Kaylin zat in de draagdoek en begint opeens, midden in een winkelcentrum (buiten) te roepen 'Kak! Kak!' Ze zag een paar duiven (die zeggen blijkbaar kwak). Mensen keken wel wat raar om. Heerlijk die periode dat ze niet alles goed uitspreken
Oudste: indianen wonen in Amerika Jongste: ike niet Mama: nee dat klopt A, woon jij in Nederland? Jongste: nee Mama: ohnee? Waar woon je dan? Jongste: binnen
Onze dochter heeft voor haar verjaardag een puzzel met letters gekregen. Puzzelen vind ze geweldig en nu ook welke letter het dan is. Gisteren vroeg ze een letter. En woord welke mijn vader zei kon ze niet direct nazeggen. 'opa, beetje moeiljjk woord' Verder gaan niet alle letters nog even goed tus en tuffel (kus en knuffel) mandalijn (mandarijn) en piklikken (picknicken) hopelijk gaat ze die laatste niet in het openbaar zeggen . Verder krijg ik wel eens te horen. Mama grote meid, uhm bedankt schat. En Ja Zeker! Is hier ook favoriet.. Klein bijdehandje
Als ze moet poepen en het lukt niet meteen, mijn keutel zit nog in zijn huisje die wil niet naar buiten
Wij fietsen altijd langs de kerk wanneer we boodschappen doen. Soms horen we dan de klokken, vaak niet. Dochter wist al voordat ze 2 werd waarom. Vertelde op de fiets" mama kejk nie hoje, battejijje op"
Zoon komt vanaf de trap naar beneden, kijkt door de treden en ziet mij: "Hallo mamaPig!" Ik: hallo! Of vind je dat mama op een varken lijkt?" Zoon: "Nee joh, maar je ben wel beetje knorrig, he?" Haha, ik lag helemaal in een deuk. Vooral door dat onhandige peutertaaltje.
Uk is 2.5 en gisteren had hij onverwachts toch gepoept in de winkel en we hadden niks meegenomen ( hij had al gepoept die ochtend) We zijn maar in deauto gestapt en willen naar huis rijden, we zetten hem in de stoel, hij kijkt naar beneden en zegt nou is mijn poep helemaal plat. We moesten heel hard lachen. Snel naar huis gereden om hem te verschonen ( gelukkig maar een klein stukje) Heb net wel een extra luier en doekjes in mijn tas gestopt. Gewoon voor de zekerheid.
Dochter vraagt. pappa wil jij met me spelen. pappa zegt vraag maar aan mamma. mamma wil jij met me spelen.? Ik uh even denken hoor. dochter maar je mag met mij spelen hoor van pappa. tja oke
Oudste; Mama, ik vind jou nu een stiefmoeder. Ik was boos op haar omdat ze slecht luisterde. Laatste tijd lezen we nogal wat sprookjes met slechte stiefmoeders
Mijn zoontje van net 2 zegt tegen mensen die op straat lopen: mag niet, moet op stoep lopen. Met zo'n vingertje erbij
Kleuter: ik wil niet dat papa en broer meegaan! Ik wil alleen met jou! Ik: waarom? Kleuter: omdat ik met jou ga trouwen (bij de intratuin) en dan gaan papa en broer zich overal mee bemoeien! En toen hij 3 was en erg veel interesse had in zijn geboorte 'en toen kwam ik eruit, keek achterom naar dat kleine gaatje en riep: dat is onmogelijk!'
Zo noemde mijn dochter m'n piercing een hele tijd 'Piemoh'. Dan riep ze dus heel hard 'PIEMOH!' terwijl ze naar mijn lip wees.. Inmiddels is het gelukkig 'Piecin' geworden
Ik schijn als peuter/kleuter regelmatig aan mijn oma gevraagd te hebben of zij mijn stiefoma was....Mijn oma was nogal streng namelijk. Ik kon blijkbaar niet geloven dat het mijn échte oma was Terwijl ze eigenlijk de liefste (maar wel streng dus) oma was, die je je maar kon wensen.
Wat leuk zeg Hier zoonlief van 6 jaar toen we in de auto zaten en het regende. Mama de wissewappers moeten aan het regent. En als je aan hem vraagt wat wil je worden... zegt die papa. Dochterlief 4 jaar (ben zwanger) mama toen ik in jou buik zat ging ik ook schoppen het deed dat niet pijn?