Onze zoon had vorige week fase dat hij 's nachts huilend wakker werd. Ik stopte hem op een avond lekker in en zei "nou, lief slapen, niet meer huilen, papa en mama zijn heel moe" (was ook zo, met 2 fulltime banen en iedere nacht eruit moeten). Zegt zoonlief: "nou mama, dat is jouw probleem!"
Haha. Gelijk heeft ie Oudste (8) gisteren: " mama. Sommige kinderen zeggen dat sinterklaas eigenlijk papa is. Maar dat kan toch helemaal niet. Papa heeft hoogtevrees. Dus die durft echt nuet op het dak!"
Zoontje van 2 als ik mijn telefoon pak:"moet je even bellen?" Eh ja. "Met papa?" Eh ja. "Nou doe dat maar even" En vanmorgen door de babyfoon toen hij net wakker was en tegen zn knuffels aan het kletsen was: "Potvedoojie, ik zei toch nee??" Haha, hoezo ik hoor mezelf terug
Mijn oudste zoon heeft zijn pakje drinken leeg en gaat door 't rietje blazen. Dus ik vraag: is het pakje leeg? Want dan kun je 't in de prullenbak gooien. Nee mam, ik heb er wind in gedaan.
Onze jongste (bijna 4) heeft ook zo'n tik. Als we iets zeggen op een zachte toon, verstaat hij het zogenaamd niet en zegt ie telkens "Zit je in jezelf te praten?" Hij zegt het ook vaak over zichzelf trouwens
Onze dochter was laatst tijd aan het rekken voor ze naar bed ging (door heel heel veel te vragen en praten). Ik vertelde haar dat ze nog een ding mocht vragen of zeggen en dat ik dan naar beneden zou gaan.. Kwam er eerst een heel onzinnig en onsamenhangend blabla verhaal die eindigde met "oke en nu ga ik slapen en dan zoek jij het maar uit! Love you!!"
Mijn oudste somde laatst de 5 zintuigen op; je heb een neus om te ruiken, huid om te voelen etc. Ze vroeg zich daarna hardop af of er eigenlijk nog meer zou zijn. Roept de jongste, já, haren om te kammen!
Haha geweldige uitspraken lees ik allemaal. Ik zat gister te kleuren met mijn zoon van 2. Vraagt hij steeds 'welke kleur is dit?' Ik: dat is rood. Hij: wat knap van jou mama. En zo bij elke kleur. En s avonds vroeg hij om een ijsje na het eten. Dat doet hij elke dag.. en ik zeg steeds dat hij niet zo om ijs moet vragen. Dat hij dat maar soms krijgt. Vraagt hij: mama mag ik zo'n koud ding om te likken? Hahaha toen kon ik geen nee zeggen.
Zoonlief is gefascineerd door klokken en horloges. Hij loopt regelmatig met het horloge van papa om. 'Mama, ik heb geloge, hoe laat is het? Half acht uur!'
Het moment dat je met de bal aan het over rollen bent en je kind 'is leuk' probeert te zeggen en het eruit komt als 'is geneuk' vol enthousiasme......
Hahaha heerlijk die uitspraak af en toe nog hij ging hier net in de speeltuin nog even verder.... Zit meneer op de schommel en hij vind het echt prachtig! Roept hij het echt snoeihard weer! Een paar keer! Zo jammer dat er dan net nog een kindje met z'n opa rondloopt en een andere mevrouw voorbij komt met de hond..... oeps.....
Dafne zag een poes lopen met de staart omhoog en zag dus dat kontgaatje. Zegt ze: mama, poes heeft navel tussen billen.