Ik snap je punt, maar in dit geval was dat niet zo. Ze ziet mensen niet als minder, maar vind het fenomeen 'vreemd'. Door opvoeding en omgeving. Maar omdat ze zei dat ze haar zoon altijd zou blijven steunen, mocht hij homo zijn, kon ik wel begrip opbrengen voor haar.
Dan vind ik het ook een ander verhaal. Ik ken ook mensen die het echt afkeuren dus dacht dat je dat bedoelde.
Herkenbaar! Ons zoontje is ruim 10 weken te vroeg geboren. Hele spannende en intensieve maanden op de NICU en NEO volgden. Een buurvrouw zei midden in die tijd: 'Ach, een voordeel: je hoeft er in ieder geval niet 's nachts uit om hem te voeden.' Ik had een er alles voor om hem veilig en gezond thuis te hebben en wilde er wel 10x per nacht uit om te voeden! Bovendien ging wel 3x per nacht mijn wekker om te kolven...
Hier vond mijn schoonmoeder dat ik me bij de eerste zwangerschap aanstelde, want je hoort geen pijn te hebben. Had behoorlijk last van me rug en buik. Op den duur ook met lopen. Met 11 week een miskraam gehad. Na die tijd zei ze, dat ze zich schaamde dat ze dat tegen andere mensen had gezegd. Voor mij had ze dat helemaal niet tegen mij hoeven zeggen. We hebben 3 meiden. Krijg vaak de vraag of we nog voor een jongen willen. Tegenwoordig zeg ik dat we nu voor 3 jongens gaan.
Haha, die laatste hebben wij ook wel ja. Ik zeg dan altijd dat je nooit weet wat de toekomst brengt, straks willen ze later allemaal geen meisje meer zijn en heb ik ineens 3 jongens.
Check! Wij dachten: we informeren schoonmoeder vast dat we nog een wens hebben... kreeg ik die avond via de whatsapp ‘zou je dat nu wel doen, je hebt het toch zo goed voor elkaar nu, ik hoop maar dat jullie er goed over nagedacht hebben’ etc. Je snapt dat ze niet langer de eerste is om geïnformeerd te worden.
Onze jongste dochter is een gevoelig meisje van net 6 jaar. Ze is erg dromerig en in overleg met de leerkracht hebben we besloten haar nog een jaartje groep 2 te laten doen en wat heb ik daar een ontzettende rot opmerkingen over gekregen, Opmerkingen als; onbegrijpelijk dat je ermee instemd om je kind te laten zitten, loopt ze dan echt zo achter dat ze geeneens naar groep 3 kan? Weet je wel dat je kind er in zijn hele verdere school carrière last van blijft houden dat ze is blijven zitten, VO scholen kijken daar naar en dan willen ze haar niet. ( ik heb zelf twee kinderen op het VO en het is je reinste onzin Hebben ook lang gekleuterd en daar werkelijk waar nooit iets over gehoord of vragen over gekregen. Het toppunt was nog wel dat iemand zei van goh wel opvallend zeg, nu gaat je middelste naar het VWO maar dan heeft je jongste zo’n enorme moeite in groep 2,was je zwangerschap ook anders? Buiten dat het gewoonweg beledigend en kwetsend is was ik vooral verbaasd over zoveel domheid en onnozelheid bij deze mensen.
Oh heel herkenbaar! Laatst zo'n enorme eikel die tegen mij zei dat homo's niet normaal zijn en dat het een "ziekte" is. Mijn broertje en mijn oom zijn homo, ben me toch een potje te keer gegaan
Het zal absoluut uit een goed hart gekomen zijn, dat weet ik zeker. Maar mijn schoonouders stroomden ook niet over van enthousiasme. Tja. Wij wisten toch wel wat we deden. Niet gepland maar zo gewenst. En na 2 miskramen tussen mijn meiden in, echt geen haaaar op mijn hoofd die er aan dacht de boel af te breken. No. Way. Als dit kindje wou komen, met alle liefde! En zo blij met een jongetje er bij
Zo herkenbaar! Bij mij ging ook iedere 3 uur de wekker om te kolven of te voeden, tel daar de controles bij op (ik lag ook in het Zh de eerste tijd) en alle stress
Ik had een kindje thuis uit de klas van mn zoon die kwam spelen .. En hoe kinderen zo eerlijk kunnen zijn: Mijn moeder vind jou raar.... Ehm okeey.. waarom dan? Ja weet ik niet maar ze zegt dat vaak.. Heb die hele vrouw 1 keer gesproken en dan ga je gewoon echt bij jezelf na Hoe dan.. why hahahahah Maar nu een jaar later begrijp ik pas dat ze zelf ergens een chromosoontje mist...
Mijn zoon van 6 van de week: "Nou mam, maar jij gaat ook al weer heel wat jaartjes mee!" En bedankt hè!
Collega gisteren. Oh ga je naar de snollebollekes? Je bent zelf ook wel een snollebolleke he... Nu kan ik er om lachen, werk met veel mannen en weet hoe hij het bedoelt, gewoon platte humor. Maar jeetje, je zal het tegen de verkeerde zeggen
Na mijn zwangerschapsverlof weer aan het werk (dochter 11 weken te vroeg geboren en kwam na 9 weken zkh thuis) Kwam ik een klant tegen, die zei ik hoorde dat je bevallen bent, gaat alles goed? dus ik vertellen dat ze 11 weken te vroeg geboren maar dat het inmiddels gelukkig goed ging enz. vroeg hij hoelang heeft ze in het zkh gelegen? dus ik zei 9 weken. zei die eikel: ach ja joh heb je in ieder die 9 weken geen last van dat gejank gehad toen zei z'n vrouw er nog eens overheen ja mijn nicht is met 34 weken bevallen dat is veel erger. Ik ben maar weggelopen voor ik 1 van die 2 een knal zou verkopen..
Op de IC, terwijl ik trots naast mijn pasgeboren dochter zat: Verpleger:"Gefeliciteerd met je zoon." Ik:"Het is een dochter." Hij:"Een DOCHTER? Is het een DOCHTER?" Na heel veel bloed, zweet en tranen ben ik gestopt met de borstvoeding. Mijn dochter heeft een hartafwijking en moest de eerste weken regelmatig op controle komen. Een verpleegkundige vroeg of ik borstvoeding gaf. Ik antwoordde dat ik flesvoeding gaf, waarop zij zei:"Ach, tegenwoordig kiezen ze allemaal voor de makkelijkste weg." Ik kon wel janken . En toen ik net bevallen was van een levensloos meisje en met spoed naar de OK werd gebracht omdat de placenta niet kwam, sprak de verpleegkundige daar de bemoedigde woorden:"Gewoon blijven proberen, dan lukt het vanzelf wel een keer." En de baas van mijn man zei:"Ach, dan heb je iig nog een kans op een jongen!"
Client toen ik voor het eerst bij haar kwam: ‘Heb je kinderen?’ ‘Ja, een zoontje.’ ‘Ooo, die is nu bij je moeder! Fijn zo’n oma.’ ‘Nee hoor, hij is op het kdv.’ ‘Wat zielig! Als je perse wil werken moet je geen kinderen nemen’ ‘...’ Ik was gewoon te verbaasd en beledigd om een antwoord te geven. Ben daar nog nooit met plezier naar binnen gegaan. — Ik vertelde over onze laatste miskraam en het onbegrip vanuit het ziekenhuis destijds. ‘Ja, maar xx is nu 13 weken en heeft elke dag nog gespuugd. Dat is ook niks hoor’ Nee. Je kunt beter verminderd vruchtbaar zijn.