Geweldig hoe ze kunnen reageren! Oudste : mama als we nou heel veel geld winnen met de staatsloterij hoef je dan niet meer te werken? Mama: nou bij heel veel niet nee. Oudste : nou uuuu dan komt oma niet meer opassen. Haha ik zo nou dat komt dan ook wel goed hoor schat 😊
Dochter (5) doet zorgzaam naar zoontje. Zoontje, bijna 3, tegen mij: "Jij bent de grote mama en [naam dochter] is de kleine mama!"
Laatst zei zoontje ineens tijdens het eten : weet je wat jij moet doen? Effe kalmeren!! Wij schieten in de lach want wij zeggen dat nooit. Heeft hij dat van een aflevering van brandweerman sam. Allee volgens hem toch. Zoon : mama wat ben jij aan het doen? Ik : even liggen, dat is ook eens fijn. Zoon : je hoeft niet te liggen mama, je mag voor mij ook chocomelk maken. Zoontje zit op mij te klimmen en wild te doen dus ik vraag wat zijn bedoeling is. Zegt hij : jaaaaaaaa ik ben een echte man mama! Ik kan goed klimmeren dus nu ben ik een echte man Euhm???
Papa is aan het fluiten bouwvakkerstyle zeg maar... Dochter net 2 vol overtuiging: wauw, mooi liedje papa!
Dinsdag voor John aan papa zal ik jou bril in de brillenkoker doen? dan wordt hij lekker warm. Hoezo dat dan? vraagt papa Nou het is toch een brillen koker!!?? als in waterkoker Wel goed bedacht
Mijn oudste (7) vanmorgen aan tafel. We hadden tijgerbruin en hij echt bloedserieus: Mam, is dat brood van tijgers gemaakt?
Mijn jongste van 2 vanochtend door de babyfoon bij het wakker worden: ik heb zooooo'n trek in een pannenkoek!
Onze uk van net 2 laatst. Ik zat op de bank met een vest aan. Komt hij aanlopen: mem jas uit. Ik zeg nee dat is een vest anders krijg ik het koud. Zegtie: ooooh mem wahme doesj!
Als hij zijn zin niet krijgt: Jij mag niet meer op mijn feestje komen. 'Mama, ik hou superveel van jou, maar niet van Faas(zijn kleine broer), want die plaagt mij' Toen hij net 3 was vroeg hij; 'Mama, mag ik naar mijn kamer?' Natuurlijk geen probleem, en ik vroeg of hij met zijn trein ging spelen. 'Nee, ik ga huiswerk maken.' De jongste praat pas net, door oorontstekingen hoorde hij tot kortgeleden maar 70%. Nu gaat het praten hard, dus wie weet wat er snel komt
Onze dochter zegt heel vaak tijdens het eten "echt lekker gekookt mama, dankje!" Of als ik vraag of ze het lekker vind "echt heerlijk!" Dat vind ik wel schattig. Aten we laatst kip, vraagt d'r vader "wat doet de kip?" Kijkt ze hem heel raar aan en begint te lachen "niks!"
Leuk! Mijn dochter zegt dat ook vaak over het eten. Ze wordt over 2 mnd 3 jaar. Geen idee waar ze het vandaan heeft. Vanavond wilde ze ineens naar bed. Raar, wil ze anders nooit. Maar ze gaat bij de deur staan en ik wilde nog iets wegleggen. Zegt ze; joehoe, kom je nog, ik wacht hier op jou hoor! Ook geen idee waar ze dat vandaan heeft, want dat zeg ik eigenlijk nooit.
Vandaag hebben wij taart gekocht voor papa zijn verjaardag.. Papa stapt in de auto. Begint hij. Oh Papa!! Kijk eens (wijst naar de doos) mama heeft taart gehaald voor jou! Lief he? Is voor jou jaardag. Is heel lekkere kadootje. 😍. Het was zo lief en schattig🙈
Ik sta in de keuken kip te snijden. Hij: Mama, die kip komt van de boerderij hè? Ik: Ja, jongen dat klopt. Hij: de kip bloed nog een beetje. Maar ach, hij heeft een goed leven gehad
Hier wilde Jack overblijven op school, dan kon ik wat leuke dingen voor mezelf doen, zoals de ramen, dweilen, stofzuigen en boodschappen halen Het is maar wat je leuk vind hahahaha
Vorige week zaterdag tijdens poetsen Zoon: Nee mama niet poetsen! Ik: jawel. Het moet toch schoon worden? Zoon: nee! Ikke wil vies! Daarna drama huilen ... Driftbui Vanmorgen tijdens poetsen wilde hij meehelpen. Ik had de koelkast leeg gemaakt en was met sopje bezig. Dus hem doekje gegeven en hij superenthousiast helpen. Maar toen was het klaar. Dus ik de koelkast weer vullen. Zoon brullen Ik: het is klaar. Netjes schoon gemaakt. Goed zo Zoon: ik wil weer vies maken! Weer driftbui
Dochter van bijna 3,5; plekje op haar hand dus ik vraag haar hoe ze er aan komt... "Dat hoort bij kindjes van 3 mama" bloedserieus en dat gezicht erbij! Ik had het niet meer 😂