Is dit een postnatale depressie?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Joanne92, 18 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joanne92

Joanne92 Fanatiek lid

28 sep 2014
    1.001
    2
    0
    #1 Joanne92, 18 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2015
    Hoi mama's
    Schaam me best maar ik wil het toch delen en leek me het beste dit hier te doen.
    Sinds een week of 2 voel ik me zo ellendig
    Begon met misselijkheid, moe, dacht gewoon even dat ik weer zw was
    Dat niet..
    Daarna nachtmerries. Mijn meisje werd bij me weggehaald, mijn meisje werd pijngedaan (heel heavy. Er werd op de fontanel gedrukt enzo)
    Ik kreeg die beelden niet meer uit mijn hoofd en ging mezelf gekdenken
    Wat als ik dat was in mijn droom die mijn meisje pijn doet? Wat als dit wat als dat..?
    Ik ben eventjes ingestort bij mijn vriend en die heeft me wel goed getroost en zegt dat ik overbezorgd ben.
    Maar toch zit het me niet lekke, even gegoogled en kwam uit op postnatale depressie. Ik wist niet dat dit juist nog 4 mnd na je bevalling op kon spelen.
    Ik heb een moeilijke eerste tijd gehad, besr zware bevalling(al heb ik er geen last van dat ik daar aan terug denk(niet bewust dan)
    Mijn meisje eerste 2 mnd alleen maar huilen, dokter hier dokterspost daar.. Ik was een overbezorgde histirische moeder.. Enfin, na 2 maanden zoeken een een weekopname verder zelf pepti gekocht en ik had plots een andere blije leuke baby. Toen kon het genieten beginnen.. Althans, maar voor even want toen begon dus deze ellende
    Ik ben heel emotioneel, dat ik uberhaupt al zulke dingen droom over mijn wondertje, ik schaam me kapot en voel me een slechte mama
    Ik wil zo graag eindelijk is genieten..
    Wie herkent dit of heeft zelf een postnatale depressie (gehad). En hoe zit dat met de vit b12? Kan die echt zulke klachten veroorzaken.

2. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik heb het niet gehad maar een vriendin van me wel. Zij had voor zover ik weet geen nare dromen maar wel angstaanvallen en huilbuien. Ze is minder gaan werken, 2 dagen ipv 3 en heeft er medicatie voor gekregen, alleen weet ik niet meer welke. Die heeft ze een paar weken genomen en toen was het beter. Ik zou toch eens naar de HA gaan en zien wat ze daar zeggen...

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Goed dat je je klachten serieus neemt. Zeker met de huisarts hierover gaan praten. Die kan je adequate hulp bieden met medicatie en eventueel verdere hulp inschakelen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik herken niet alles, maar heb me het eerste jaar na de geboorte van beide kinderen heel "grijs" gevoeld. Ipv een roze wolk had ik een grijze wolk. Ik heb er achteraf veel spijt van dat ik geen hulp heb gezocht. Het is zonde om je zo beroerd te voelen. Ik heb geen idee of het een postnatale depressie is, maar het is sowieso belangrijk om er wat mee te doen.
    Succes en sterkte!

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    kan heel goed, kan ook te maken hebben met het weer, herft etc. Maar als ik het zo lees denk ik het wel

6. LaMama77

LaMama77 Actief lid

6 mei 2013
    307
    0
    16
    Praat erover, dat in elk geval.Ga naar de huisarts, vraag een doorverwijzing naar de psycholoog, maar blijf er niet mee rondlopen!

Deel Deze Pagina