Pietenpak weer aan; Mam, ik ben zwarte Miep! Had van te voren een driftbui gehad dus ik zei, nu is t klaar met miepen
De kids hadden leuk met de toet toet een treinbaan gebouwd rondom de eettafel. Maar toen moesten we bijna eten dus ik zeg; hoe moeten we nu eten dan? De jongste (net 3) denkt even na en zegt dan heel droog: "oh dan eten we niet...."
Mama heeft een kapotte doos! Uitgelegd waarom ze niet uit mijn buik komt... onvruchtbaarheid een beetje uitgelegd in jip en Janneke taal: mama's hebben een speciaal doosje in hun buik waarin een baby'tje kan groeien, maar bij mij is dat een beetje stuk... Later vertelde ze tegen een juf op school dat mama een kapotte doos heeft!
Dochter van 3,5 is Ah kleuren. Ze tekent een poppetje die op mij moet lijken. Mama welke kleur haar wil jij? Ik: doe maar de kleur die ik nu heb. Zij: zal ik dan grijs kleuren net zoals je nu hebt? Ik ben blond n heb zelf nog geen grijze haar ontdekt
Dochter net. Ik ben zo blij met mijn ringetje, daar ben ik heel zuinig op. Ja op mijn armbandje en horloge ben ik ook heel erg zuinig. Ik weet alleen even niet waar ze zijn
Dafne keek toe op kdv hoe Pepijn op de wc zat. Dafne: heb jij een piemel? Pepijn: ja. Dafne: ik heb een vagina en billen!
Hier een groot liefhebster van lego Batman. Zowel de game als de film. Zit ze te gamen: "H, game uit, we gaan eten." Zonder te mopperen zet ze het spel uit, loopt naar de tafel en gaat achter haar bord zitten. "zo! Batman gaat even eten hoor." Even later: *kijkt verdacht naar papa.* "mama? Is papa Batman?" "mocht ie willen, schat." en zowel papa als ik beginnen hard te lachen. "mama! Je mag Batman niet uitlachen!" Ze heeft vandaag haar eerste tandje eruit. ❤️ en ze vond het allemaal zo spannend. Ze mocht het onder haar kussen leggen. En een half uur geleden riep ze me: "mama? Wanneer komt die tandenfee nou eens?" "Tja meisje, die komt pas als je ligt te slapen." "oh..." Ligt ze al een half uur zelfverzonnen liedjes te zingen over de tandenfee, die ik perfect hoor via de babyfoon. "tandenfee? Tandenfee? Waar ben je nou hou? Ik wacht al de hele tijd op jouhou... Het duurt zo Laaaaaaangggg IK ZEG HET DADELIJK TEGEN MAMA HE!" Echt, ik zit te janken van het lachen hier.
Mijn zoon van 5 wilde vandaag een knoeimatje onder zijn bord. Hij bedoelde een placemat . Ik denk dat hij familiegeschiedenis geschreven heeft hiermee, want die houden we erin!
Ik vraag: weet je nog wat we morgen gaan doen? Hij: ik weet het niet. Ik: dat weet je toch nog wel, zal ik je een hint geven? Hij: Ja! Ik: Zie ginds komt de... Hij vult aan: sinterklaas... én zwarte piet Bijna We moeten nog oefenen met de liedjes bedenk ik me opeens...
Oh en iets dat hij niet echt zei, maar deed Waren we bij de indoor speeltuin en werd er een verjaardag gevierd. Kennelijk ging hij er gewoon dus tussen zitten. Komt hij zo ineens aangelopen met een autootje. Dus ik zeg, waar heb je die nou vandaan? Had hij die gewoon van het bankje mee gepakt waar de cadeautjes op lagen Ben er nou nog niet zeker van of hij hem één van die kindjes in zijn handen gedrukt heeft gekregen of dat hij het echt zelf weggepakt heeft en/of dat hij hem zelf heeft uitgepakt of dat het er al zo lag..
Zoon zegt elke keer als hij kopjes als “KORT” en “WEER” voorbij ziet komen bij het Sinterklaasjournaal: “lekker, chocola!!”
Lieve help, het wordt steeds erger hier... We hebben net het schoentje gezet, en zaten een spelletje te doen. H *kijkt steeds naar de wortel in het schoentje. * Ik: "wat is er meid? Het is jouw beurt hé." H: "Die wortel is er nog steeds..." Ik: "dat zal ie verlopig ook nog wel blijven. Verwacht je soms dat Sint nu al komt met zijn paardje? Die komt pas als je lekker ligt te slapen." H: "nou ja zeg!" Ik H: "Ik heb twee tekeningen gemaakt. Twee. En de wortel in de schoen gedaan. En een liedje gezongen. Ik doe toch ook moeite?"
samen J. 2,5 naar intocht sinterklaas, ze krijgt een handje van de sint. Loopt de sint weg zegt ze: Mama dat is echt een oude man. Ze vind klaas niet leuk ze ziet liever piet.
C was donderdagochtend gevallen. In de auto op weg naar me tante die op hen past. C; mama, b(r)oek vies, wassen assebieft? Oooooh neee! Shoene ook vies, BAH! Heel drama
Zitten te lunchen en jongste is klaar. J:mag ik van tafel af? Ik: nee even wachten nog tot ik ook klaar ben J:mag ik een toetje? Ik: toetje doen we alleen met avondeten toch. J: nee nu ook toetje Ik: nee. Vanavond mag je toetje Is even stil.... J:mama wil jij 1 of 2 toetjes? Ik: ik hoef geen toetje Jliefste stemmetje) mag wel hoor
R moet de laatste tijd steeds huilen als ik hem weg breng naar de psz. Vanmorgen vroeg dus een gesprekje gevoerd waarom dat was en hoe we konden zorgen dat mama wel weg mocht gaan. R: 'Als we een spuit meenemen' Ik: 'een spuit??' R: 'ja, en dan spuiten we iedereen nat!' We zijn maar voor z'n knuffel gegaan.
Niet mijn kind. Kindje van 2 zegt tegen zuivelspread - spruitjesbed Moet altijd zo hard lachen als dat er heel overtuigend uit komt