Grappige dingen die je kind zegt

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door zilvervosje, 22 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Geniaal! Dat zou hier ook kunnen gebeuren.

Mijn man heeft meestal gewoon een shirtje aan, maar een tijdje terug had hij een overhemd aan. 'Papa, ik vind je jurk mooi'.

Mijn dochter was ziek. Omdat ze moest overgeven mocht ze in haar bedje bij ons op de kamer slapen. Dat was ik even vergeten en omdat mijn man was gaan werken dacht ik even een bescheiden windje te kunnen laten. Hoor ik ineens vanuit het donker: 'Mama, je mag niet in je hemd poepen'.

2. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Gesprekje met de hond:

"Wat is er? Ben je een beetje duizelig? Gaat vanzelf weer over. Hier, ga maar lekker brokjes eten." Enz. :D

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Mijn dochter krijgt elke dag wat leuks in dr haren. Toen ik van de week vroeg wat ze in wilde, zei ze dat ze een hoge schuine staart wilde.

'Dat is al lang geleden hé mam. In een ander leven ofzo'

4. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zoontje heeft van de week snoepjes met oma gekocht en dropjes voor mama's keel.

Zijn we aan het spelen zegt hij. Kuh kuh mama, ik: wat is er hij: ik denk dat ik echt een dropje moet heb namelijk echt last van mijn keel. :)

En vanochtend moest hij naar PSZ zegt hij: kuh kuh denk dat ik maar thuis moet blijven want ik ben echt verkouden. :D beginnen die smoesjes nu al:)

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ojee... Heb ik net een nieuw topic geopend onder Mama en gezin omdat ik deze niet meer kon vinden:)
    Humm. Sorry dus... Beetje in de war.

Maar goed. Ik heb m bijgelezen en weer lekker kunnen lachen.

Bedankt voor de mooie verhalen

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.910
    387
    83
    Van de zomer vroeg ik of mijn dochter de (klap) stoel wilde dichtklappen. Begon ze hevig in haar handen te klappen naast de stoel

Ik vroeg aan mijn dochter waar dd zon naar toe gaat als het nacht is. "Gewoon achter de wolken" zei ze. En als er geen wolken zijn? "Dan gaat hij naar Afrika!" (3 jaar)

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

(Wij lezen geen sprookjesboeken met onze zoon. Hij vindt het niet zo boeiend.)

Aan het einde van een aflevering van Zack en Quack..

Zoon: En ze leefden nog lang en gelukkig.
    Ik: haha, hoe kom je daar ineens bij?
    Zoon: *met een big smile* Verrassing!

Ik weet wel wat ze voorlezen op de psz:D

8. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    als er iemand belt moet de kleine stil zijn
    Afijn dat deed hij netjes maar de hond was aan het grommen (postbode ofzo)
    Ukje heel droog nadat ik ophing
    *Naam hond* heeft niet z'n mond dicht gehouden die is nog een kleine meisje He ☺
    😂 Heerlijk kind

Over de zwangerschap

Zitten rozijnen te eten, ukje had een hele kleine rozijn en zegt; het lijkt wel een baby rozijn * eet hem op
    Zegt " nu heb ik ook een baby in m'n buik!"

M'n buik maakte geluid van de honger
    Zegt de kleine "ik hoor de baby!! " 😍 Helemaal met z'n oor op de buik hangen
    Zo cute ik heb het maar niet uitgelegd ☺

Ukje zit te vertellen " ja dan moet de dokter wel de buik slopen om te kijken of het een jongen of een meisjes baby is !"

Kleine mag nog niet doorvertellen waren we op een feestje
    Had mijn man het over : zoo'n 👌🏻 klein spinnetje
    Dus ukje vervolgens: Ja de baby is zoooo klein 👌🏻
    Dus ik gauw: Ja klopt zoo'n klein baby spinnetje he schat 😁
    *Snel afleiden

9. Michelle88

Michelle88 Actief lid

26 okt 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Mijn man staat bij zijn vrienden bekend als Chocopasta eter😬 Dit at hij vroeger alleen maar als ze weekendjes weg waren😜

Hij heeft voor zijn verjaardag een grote pot Nutella gekregen met zijn naam etiket erop.

Gister at ik een broodje met Nutella zegt mijn dochter " mama vindt (naam papa) ook lekker😂😂

10. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik sta me af te drogen in de badkamer als zoon van 7 binnen komt.
    We zijn thuis nooit preuts geweest en hij heeft me echt wel vaker bloot gezien. Maar nu zegt ie ineens.... " Eh mam.... Dit hoef ik echt even niet te zien hoor"

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Zaterdag was ik met mijn zoon (2jr5mnd) in de Mediamarkt en we waren aan de beurt. Hij droeg mijn nieuwe oplader en legde die heel trots op de toonbank. Ik stond een beetje te dromen en zag niet dat we al aan de beurt waren, pas toen de caissière me aansprak.
    Zegt mijn zoon heel hard: "Gek klein mama'tje, jij bedje toe!"
    :)

Caissière kwam echt niet meer bij. Ik trouwens ook niet.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik: 'Wil je Finding Nemo zien, als ik dan met je meekijk?' (ze wilde hem niet meer zien nadat ze het begin eng vond een paar maanden geleden, dus ik dacht: dan kijk ik lekker met haar mee).

Dochter, ruim 5 1/2 jaar: "Nee, dank je mama, ik zit nu in een fase dat ik snel eng droom."

13. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    'Ik heb een bloot shirt mama!'
    Ze probeerde haar prinsessenjurk aan te trekken en haar shirt schoof mee omhoog...

14. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Zoontje eet banaan:

"Luister goed, banaan. Nee, banaan. Nee. Nee, stop banaan. Jij mag niet.."

15. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Vanochtend had dochter een siep oogje. Zegt ze: "mama ik heb een snotneus oogje!"

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik tegen zoon : aaah jij geeft de liefste kusjes van de hele wereld.
    zoon : ja en ik ben ook een hele goede luchtballonzoeker
    :D

17. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Onderweg naar huis in de auto vraag ik alvast wat hij straks op zijn boterham wil. We hebben haast, moeten daarna weer snel weg dus ik wil meteen gaan smeren.
    "wat wil je zometeen op je boterham? Kaas, worst, pindakaas of appelstroop?"
    Zoon: ".....of hagelslag....."

;) Hij eet het liefst elke dag hagelslag.

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Oppaskindje; De baby huilt. Ik; dat hoor ik lieverd. Hij; ga je er dan wel even naartoe? Ik; uiteraard. Hij; oke, dan is het goed.. (3,5 jaar )

19. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Mijn dochter van 5 kijkt al een tijdje Engelse kinderfilmpjes op Youtube. Haar antwoorden zijn ook vaak in het Engels. Wij vinden dat echt zo grappig.

Als je aan haar vraagt: Hoe was het op school?
    Antwoord: Oh my Gosh, het was super awsome.

Vraag: Wat vind je van broertje en zusje?
    Antwoord: zij zijn super cute en awsome.

Afgelopen week was onze zoon jarig, zegt ze "look, i have a surprise for you, this is a car".

Ze heeft ook poppen van Frozen, daar speelt ze regelmatig mee en dan heeft ze gesprekken dan hoor je "Look Elsa, this are cold snowflakes".
    De manier waarop zij Engels praat is zo geweldig, al is haar manier van Nederlands praten (+ de bijbehorende opmerkingen) ook geweldig.

20. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Zoon (5) Gisteren, toen ik nog klein was :D

Deel Deze Pagina