Hij wou heel graag iets nú hebben, daar was ik het niet mee eens en zei nee binnenkort. "Néé! Buitenkort!" Ik was laatst ziek, dus zn papa bracht en haalde hem van school. Was ik weer beter en ging ik hem weer ophalen, staan we bij de AH, roept hij iets van ben ziek. Dus ik vraag ben je ziek? Nee, papa is ziek (want ja, die was er nou niet ) En iets later, hij moest even bij me wachten. Daar had hij dus geen zin in, dus hij loopt een stuk bij me vandaan. Tot ziens mama! En weg issie
Mijn zoon in conversatie met een meisje op de opvang toen ze in de winkel waren met de groep. Ze stonden in het gangpad met de frisdrank. Zegt ze mijn mama drinkt cola, dus mijn zoon ja mijn mama drinkt ook cola. En zij zegt en mijn papa drinkt ook cola. Op dat moment is het even stil. Neeeeee mijn papa drinkt geen cola die drinkt biertjes. Ik heb er te hard om moeten lachen
Prachtig! Als ik een blikje cola drink zegt mijn zoon ook dat ik bier heb Ik zit dus sochtends al aan het bier
Ik zeg hé blijf eens met die kleine peuterhandjes van die spullen af. Hij kijkt zo naar zijn handen en zegt ik heb al GROTE handen mamma dan mag Dat!
Geweldig deze. Zo stond ik bij de wijn te kijken en hardop te denken. " hmm neem ik de vioneer of de petit chablis" zegt zoontje met echte kennersblik "doe maar de petit chablis" Je kon me opvegen. Wijsneus.
Mijn man had een spiertje verrekt en zat te klagen dat dat pijn deed. Zegt jongste ineens: dat komt doordat jij heel erg oud bent. Vanmiddag kwam om een of andere reden het liedje 'Wind of change' ter sprake. Oudste vroeg wat dat voor liedje was, dus ik wil het opzoeken op spotify. Pak ik per ongeluk de verkeerde app en zeg hardop tegen mezelf. "Eh nee. Op whatsapp staat die niet" waarop oudste zegt "misschien op de weer-app"
Haalde pas een zak pepernoten met dochter van 4, vraagt ze;wat zijn dat voor dopjes mama? Dus ik zeg dat zijn pepernoten, ken je dat niet meer? Zitten we later in de auto en zie haar nadenken, zegt ze hééé dat is van Sinterklaas moesten weer ff opfrissen
(Zoontje die nog erg weinig woorden zegt voor zijn leeftijd) Hij was stout en moest op de trap zitten. Hij gaf een signaal dat ik ook op de trap moest gaan zitten. Dus vraag ik hem of ik moet zitten omdat ik volgens hem stout ben geweest. Zegt hij: uiteraard
Doet mij denken aan iets dat hier gebeurde laatst. Hij was woest om iets en sloeg mij dus hij moest maar even op de trap zitten en uitrazen... Is hij net klaar en komt hij van de gang en stoten hij en zn papa tegen elkaar aan, waarvan bij papa de hand tegen zn hoofd dacht ik aan kwam. Mag niet slaan papa. Naar de trap! Incl vinger en beetje 'hulp' (lees eigenlijk gewoon wat duwen) richting de gang.
En we kwamen laatst ergens een rekenmachine tegen, zegt hij: kijk mam, een telefoon En ze vinden op school zijn fiets zo mooi. Dus een klasgenootje was voor de zoveelste keer bij hem aan het hangen om te kunnen kijken, komt er nog een klasgenootje aan: mag ik kijken. Dus mijn zoontje draait zich naar hem om, denkt even en zegt dan, nee *naam ander kindje* was eerst. Doet een paar stappen naar voren en wacht heel even af, lijkt net alsof hij wil zeggen van je mag wel even zitten hoor.. Maar hij zegt Kijk maar... Springt er vervolgens op en rijd hard weg zonder dat jongetje echt de kans te geven om goed te kijken
Mijn dochter vierde zondag vast haar verjaardag voor familie en vriendjes. 's morgens vroeg ik haar waar ze het meeste zin in had. "Dat al mijn familie langs komt" (Had verwacht dat ze taart of kadootjes zou zeggen)
Terwijl we buiten de voetstappen van een groot monnnnster aan het volgen zijn, vertelt zoon hoe angstaanjagend het betreffende monster wel niet is. “Hij heeft scherpe klauwen en scherpe nagels aan zijn voeten. Weet je, hij heeft iets bij zich om zich mooi te maken. Weet je wat dat is? Nagellak!”
Ik doe de jongste in bad. Hij is 5 maanden en spettert als een bezetene. Zoon (4) komt kijken, wordt natuurlijk helemaal nat en zegt: “ik ga weg. Ik ben het helemaal beu!” Één tel nadat hij de badkamer uit is, draait hij zich om en zegt ie weer fris en opgewekt: “ik kom even kijken!”
Jongste dochter kruipt 's ochtends lekker tegen me aan in bed. "mama, je moet wel even je benen anders doen, want anders krijg ik splinters in mn benen" Oftewel... hoog tijd om mn benen te scheren
Leuk hè? Die van mij spettert ook zo. Toen dochter een keer hielp begon ze keihard te huilen en vluchtte weg omdat haar zusje haar natspette
Vanmorgen mocht dochter trakteren op het kdv. Ik had de traktatie op de bijrijderstoel gezet. A: "Mama, wel uitkijken bij de heuvels hè?" Ik: "Hoezo en welke heuvels?" A: "Die kleine heuvels. Anders valt mijn traktatie". Oké, ze bedoelt de vluchtheuvels dus (we hebben er een stuk of 10 te gaan). Bij iedere naderende vluchtheuvel ging het ongeveer als volgt. "Mama! Kijk uit!!!" "Komt er één" "Rustig, rustig" "Ja, ja, dat gaat goed. Rustig aan" "Oh, gelukkig. Mijn traktatie staat nog!" En dat maal 10. Leuk ritje vanmorgen
Piet heeft pijn aan zijn been (filmpje op YouTube) Dus ik zeg wie gaat hem nu beter maken dan? De mama dokter misschien Als ik daar nu ook voor betaald krijgt dan doe ik dat wel ff hoor