Mijn zoontje (2 jr 3 mnd) wilde vanmorgen pasta op zijn brood. Dus ik smeren. Zegtie eerst: sookulaalu! Ik: ja inderdaad dat is chocolade. Zegtie: sarte piet! echt, hoe hij daar ineens bij komt??
Met het naar bed brengen moet ik hem normaal heel veel kusjes geven. Dit wou ik vandaag dus ook doen. Zegt hij tegen mij : ik wil slapen, ga je nu weg mama Euhm owkeeej
Papa had bloemkool soep gemaakt, was erg lekker en we hebben allen smakelijk gegeten. Onze kleine man had zijn 2de bordje leeg. ZL: "meer" P: "het is op, geen soep meer" ZL: "maken!"
Neem je je kind mee naar een wake. Zit er leuk te kleuren enz,... staat hij op, loopt naar een vreemde meneer en zegt : jij bent toch een bofkont euhm ik wou heel hard wegrennen. het was gelukkig niet iemand die er heel verdrietig zat ofzo en kon er ook mee lachen
Er was een koffieboontje op de grond gevallen. 3-jarige ziet hem liggen roept "vechten!" En stampt erop. Kijkt vervolgens heel tevreden naar het kapot gestampte boontje En dat met zo'n flonkeroogjes.... Ik begon met corrigerend toespreken. Maar dat mislukte faliekant. Lag in een deuk.
Het regende van de week en daar kwamen we pas achter toen we jassen en schoenen aanhadden. Dus ik wilde onze wandeling uitstellen maar daar was zoonlief het niet mee eens "Mama regen uitzetten!"
We zaten in de auto en mijn moeder reed. Op bestemming zet mijn moeder de auto stil om te gaan fileparkeren, horen we opeens vanuit de kinderstoel (op de Teletubbiesmanier) 'oh, oh!' Geen idee hoe mijn moeder het nog voor elkaar kreeg om te parkeren, want wij lagen helemaal dubbel.
Lichaamshouding kan ook veelzeggend zijn. Ik was door mijn rug gegaan. Komt der een kleine Quasimodo voorbij gesjeest.... :O
John gisteravond, we sliepen op 1 kamer (weekendje weg) en ik kwam naar ben en doe het tafellampje uit, hoor ik ineens heel zachtjes: doe onmiddellijk de lamp weer aan En ook van het weekend, ik ben zo gelukkig met jou <3 smelt
Ja wat een makkelijke oplossingen he voor het weer Ik zei dochter ook een keer dat we niet naar buiten konden omdat het regende. Toen reageerde ze 'dan moeten we naar het bos, in het bos schijnt de zon!' Het is echter andersom, oorzaak en gevolg. Als het mooi weer is gaan we vaak naar het bos.
Hij zegt dora dora dora. Zegt mn vriend wat vraag je dan? Dora alsjeblieft. Vriend zegt zeg maar nog 1 keer. In plaats van dat hij het nog een keer zegt, zegt hij 1 keer! Logisch 😂
Afgelopen zondag zaten we samen op de bank. Ik was tv aan het kijken. Zegt mijn dochter. Mama nou mag ik even iets zien. Zei ik, nee mama wil nu even dit kijken. Zegt ze, nee mama ik wil kijken. Dus ik weer, nee schat mama is nu even dit aan het kijken dalijk mag jij. En haar reactie was: pff mama ik word hier zo simpel van
Zoon moppert als ik zeg dat het bedtijd is. Hij wil nog niet naar bed en dat laat ie merken. Met pyama aan, met tanden poetsen. Maar daarna kreeg hij zijn tut (die mag niet overdag, en dat vind ie niet leuk). Ineens helemaal blij roept ie " jaaa jamjam nu wil ik wel inne bedje"
Zoon (4) "wat eten krokodillen?" zoon (8) met grafstem " kinderbillen". Jep dat is echt mijn kind 😂
Ik vroeg aan mijn dochter van 4 wat voor fruit ze mee wilde naar school. "Appel en een kiwi, maar mag er dan wel een veulentje tussen?" Ik snapte er echt niks van... Tot ik door had dat ze een folietje bedoelde (stukje aluminiumfolie)
Hahah heerlijk om dit te lezen! Mijn dochter zei laatst: 'Mama als ik water drink, word mijn hartje dan ook mat?'
Mijn zoon gaat teveel op mij lijken. Ik maak hem s middags wakker zodat z'n dutje niet te lang word en standaard gaat dat zo: Niet deken weg mama Kom, doen we je broek aan Nee mama. Niet deken. Het is koud. We gaan naar beneden, daar is de kachel aan. Nee mama. Geen deken is koud. Ja jongen, ik snap je zó goed! Maar uiteindelijk zal die deken er toch af moeten! Hij houd de deken dat ook stijf vast en kan dan heerlijk blijven liggen terwijl ik nog even iets opruim. Ik zou willen dat hij dat a ochtends deed!