Zoontje: jongens worden later ridders en meisjes worden prinsessen *diepe zucht* maar ja, jij koos er voor om moeder te worden. Hij zei het op zo'n toon: hoe heb je zo dom kunnen zijn
Jongste heeft te veel op de wii-u gespeeld. Ik moest vandaag Mario spelen met hem. Maar in plaats van op de wii-u moest ik Mario zijn en hij Bowser en het hele spel (mario-patty) werd nagespeeld. Inclusief mini-games en de acties van de andere poppetjes (computer) in het spel. Later was hij boos op mij. Eerst probeerde hij me in de gang te zetten. Toen dat niet lukte kreeg ik te horen: ik ga nooit meer met jou spelen hoor. Half uur later: mama wil je huisje boompje beestje met mij doen?
Aan de telefoon met tante; Waar ben je Nu? - ik ben thuis Is dat ver weg? Ik wil nu naar je toe. - ik woon ver weg ja, in den Bosch.. . In het bos!?! (met dat gezicht erbij)
Opa woont in Frankrijk, dus we proberen haar wat Franse woordjes te leren. Wij: hoe zeg je hallo in het Frans? Zij: halloooo Frans!! Om vervolgens valk erna tijdens het spelen in volle overtuiging bonjour tegen dr pop te zeggen
Haha leuk. Doet me denken aan vakantie in Frankrijk een paar jaar terug. Oudste ook het woordje bonjour geleerd. Liep hij de hele dag tegen alles en iedereen bonjour te roepen.
Oké, deze van vanmorgen is wel heel vreemd... Mama! Ik heb gepoept. Ik heb een taart gemaakt. Hmmm lekker, taart! En vanmiddag had hij dan 'soep' gemaakt getverre, wat komt hierna? Niet de eerste keer dag hij zulke gekke dingen doet, 'vroeger' haalde hij ook al 'bananen' (ofwel snot) enzo uit zn neus Alleen geloof ik dat het deze keer van school komt, bedankt he
C (bijna 3) en D (6) zitten samen in bad. Als D hard spettert met het water roept C: niet doen! Stakkies worrik nat!
C zat in de auto te kletsen tegen me toen mijn vriend ineens iets zei. C: papa nou even stil! Ik ben met mama aan het praten.
Dat had ik vandaag ook. Ik zei iets tegen mijn schoonvader en mijn dochter (3) wilde aandacht. Zegt ze opeens 'mama! Ik praat tegen je!'
Dochter (4) zit bij me op schoot, kijkt ze mij ineens heel aandachtig aan en zegt: Je hebt echt veel rimpels mam! En bedankt schat, mama houdt ook van jou..
Jongste is met papa in de badkamer. Papa. Ik hou van jou tot aan het dak. En van mama tot de wastafel.
Wederom de jongste. Al turend naar de andijviestamppot op zijn bord: *diepe zucht* " mama, dit is écht niet gezond voor mij hoor.."
Ik tegen de oudste, hij was aan t huilen/zeuren. Kom op kerel, je blijft er nu wel lang in hangen hè * hij staat op en springt... Nee hoor mama, zie je wel...er hangt geen stok dus ik blijf niet hangen
Mijn man vraagt onze oudste of hij even wil opruimen: papa, doe eens rustig. Ik kan niet heksen. En ook niet toveren. Ik kan niet alles tegelijk! Hahaha ik hoorde mezelf gewoon
Oudste zit met mijn man op de grond em bekijkt mijn man zijn voorhoofd aandachtig. Papa, jij hebt echt veel strepen hier! (Terwijl hij met z’n vingers de lijnen/rimpels op hey voorhoofd volgt) Ik bleef er bijna in
Meestal onthoud ik ze niet, maar vandaag wel een keer. R: Mama, mag ik ook oorbellen in. Mama: Nee R, oorbellen zijn voor meisjes (voor ons dan, ieder z'n eigen keuze verder ) R: Oh mama, maar als ik dan een meisje ben, dan mag ik ook oorbellen.