We hebben wat ‘werkmannen’ over de vloer en één van hen riep mij: mevrouw, mevrouw! Zegt zoon: Je mag ook mama zeggen hoor!
Ben bij zus en mijn dochter is aan het spelen dat ze op reis zijn. Dus we vragen "waar naartoe dan?" "Naar India" zegt ze Dus mijn zus zegt "namasté" Roept mijn wijsneus lekker "doooooeeiiii..... Mama's teen"
Ik ben aan het koken. Jongste dochter speelt met de knikkers, oudste met de poppen. Af en toe spelen ze wat samen, maar ze maken ruzie en pakken van elkaar af. Ik loop twee keer naar de kamer om het pedagogisch verantwoordelijk op te lossen. De derde keer ben ik het spuugzat. Ik loop naar de kamer en zeg dat ze niet meer samen mogen spelen. De jongste speelt met de knikkers en de oudste met de poppen en daarmee klaar. Terwijl ik terug loop naar de keuken zegt de oudste: ' Mama, bemoei jij je er maar niet meer mee, je maakt het alleen maar erger'.
Ik.kwam zondag om 12u thuis van de moestuin. Normaal gaat de jongste om12u nog slapen. Man verteld dat de jongste kapot was en om 11.15u al op bed lag. Vraag de oudste (3): "Teun stuk?"
Ik had mn kleren aangedaan; Mama wat ben je moooiii Maar ik ruik wel een beetje stink! Oh ja waar dat dan? Uit je mond Ja sorry schat was net wakker
We waren bij de zeeman en de kindjes mochten allebei een stickervel. Ik zei tegen mijn dochter dat ze 2 dezelfde moest pakken zodat er geen ruzie zou worden gemaakt over wie nou welke krijgt. Zou, zo gezegd zo gedaan. Terwijl we naar huis lopen houdt zij de stickervellen vast en kijkt er de hele tijd naar. Zo'n 10 minuten later zegt ze opeens: "oh ohw we kunnen tóch ruzie maken." Waren de vellen dus niet precies hetzelfde
Nadat we een wens hebben gedaan bij een wensput in een pretpark loopt onze oudste blij naar mijn man toe: “papa, ik heb gewenst dat jij héél lief bent.” Even later: “hopelijk komt mijn wens ooit uit.”
Vanavond tijdens het eten... Borden opgeschept, A (oudste), E (jongste) en ik zitten aan tafel. Eet smakelijk gezegd en E en ik beginnen te eten en ondertussen ben ik ook aan het kletsen. A begint niet met eten. Ik: "A, begin eens met eten". A: "Maar mama, dat kan toch niet als hij je mond niet dichthoudt!" Ik: "Tuurlijk wel. Als ik praat kun je prima eten". A: "Neehee!!!" Ik: "leg eens uit" A: "Nou, als je stil bent kan ik me eindelijk even tot de Here God richten om Hem te bedanken voor het eten". Wat een schatje is ze toch
Zoontje: mama, gaan we naar die speeltuin? Ik zeg: nee, je weet best waarom niet Zoontje: mama bemoei je er niet mee! waar hij dat nou zo opeens vandaan heeft...? Dus ik zeg, hee zo praat je niet tegen mama Hij: ik mag wel met mama praten! Zeg ik, je mag wel met mama praten, maar niet op die manier. Hij: ik praat wel op dé manier mama! Hij begreep volgens mij niet wat ik bedoelde Hij zat bij mij achterop de fiets en ziet verderop achter de bosjes halverwege een straatje onbekende kindjes, niet dat die ons echt goed konden horen denk ik, maar dat boeide niet : Haaallooo kindjes! *naam* & *naam* (uiteraard voor hen dan onbekende namen, zijn namen van twee kindjes uit zn klas) zijn mijn vriendjes! Maarruuuhhh doei! Mama, rijd hier maar de bosjes in.
We zitten net de trailer te bekijken voor de nieuwe film van Robin Hood die in de winter uitkomt. wij als gezin houden van verhalen, sagas en mythen en legenden en zijn daar vrij 'nerdisch' in. H:"wie is dat.?" Papa:"ken je die niet? Wie kon heel goed met pijl en boog schieten?" Ik:" En wie stal van de rijken, en gaf het aan de armen?" H:"....mama?" Ik keur hem goed. We zitten buiten, de buren zijn ook buiten en hebben klaarblijkelijk bezoek. Ik fluister dochter even toe dat ik naar de wc ga. H:"moet je poepen, mama?" De visite valt stil bij de buren. Ik:"sttttt..." H:"wat?ja? Moet je poepen, mam? MAMA? MOET JE POEPEN?" Bulderlach bij de buren.
We zitten op het balkon en een paar buren praten wat luid. Dochter van 3 kijkt op van haar boekje en roept: 'Hé! Niet praten!'
Dat doet mijn zoontje ook wel eens als wevergend zijn waar mensen praten. Toevallig vandaag ook iets soort gelijks, waren mensen aan de overkant van een sloot waarvan je de muziek redelijk goed hoorde. Zei hij iets als, hee zet die muziek uit
Zoontje vroeg of ik even zijn geladen tandenborstel wilde pakken voor hem. Elektrische tandenborstel dus...
Mijn man laat kennelijk iets vallen. Zoon: ‘ik pak het wel even.’ Man: ‘dank je wel, vriendje. Je bent een grote knul.’ Zoon: ‘jij bent ook een grote knul.’
Kleuter van 5 toen hij iets niet mocht: Maar jij bepaald mijn leven niet! ( zal hij wel op school gehoord hebben) Of vanavond, voordat hij naar bed ging had hij een tasje klaargelegt voor morgen: Mam, laat je dit tasje hangen? Wil morgen niet zien dat je'm hebt opgeruimd he? (Die zal hij wel van mij hebben) En vandaag, vroeg hij een beker water, waarop ik zei: Je mag'm zelf wel even pakken. Kreeg ik als antwoord: Je ziet toch dat ik even bezig ben?! Die zal hij ook wel van mij hebben
We waren bij een plantjes verkoop en man zegt over een paar plantjes: die blijven wel erg mooi! Zegt dochter: mama blijft ook erg mooi!
Hij staat op van de bank en vraagt wandelend...mama wil je ook een ijsje? Ik; nee nu niet het is 9 uur. Hij; Oké vanmiddag misschien Hij loopt door naar de diepvries dus ik zeg wat ga je doen? Hij; ja jij wil vanmiddag een ijsje, ikke nu hoor.
Ik vraag of hij het zagen, zagen liedje kent. Mijn zoontje kende het liedje nog niet. Dus ik zing. Zoontje: wie zijn er dan thuis? Ik: nou, zoals je al hoorde de vader en moeder niet, dus ik denk dan alleen jan en de muis die piep zei. Hij heel serieus: oohh, okee ............. Gaat de muis dan de boterham smeren?