Gaat je dochtertje misschien naar de opvang? Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en wij hebben verschillende versies voor olifantje in het bos waaronder olifantje op de stoep.
Hier ook regelmatig van die leuke uitspraken en waar ze het vandaan halen, .... geen idee, maar hou ervan Zie zulke leuke uitspraken voorbij komen! Vanmorgen nog, 'Mama, ik ben een timmerman, ik moet timmeren!' Heerlijk om 06.30 uur hihi. Of toen ik gister iets liet vallen, 'Jammer joh, kapot'.
Wij reden in de auto en ineens zei zoonlief " Ooh kijk! Dat is pas een groot Mollenhuis" Poosje terug in de winkel zei zoonlief "Mama heeft veel centjes hoor!" "Ik heb nog niet zoveel in mijn potomone" En 3 dgn terug mocht hij niet spelen met een vriendje omdat hij smiddag's zwemles had met als gevolg... Discussie alla zoonlief met een ego: " Eeh Mama moet je luisteren! Ik zeg tegen piet en sinterklaas dat mama niet lief is en...en dan krijg jij lekker geen kadootjes hoor! ( tong uitstekend)" Ik zeg altijd maar... Dat heeft ie niet van mij
Ik heb mijzelf in m'n vinger gesneden. Oma zegt tegen mijn dochter: zielig voor mama hè? Zegt dochter: nee gewoon dom. Heel dom
Ik zit haar net een verhaaltje voor te lezen over: de poes van boer Peter die 4 babypoesjes heeft gekregen. Dat Tinkel de poes de kittens melk geeft met een leuk plaatje natuurlijk. De eerste vraag van haar was; geeft oma der poes ook melk? Ik weet het... Het is vreselijk, maar ik moest vreselijk lachen. 😂
Woensdag na de peuterspeelzaal vroeg ik aan hem of juf A. er ook was vandaag. Hij: nee, die was naar het circus. Ik: oh, naar een cursus zeker? Hij: nee hoor, naar het circus.
Leuk, we hebben dezelfde studie denk ik Kan je nagaan wat mijn meisje van de plaatjes van Lombroso vond! 😂
Dochter 3 jaar had een flinke vieze broek, zo te ruiken. "kom jij eens even hier, heb jij een vieze broek?" Dochter:... "nee".... "oh, meisje? Jij moet wel eerlijk zijn tegen mama. Eerlijk zeggen, heb jij een vieze broek?" Dochter:"NEE!" Wel dus. En omdat ze "gejokt" had, nam ik haar even bij me. "sorry, mama." "oké, het is al goed, maar weet je nu waarom mama nu met je wil praten? Was jij net eerlijk over de vieze broek? " nee mama, sorry dat ik heb...geyogjurt." Gejokt is ook zo' n breed begrip voor die kleintjes.
Geweldig! Gisteren was ik niet zo lekker, gewoon ff een instorting. Dus ik zeg tegen mijn dochter van 2,5; mama is niet zo lekker. Zij: mama spugen?! (met zo'n heel bezorgd gezichtje).
Als wij boodschappen doen. Bijvoorbeeld woensdag middag. En dan heeft ze honger. Dan zegt ze even mijn neus achterna. Broodjes afdeling. Hihi.
Mijn dochter had een poster gekregen met allemaal dierentuindieren erop. Elk dier dat ik aanwees, kon ze makkelijk benoemen. Wijs ik vervolgens op de pinguin die op de cadeauverpakking zat geplakt, zegt ze met een glunderende kop: sticker!
De papa komt thuis van het werk en hij heeft wafels bij. Zoontje helemaal happy en zet zich neer aan de tafel. Hij heeft papa nog niet begroet. papa gaat naar zoontje en zegt : aaah schatje, leuke dag gehad? Zeg je niks tegen papa? zoontje antwoord terug : open maken
Onze oudste maakte een opmerking een aantal weken na de geboorte van de jongste. Ik weet niet meer precies wat ik tegen mijn moeder zei. Dat hij zijn flesjes eindelijk goed dronk of dat hij goed had geslapen ofzo. Zegt de oudste met een serieus koppie; 'dan mag hij blijven'
Beer kort sommige woorden af, zoals kadootje, of kapot. Na enkele dagen oefenen, was het geen "dootje" maar een kadootje, en was het niet "pot" maar kapot. Dus wilde ik (via een omweg) mijn vriendin laten horen dat hij nu ineens "kadootje" zeg ipv "dootje" Dus ik vraag: "Beer wat krijg je als je jarig ben?" Zegt ie kei blij: " Een tientje!" En de dag later was z'n speelgoedje niet meer kapot, maar zei hij "oh oma, moest van mama zeggen dat mijn auto STUK was." Kleine slimmerd! Lekkere manier om onder moeilijke woorden uit te komen!
Kwam een beetje bloed uit mijn neus Hij zegt bloed hoort niet in de neus Dus ik zeg Ownee? Waar hoort het dan? In je mond! Hahhah