Komen er mensen langs om de wasmachine te kopen. Zegt onze zoon dood leuk: 'hij is kapot'. Je raad het al, hij staat er nog....
Zoontje geeft zijn knutselwerk aan papa. papa : oo wat mooi, dankjewel,...... zoon heel droog: dat heb ik niet gemaakt! Heeft de juffrouw gemaakt Njah, hij knutselt niet graag
Ik had zoontje (2 jr, 10 mnd) opgehaald van de psz met de auto. Ik had voorin beide ramen open vanwege de hitte. Het eerste stuk ging dat prima, tot we de bocht om gingen toen blies de wind vol in het gezicht van zoontje. Ik zag het dus ik zei: hooo ik doe het raam even een stukje dicht want je waait bijna uit de auto! Begint hij ineens te piepen, dus ik vraag wat is er? "Iihhik valll uit de autooohooooo". Waaiiii de uihuihuit" Haha hij nam het iets te letterlijk. Gelukkig kon ik hem geruststellen met het feit dat hij vast zit aan z'n autostoel
Ik vroeg mijn dochter vanmorgen wat ze op brood wilde. Meestal kiest ze pasta op brood, maar vanmorgen niet. 'Mam, omdat pasta niet gezond is wil ik vandaag hagelslag op brood.'
Bij de logopedist moest zoon 3,5 woordjes zeggen vanuit plaatjes op een tekening. 1 van de woordjes was navel (plaatje van een kind met blote buik en pijltje naar zijn navel). Dus die logopediste vraagt hem. Weet jij wat dit is, op de buik van het kindje? Zoontje denkt eens goed na en zegt dan met stralende lach " vlinder!" Ik was bezig met aankleden toen zoontje de slaapkamer in kwam. Hij kijkt eens goed, begint keihard te lachen en zegt. "Jij hebt tumpjes" (borsten)
Zoontje niest drie keer achter elkaar en ik vraag "word je verkouden?" Zegt hij: "Dan moet jij mij maar weer verwarmen, mama" En sinds 2 weken heeft hij een neefje, zijn we eindelijk oom, tante en neef. Baby heet Sjors, onze zoon noemt hem standaard: Sloffffffff
Gisteren hield meneer mij voor de gek! Ik : doe je schoenen maar aan zoon : wat zeg je mama? Ik : doe je schoenen maar aan schatje zoon : zeg het harder mama Ik : je schoenennnnn Zoon wat zijn lach niet meer kon inhouden : nog eens hihi, harder haha ik heb een deugnietje gemaakt Kleine deugniet!!! Ik vind het wel een slimme actie van hem. Ik dacht echt dat hij me niet verstond Altijd als hij iets doet zegt hij : ik heb een deugnietje gemaakt. Of : ik ga een deugnietje doen
Mama gaan we sinaasappels pesten? (persen) Is de maan nu dan leeg? (toen ik iets zei over volle maan) En nog veel meer maar ik kom er niet op. Eigenlijk moet ik dat opschrijven voor later bedenk ik me nu.
Heb een dochter van 2. Vorige week moest ik naar de gynaecoloog voor follikels meting. Dus ik was klaar mocht me aankleden, roept dochter zo en nou ben ik aan de beurt.
Abcdefghijklmn kopje thee Hij was een beetje afgeleid geloof ik haha. Hij kent allang het alfabet dus daar ligt het niet aan.. maar het klonk wel heel erg leuk. Hij vertelde me gisteren dat hij dronken was Hij had een bakje fruit gekregen en hij had het overgebleven beetje water opgedronken. Dus ipv ik heb gedronken zei hij maamm ik ben dronken
Dochter is erg bezig met de dood. Gisteren hadden we het over zwaartekracht. Zei mijn dochter ineens: ik wil nog niet dood want ik wil nog voetballen. En als ik in de hemel bent valt mijn bal naar beneden
We zaten vandaag op het terras een broodje te eten. De jongen van de servering liep langs en keek naar C. C keek em terug aan en riep Heeee Boeffie!! Je kon iedereen opvegen
Zegt ie ineens uit het niets: mama is gelukkig. Ik zeg ja hoor boef. Ben jij ook gelukkig? Nee, ik niet gelukkig, ik ben lief Maar je kan ook lief én gelukkig zijn. Nee, alleen lief. Of in de supermarkt.. Wil hij niet in de kar zitten. Prima, maar dan moet je de kar vast houden, als je niet goed luistert naar mij, moet je in de kar gaan zitten. Ziet hij een kindje in de kar zitten. Zet hij een stap naar dat kindje en wijst, kindje niet goed luisteren, kindje in de kar! Of hij wil dan op dat rek gaan staan, maar iemand wees me er eens op dat haar dochter zo haar been heeft gebroken, vind dat toch maar een eng idee dus het mag niet meer van mij. Dus hij wil gaan staan, ik zeg nee dat mag niet, leg hem ook uit dat dat dan gevaarlijk is. Ziet hij andere kinderen wel zo staan. Roept hij ze heel hard ook wijzend na: neee mag niet! Is gevaarlijk! (en dan stiekem ondertussen wel zelf tig keer blijven proberen of het mag) Doet hij overigens ook met rennen.. Hij kijkt nooit voor zich als hij loopt, dus als hij gaat rennen, knalt hij tegen van alles op en struikelt en weet ik wat.. Dus ik zeg steeds, ga nou niet rennen want dan ga je weer vallen. Let maar eerst eens voor je op. Ziet hij mensen/kinderen rennen, roept hij ze nog even na: voorzichtig! Niet zo hard rennen, anders ga je vallen
Zoontje van de week een aantal keer. Ging hij dingen doen waarvan hij weet dat ik niet wil dat hij het doet. Komt hij eerst naar mij toe en doet hij zijn vinger voor zijn mond shhhhhht.
's Ochtends vroeg, heb net mijn ogen open. Zoontje roept: "ik heb hooongeeerrrr... Maak mij een boterham". Ik reageer hier (uiteraard) niet op, dus hij roept exact hetzelfde nog eens waarna er weer een stilte volgt van mijn kant. Even later zeg ik "Wat dacht je van eerst eens goedemorgen zeggen en dan netjes vragen of ik je een boterham wil smeren?" Zoontje: "Goeiemorgen uwe majesteit. Ik heb honger en lust wel een boterham kun je me er alsjeblieft een maken".
Gisteren om 12:00 begon de zomervakantie voor mijn dochter. 12:05 begint dochter onbedaarlijk te huilen. Tranen, snikken en gillen "ik mis juf zo erg" #dramaqueen
Bij ieder kopje koffie dat ik maak roept mijn zoon: Koffie, daar worden we blij van! Ehh, valt het op dat mama de wereld pas aankan na een kop koffie?