Nog eentje: ik had onze zoon van 4 een cornetto ijsje gegeven. Het bolletje ijs dreigde er vanaf te vallen, dus ik neem zijn ijsje even mee naar de keuken om het bolletje ijs wat dieper in het hoorntje te duwen. Roept zoon lichtelijk paniekerig: niet eraf knippen!!😀
Mijn zoontje en ik zijn lichaamsdelen aan het benoemen, en natuurlijk wordt mijn dochter ook aan een grondige inspectie onderworpen. Heeft ze ook oren? Ja. Heeft ze ook ogen? Ja. Heeft ze ook teentjes? Ja. Heeft ze ook tandjes? Het blijft even stil, en dan zegt mijn zoontje: 'Toskjes op!' (tandjes zijn op )
Onze zoon in 'gesprek' met een naaktslak: 'Hallo naaktslak. Ik ben NAAM. Hallo NAAM. Ik ben een naaktslak.' Hierna ging het gesprek nog even door.... --- Een andere keer, toen een naaktslak niet op een blaadje wilde kruipen toen onze zoon het vroeg, vroeg hij het extra netjes: 'Kom maar op blaadje, alsjeblief?'
Ze zijn bij ons de voegen van de flat aan het vrezen dus een aardige herrie, kom ik vanmorgen buiten met m'n dochter zegt ze ineens hé mam wat een k*t herrie he 😰😰😰 Van wie zou ze dat nou hebben 🤐 Aan de ene kant moest ik lachen en aan de andere kant werdt ik boos dus ik heb d'r maar even duidelijk gemaakt dat ze dat toch echt niet meer mag zeggen..
Wij gingen vrijdag met onze konijnen naar de dierenarts voor de inentingen. We hadden ze samen in het doosje gezet en onze dochter sprak beide konijnen nog even bemoedigend toe al aaiend "je hoeft niet bang te zijn ik ben bij je, maar het doet wel heel erg pijn hoor kokijn" haha
Onze zoon zag de maan en riep terwijl hij stond te wenken: "Maahaan! Kom eens uit de lucht!" Even later: Zoon: "ik ga vliegen!" Ik: "wat leuk! Waar ga je dan naartoe vliegen?" Zoon: "naar de maan." Ik: "wat ga je daar dan doen?" Zoon: "naar de kinderboerderij!"
Anne-lynn en ik doen het boekje van Hazeltje na. A: 'ik hou van jou!' Ik: 'en ik hou van jou!' ... Ik: 'ik hou zooooo veel van jou!' En ik hou mijn armen heel wijd. 'Hou jij ook zoveel van mij?' A: 'Nee. Een klein beetje.' Zo. En daar konden we het weer mee doen 😒 (Is overigens al een oude anekdote. Ze was toen 3,5)
Zo zeg ik altijd: ik hou van jou tot aan de maan en weer terug. Dochter zegt dan: ik hou van jou tot aan de deur en weer terug! Veel he mam... Haha
leuk topic Afgelopen weekend was mijn zoontje bezig met de glijbaan. Hij had ontdekt dat de duplo trein er ook af kon. Dus ik zei dat dat niet mag omdat de trein dan kapot gaat. Maar meneertje luisterde niet dus na 2 keer heb ik hem op de bank gezegd en uitgelegd waarom. Gaat hij heel demonstratief met z'n armen over elkaar zitten en zegt, dat is heel zielig mama! Ik wist niet hoe snel ik naar de gang moest lopen...
Normaal draag ik boxershortjes maar voor de verandering deed ik na het douchen een keer een string aan. M'n bodylotion lag beneden dus ik ren even snel op m'n string naar beneden. M'n dochter kijkt me met grote ogen aan en zegt "mama, die onderbroek is echt veel te klein voor je billen"... Nadat ik me bij elkaar had geraapt van het lachen, zei ik "schat, dit hoort zo". Ze gaat me eens goed van achteren bekijken en zegt "maar mama, je billen hangen er helemaal uit hoor"...
Haha wat een leuke uitspraken allemaal! Ik heb een tattoo van de naam van mijn dochtertje en op de 'i' staat een hartje ipv een puntje. Dus als de juffen haar naam ergens opschrijven, worden ze altijd aangesproken dat eer geen puntje maar een hartje op moet haha
Een vrouw liet vandaag in de supermarkt vlak achter ons haar six-pack bierflesjes vallen, allemaal kapot. Zegt ze heel hard "oh nee he, boem! Bierflesjes kapot! Stoute mevrouw!"
Mijn vriend had een gat in zijn sok en onze dochter riep heel hard: 'Papa, je hebt een sok in je gat!'
Ik was boven behang aan het afhalen en dat moest in een vuilniszak, John had een vuilniszak gepakt en ik zeg dat het behang daarin moet, hij reageert met: uuuhm ik heb iets heel belangrijks te doen..... beneden
Mijn vriend en ik gaan trouwen, nu hoor ik steeds vaker mijn zoon zeggen " maar op mijn bruiloft" tegen anderen, vind dat wel erg schattig.
Hahaha geweldig. Mijn zoontje noemt een kip een pik en een lieveheersbeestje is een beesjeheers. Een politieauto is een poetie auo.
Ik fietste laatst met m'n zoontje achterop wijst hij naar de vlaggen met tassen er aan en zegt; kijk mama daar kan je zien dat er iemand woont die geslagen is..