Niet eens grappig, maar wel weer heel lief, mijn zoontje van 3: ze hadden vanmorgen een klein cadeautje in hun schoen en een kleine chocoladeletter. Omdat de oudste al om 6 uur wakker was en de jongste om 7 uur nog steeds lekker lag te knorren en ik die ook niet wakker wilde maken omdat hij niet topfit is, kreeg de stuiterende oudste toestemming om toch vast haar pakjes open te maken. Toen de jongste eindelijk uit bed kwam mocht hij natuurlijk ook zijn pakjes open maken. Cadeautje en letter van de oudste waren niet meer in zicht dus de jongste wist niet wat zij had gekregen. Pakt de jongste zijn letter uit, bekijkt hem en zegt dan heel lief: "oh... dan moeten we die maar delen..." Laatst hadden we 2 wortels klaargelegd op de tafel voor amerigo, de oudste had al lang een wortel gepakt en in de schoen klaargezet. Dus wij zeggen tegen de jongste op een gegeven moment, kijk daar ligt een wortel voor in je schoen. Hij loopt er heen, pakt zijn wortel en staat dan stil: "maar dan heeft I.(zus) niks!"
Onze jongste is net 2 maar praat vrij verstaanbaar. En blijkbaar ook dialect We stonden op school en hij komt op me af gerend en pakt me vast bij mn benen. ‘Kep oe mama!’ Ik lag in een deuk
Onze uk (3.5) zegt net kijk eens wat ik kan. Gaat met zijn armen wijd staan en gaat op en neer met zin armen, omhoog en omlaag. Kijk mama ik ben een weegschaal! Whaha waar hij dat van heeft weet ik niet.
Onze dreumes vanmorgen. Gillen, schreeuwen en brullen. Haalt adem: 'Ik ben blij' en hij gaat zitten giechelen. Whut?
Mevrouwtje van bijna vier zit in de auto en vertelt dat ze de ruimtewissers van de auto zo grappig vindt.
Mijn middelste komt tegenwoordig regelmatig met zijn armen om mij heen staan en dan zegt hij:"knuffel!". Laatst stond ik met mijn moeder te praten en toen kwam hij aan rennen van achteren en sloeg zijn armen om mij heen en riep keihard:"knuffel billen!" Mn moeder en ik lagen in een deuk natuurlijk. Mijn middelste heeft ass en een fascinatie voor licht. Hij vindt het leuk om met de lampen te spelen die in het raamkozijn staan (aan, uit, aan, uit). Maar hij mag dit niet. Van de week zat hij stiekem weer met de lampen te spelen, dus ik zei:"Nathan, nu zet je de lampen aan en laat je ze aan." Zegt hij:"Mama, ga eens naar de keuken!" Hij dacht ook, dan ziet ze me niet, hahaha.
Hij heeft zelf een zaklamp waar hij graag mee speelt. Iets van een disco lamp is ook wel een idee voor hem denk ik. Zolang hij het zelf maar aan en uit kan doen.
Van de week werd ZL rond een uur of 4 wakker s’nachts (zit in een groeidpurt en droomt dan veel) dus kwam hij even knuffelen bij ons in bed.... hele verhalen vertellen en op een gegeven moment klopt hij een paar keer boven op zn hoofd en zegt “ooow dat is Liam zijn kokosnoot”. Ik moest zo hard lachen en dat om 4 uur s’nachts
Zoon (4) vroeg laatst hoe zijn spuug smaakt. Ik zei een beetje naar water en een beetje naar wat je als laatst gegeten hebt. Nu drinkt hij een glas water leeg, waarna hij verwonderd zegt: “nu ruikt mijn snot naar water!”
Papa en dochter zijn samen met de trein baan aan het spelen. Papa stoot per ongeluk met zijn hand tegen de neus van onze dochter, ze raakte overstuur en daarna boos Papa! Je hebt me snot er uit gebotst
Kijk mam een kerstboom! Ik verstond m niet goed dus ik vroeg; wat zei je? Oh sorry mam, een jingle bell boom!
Er staat hier een hyperactieve dreumes te dansen met zijn billen in de lucht. Terwijl hij zingt (heeft hij zelf verzonnen): 'billen billen bij, billen billen allebei.' Kleine Sjin Sjen.
Bij ons rijd er vaak zo'n soort goederen trein langs. Volgens Noud is het een poep trein, geen mensenpoep maar dierenpoep
Waren vanmiddag pannekoekjes aan het makrn van banaan en ei. En L vroeg of ze een oerdekloppen. mocht hebben. Ik heb 2x gevragen wat ze wilde hebben en snapte haar nog niet dus ik zeg tegen haar laat mama maar zien wat je wil hebben. Pakt ze de garde en zegt met een grote smile 'oerdekloppen'. Bubbel gelegen van het lachen hoe komt ze er op. Roerdekloppen.
Tijdens pakjesavond: Ik had voor de leuk ook iets lekkers voor de hond ingepakt en in de zak gemikt. Dochter werd helemaal gek toen ze de zak cadeautjes zag staan in de gang toen ze thuiskwam van de wandeling met papa en hond. Nadat ze bij was gekomen, gingen we de cadeautjes uit de zak halen, en naar de woonkamer brengen. Pakje voor H Pakje voor oma Pakje voor mama, enz. Ze mocht alvast een pakje openmaken, daarna zouden we spelletjes gaan doen en gaandeweg de avond pakjes openmaken. Komt ze aan met een pakje voor de hond "Heey schatje, daar staat *naam hond* op hoor, je mag een pakje voor jezelf openmaken he." Dochter schudt resoluut haar hoofd "Nee, ik ben veel te blij voor *naam hond* die mag eerst zijn pakje hebben, ik kom vanzelf wel aan de beurt." Ik vond het zoooo lief. Vanavond: "Volgens mij vindt je Jip en Janneke niet zoveel aan he? Zal ik een ander verhaaltje voorlezen?" "Ja maar dat vind ik zielig voor jou." "He? Hoe bedoel je?" "Ja, jij doet zo je best, met die stemmetjes enzo..." Ja maar, dat kan ik ook wel met een boekje dat je leuker vindt, toch? Kom, dan gaan we eens kijken wat er allemaal in je boekenkast ligt." "Mama?" *diepe frons* "ik zat eens gewoon te denken he...zullen we de Jip en Janneke boekjes aan een arm kindje geven?" Echt...de laatste tijd...zo lief hier
hahahaha, dat deed mijn oudste toen hij klein was ook. Huilen, brullen, snikken, dikke tranen....een minuut later kon het zó over zijn en zat hij weer volop te lachen. Bizar!
oke, mijn dochter (7) valt niet meer onder deze leeftijd, maar toch. Gisteren regende het verschrikkelijk en was het heel erg koud, man ging de kinderen uit school halen, ik ging de hond uitlaten. Maar omdat het dus zo koud was en het regende wilde ik een muts op. Die van mij lag alleen dus in de auto die man mee had. Ik pak dus een witte muts van mijn dochter met een grote pompom op de punt, zette hem op en ging de hond uitlaten. Alles om maar een beetje warm en droog te lopen toch? Kom ik terug, komt net mijn man aangereden met de kinderen. Dochter stapt uit en zegt behoorlijk pinnig: Nou mam, jij loopt ook voor gek, zeg!! Dus ik van ??? . Ja! Die muts kleurt totaal niet bij je jas!! Je zou bijna denken dat ze gaat puberen, modebewuste tut!