaar oud.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Jup, ook wel gehoord. Krijgen nu ook best vaak de vraag waarom we in godsnaam voor een derde zijn gegaan.
    Soms heb ik zin om vervelend te zijn en dan zeg ik: "we gaan net zo lang door tot er een normale uitkomt"
    :rolleyes:

qwerty123, suus1983, honkeytonk en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Colour

Colour Bekend lid

5 feb 2013
    644
    173
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL

Oooo wat erg dit!! :cry:
    Ik word er gewoon agressief van:mad:

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.285
    17.171
    113
    :eek::roflmao::roflmao::roflmao:

marb vindt dit leuk.
  11. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb hier echt hardop om moeten lachen!

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    :roflmao: dit noem ik nog eens like op stuk geven. Denk dat diegene dan meteen niets meer durft te zeggen :D

marb vindt dit leuk.
  13. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja en dan ben je zo ver dat je je wil gaan verdiepen in hoe dat dan in zijn werk zou gaan, omdat je het écht niet meer kunt handelen en dan krijg je overal te horen dat dat eigenlijk pas vanaf hun 7de / 8ste jaar kan en dat het allemaal voorlopig echt nog niet zo erg is dat daar sprake van kan zijn. Fijn dat door anderen (die niet de dagelijkse zorg dragen) voor je bepaald wordt hoe ‘erg’ het is.

14. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ja, de beste stuurlui staan aan wal, duidelijk.

Colour en Mississippi vinden dit leuk.
  15. Neilia

Neilia Niet meer actief

Van de week een bouwvakker toen ik langs liep met mijn hond.
    ' stok in zijn reet en op de bbq, lekker hapje '

Heb gereageerd met
    ' stok in jouw reet en op de bbq, zit genoeg vet aan ' - wijzend naar zijn buik.

Vond ie niet grappig :rolleyes:

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Die opmerkingen over het uit huis plaatsen van kinderen, hoe durven die menseno_O onbegrijpelijk...

Gisteren was ik met zoon en dochter in de supermarkt. Er kwam een oudere vrouw aan die op de kinderwagen dook en helemaal weg was van mijn zoon. Dochter stond ernaast. Die vrouw kijkt even en richt zich dan op mij: "dan zijn ze nog leuk hè" zich richtend op mijn zoon. Ik sloeg een arm om mijn dochter heen, draaide me om en zei die vrouw nog even dat ze zo ook heel leuk zijn.
    Doei:|

Colour vindt dit leuk.
  17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ook. Elke keer weer haha

18. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij waren een tijd geleden in het archeon. We stonden bij het wevershuisje en de mevr stond in klederdracht het een en ander t vertellen en toen vroeg ze aan de mensen met wie ze stond te praten hoe je kan zien dat iemand rijk was in de tijd van de middeleeuwen? Die vrouw zit zo te kijken... en zegt ze ineens heel hard “omdat je een dikke buik hebt?!” o_O
    Nouuuuu ik dacht echt hoe kan je zo opmerking maken? Ze was zelf ook niet de slankste, vond het zoooo rare opmerking! :|:roflmao:

19. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Maar is het niet zo dat stevig vroeger als een teken van rijkdom werd gezien?
    Ik had het anders geformuleerd maar het is wel het eerste antwoord dat in mij opkomt.

20. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.959
    3.838
    113
    Vrouw
    Een grappige .
    Mijn moeder in de ikea : kijk, hier liggen die anti-klit matjes voor op de stoelen.
    Heb haar gezegd dat dat wel handig is want dan hoef ik me dus geen zorgen te maken voor dreadlocks daar beneden. :p
    Vanaf nu noemen wij de anti-slip matjes anti-klit matjes. :roflmao:

BabyFG, Robijn89, baby90 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina