Mijn dochter van 5 en zoontje van 3 zitten vandaag samen een dvd te kijken over de Bijbel en het scheppingsverhaal. Zegt dochter op een heel belerend toontje tegen haar broertje:"Jaaaahaaaa, de Bijbel is een héél belangrijk boek, hoor *naam broertje*, want daarin staat ALLES over Jezus!! hahaha
Ik zeg elke avond voordat hij gaat slapen onder andere: ik hou van jou! Nu zegt hij sinds een week of twee terug: Ikkkk... hou .... vajouououou - met een hele lange uithaal naar boven toe. Raap me op Wat een mooi lief perfect kind!
In de auto zing ik mee met Let it go. Mijn dochter sommeert mij ermee te stoppen. Ik vraag waarom. Zegt ze op een heel bijdehand toontje: ik geloof dat frozen het zelf wel kan zingen
Gisteren was mijn zoontje op zijn nieuwe kamer aan het spelen. Hij is bezig met zindelijk worden en ineens roept hij me.. 'MAMAAAA ik heb op mijn potje geplast en gepoept! En mn poep lijkt op een croissantje!"
Onze oudste van 4 zit in een hele lastige fase op het moment. Bij alles is hij dwars, druk of ongehoorzaam en over alles moeten we strijd leveren. Heel irritant, maar hetiseenfasehetiseenfase Nu was hij vandaag voor het eerst in een week weer eens een hele dag gewoon een beetje meegaand en gezellig. Maar na etenstijd ging het mis en begon hij te rennen, op de bank te springen en zijn broertje te plagen. Mijn man tilde hem daarop op en wilde hem bij zijn broertje vandaan halen, maar terwijl hij dat deed flipte de kleine draak en gaf mijn man een klap. Die werd boos en stuurde hem direct naar zijn time out plekje, ondertussen een preek gevend over dat wij elkaar geen pijn doen in dit huis. De oudste mopperde toen dat hij toch hartstikke lief was vandaag en het daarom oneerlijk was dat hij nu straf kreeg. Daarop zei ik 'dat jij vandaag heel lief bent geweest betekent natuurlijk niet dat je je 's avonds als een compleet losgeslagen monster kan gedragen.' Nou goed, het kind heeft een tijdje daar gezeten en nadat we even met hem hebben gepraat over waarom we elkaar geen pijn doen, waarom we niet op de bank springen en waarom hij niet zijn broertje mag plagen, volgde het volgende gesprek: Ik: ga nou eerst maar eens even sorry tegen papa zeggen. David: sorry papa Ik : sorry waarvoor? David: sorry dat ik me gedroeg als een compleet losgeslagen monster... Blijf dan maar eens serieus
Hij wilde in een elektrisch autootje in de binnenspeeltuin. Ik : ow jammer, die gaat niet kijk maar zoontje : centje indoen mama Aaaghh waarom zijn ze toch zo slim? Heb gezegd dat ik dan niet genoeg centjes had voor zijn pannenkoek
Zoon was lekker op dreef vandaag, John: papa? wat wil jij het liefst? papa: een nieuwe auto John: dat gaat niet gebeuren hoor Hij is tree foe Tom aan het kijken, ik zeg moet jij niet meedoen? Nee ik het toch geen magie?! *domme mama zeg * En vanavond, mama ik wil met jou trouwen <3 En na het boekje voorlezen stoot ik m'n hoofd, ja mama dan moet je maar goed uitkijken
Ik dacht zelf de eerste paar x-en dat ze 'Oom Donald' riepen, dus nu roept dl dat ook. En Mickey Mouse noemt ze heel serieus 'Dikke Muis'
Dochter had een nepversie van zo'n kindersurprise ei gekregen met een onmogelijk in elkaar te zetten speelgoedje erin. Dus ik zei dat kan mama niet je moet maar wachten tot papa thuis is en het aan hem vragen. Dochter: waarom kan mama het dan niet? Ik: nou ik kan dat gewoon niet goed, beter dat papa het doet. Dochter: nou je moet het wel probééren! Schaam... Heb maar gezegd dat ik het misschien kapot maak omdat ik niet goed weet hoe het moet..
Vandaag zaten we in decwaxhtkamwr bij de kno arts en daar hangt een poster. Ziet mijn dochtertje van 3.5 ineens "winny de poep" op de foto..
Geniet er maar van . Oudste van 8 als ik zeg 'ik hou van jou': ja ga nu maar weg. Jongste daarentegen is een echt mama's kindje en als ik haar een kus geef als ik zelf ga slapen, tuit ze vaak half in haar slaap haar lippen voor een kus. En als ze niet wil logeren: ik wil niet want dan ben ik niet bij jou... (Ze gaat vervolgens altijd wel zonder problemen )
Oudste moest naar de wc maar kreeg haar knoop niet los. Ik zei ah ja dat is ook wel een lastige knoop! Waarop dochterlief antwoordde: vertel mij wat!
Jongste was op de bank aan het springen en ik zei voor de zoveelste keer dat dat niet mag. Ze kijkt me aan en zegt: als ik dat leuk vind dan doe ik dat gewoon! Zucht....
Wij hadden van de week eens van die lekkere vlaflipvla. Neemt mijn vriend het laatste restje, gooit ie het zo door de gewone vla heen. Dus ik roep enigszins ontzet; whaa neeeee eeuwig zonde! Dochter kijkt me aan en zegt:"geen zorgen mama" En zoontjelief maakte het ook wel bont vanmiddag. Ik was zn broodje aan het smeren met appelstroop, althans dat wilde ik gaan doen. Gaat hij ineens roepen "neeneeneeneeneenee!!!" En wijzen op de koelkast "die die die!" Ik doe de koelkast open, pak de kaas eruit, "wil je die soms?" Ja dus... Grrr meneertje is potverdrie nog geen anderhalf... Je zou hem toch een mes in de handen drukken en zeggen smeer jij je eigen brood maar!
Ja, ga daar maar eens tegenin Mijn oudste praat nog niet veel en niet echt goed ook, maar kan zich goed duidelijk maken. Als ik bijv doe alsof ik een hapje van zn koekje neem zegt ie 'eh eh' en dan met zijn wijsvingertje erbij dat hij heen en weer schud.
ml moest papieren gaan halen bij "zijn vriendin" (vrouw op kantoor). Vraagt D hoe ze heet. Tja dat wist ml niet.... "ja maar hoe kan het dan jouw vriendin zijn als je niet weet hoe ze heet!" tja
Iedereen kon een eierkoek krijgen. Papa eikel, mama eikel, opa eikel, etc. Eikel eikel eikel! Nu hebben we maar de E-R opvallend ertussen geplakt zodat hij eierkel zegt. Fair enough. Anders krijg je van die rare gezichten