Goedemorgen dames, Nou morgen is mijn eerste bezoek aan de gynaecoloog. Ik hoop natuurlijk de eerste van weinig Maar goed, niemand gaat daar voor z'n lol naar toe. Kunnen jullie een beetje uitleggen hoe het gaat? Als je ontspant, doet een onderzoek dan pijn? Maken ze altijd een inwenzige echo en zo ja, doet dat zeer? En hebben jullie tips voor vragen of andere handige dingen? Ik heb voor mezelf wel helder wat ik sowieso zou willen, maar misschien vergeet ik iets. Ik zou het fijn vinden als ze even mij eierstokken nakijkt. Ik heb wel echt het idee dat er meermalen een eitje is gegroeid, maar niet gesprongen, dus ik wil weten of er geen gekke dingen ontstaan zijn daardoor. En ik zou het fijn vinden als ze nog eens mijn schildklier laat prikken, omdat ik het gevoel heb dat ik (misschien daardoor) te weinig lh-hormoon aan maak. Maar ik hoor graag even warte korte tips en verhalen, zodat ik weet waar ik me op kan voorbereiden. Ik moet eerst nog naar de tandarts haha, ben nog nooit zo "niet bezig" geweest met de tandarts. Ook geen fan van
Hoi Babke, In eerste instantie zul je waarschijnlijk een standaard fertiliteitsonderzoek krijgen. Dit betekend uiteraard een aantal vragen beantwoorden, zaadonderzoek, bloedonderzoek enz. Daarnaast zullen ze waarschijnlijk een inwending onderzoek uitvoeren (oa. je eicelvoorraad ed.). Dit doet absoluut geen pijn, de eendenbek is niet prettig maar pijnlijk niet, dus daar hoef je je absoluut geen zorgen over te maken. Heel veel succes morgen en hoop voor je dat het inderdaad het eerste bezoek van weinig is.
Hi Babke! Eerste bezoek gebeurde niet zoveel bij mij. Ik kreeg wat uitstrijkjes voor wat dingen en veel vragen natuurlijk over jezelf en je partner. Als laatste legde hij uit wat hij wilde gaan doen. Interne scan (om de eierstokken en de baarmoeder te bekijken), bloed onderzoeken en daarna evt verdere onderzoeken. Een soort van plan wordt zeg maar opgezet. Het ligt er denk ik aan wat je symptonen evt zijn ook etc. Mijn ongi was abnormaal dus hij keek voornamelijk naar dat en een kleintje krijgen was voor erbij zeg maar. Je man zal voor een test gestuurd worden ook, maar dat zal allemaal uitgelegd worden tijdens je bezoek. Als er iets is wat je niet zeker weet of niet helemaal snapt, altijd vragen. Misschien wat je nu te binnen schiet om te vragen even opschrijven en dan meenemen? Anders zit je er misschien morgen en vergeet je de helft. Onderzoeken doen idd geen pijn. Voelt wat oncomfortabel, maar pijnlijk nee. Gewoon rustig blijven dan blijven de spieren ontspannen. Ze snappen heel goed dat je geen fan bent van ze, dus geen zorgen. Tandarts is ook zo'n leuke haha! Succes!
Kan je er niet zo veel over vertellen want ik heb geen idee. Alleen dat een inwendig onderzoek geen pijn doet, alleen erg onprettig voelt, tenminste dat vond ik dan. In elk geval heel veel succes en natuurlijk ook voor bij de tandarts.
Tandarts vind ik erger. Ben sinds 1 mei in de mmm. Bij het eerste gesprek gebeurde er bij mij niet zo veel. Wel een inwendige echo gehad (die heb ik elke keer als ik er ben) en een afspraak voor zaadcontrole. Vervolgens is mijn cyclus 2 maanden gevolgt. Dan kunnen ze zien of er wle een eitje groeit en of deze ook springt. Als de gyn het vermoeden heeft dat hij gesprongen is moet je een aantal dagen later bloed laten prikken en dan kunnen ze in je bloed zien of je ei ook echt gesprongen is. Verder houden ze ook bij of je baarmoederslijm goed groeit en dik genoeg is. Als uit deze onderzoeken niks gebleken is gaan ze steeds weer een stapje verder. Bij mij deden alle onderzoeken geen pijn (tot mijn kijkoperatie dan). Veel succes morgen
Nou, dit stelt me al veel meer gerust. Dank jullie dames! En die tandarts komt ook wel goed. Is maar controle :d Ik heb er zelf een goed gevoel over. Ik heb heel deze cyclus het gevoel dat het simpel op te lossen is, maar dat ik er wel even wat hulp bij nodig heb. Dus laten we hopen dat ik gelijk heb en mijn lijf snel weer back in bussiness is.
Hoi meiden, het gaat hier even niet zo goed. het bezoek aan de gyn zelf viel mee alleen het oordeel is hard aangekomen. Ze denkt heel sterk aan pcos, dat is echt heel erg tegen gevallen. Ik had gehoopt op iets simpels, maar dit betekent gewoon de mmm in. Ik ben echt in een jankbui nu. Zwangerworden kan goed met hulp, maar toch. Best een shock eerlijk gezegd. En afvallen is geen willen meer, het moet. Ze gaat nu Eerst menstruatie opwekken met primolut. Dan dag 3 bloedprikken. Daar moet definitief uitsluitsel van komen of het pco is. Maar de onregelmatige menstruatie ook van vroeger duidt er al op waarschijnlijk. Dan gaan ze eerst een cyclus bekijken of er echt niets groeit. En dan starten met clomid. (opwekken van eigroei) Op zich nog steeds goede kansen hoor, maar moeten de Mmm in en had zo gehoopt dat dat niet nodig zou zijn.Ik voel me echt zwaar kut. Ik moet dit echt even een plekje geven. Het voelt als falen van mijn eigen lijf.
balen zeg die uitkomst. Op z;n zachtst gezegd natuurlijk. Had een betere uitkomst voor je gewenst. Kan het mij wel voorstellen dat het ineens een klap in je gezicht is. Het komt ineens wel hard aan en je wordt met je voeten terug op de grond gezet. Moet je gelijk beginnen met de primolut? Ik hoop heel erg voor je dat je lijf zich alsnog reset na die primolut. Lees wel dat er vaak dmv clomid aardig wat dames zwanger raken. Maar het liefste doe je het natuurlijk op eigen kracht. Geef jezelf de tijd om het een plekje te geven zodat je daarna weer met volle kracht er tegen aan kunt.. Dikke knuffel vanuit deze kant in elk geval!
Ach Babke wat klote dat de uitslag wsl pco is en dat het je zwaar valt. Heeft ze nog een inwendige echo gedaan (check 'kralenkrans')? Lekker ff janken als dat oplucht. Laat het even bezinken hopelijk krijg je snel weer goede moed. Je schrijft zelf al dat er op zich nog goede kansen bestaan, houd je daar aan vast. Dat gevoel dat je lijf faalt heb ik ook hoor en dan lijkt er bij mij nog weinig aan de hand (al denk ik wel dat er 'iets' niet klopt) Sterkte!
Balen zeg! Maar wel fijn dat er nu eindelijk wat aan gedaan gaat worden. Snap dat je er erg van baalt en dat je teleurgesteld bent. Maar goed, nu krijg je tenminste een kans om zwanger te kunnen worden. Die heb je de afgelopen maanden niet gehad. En het geeft helemaal niets als je verdrietig bent, dit had je gewoon niet verwacht. Het moet mog even een plekje krijgen! Sterkte!
Ah meid, ik lees regelmatig je post om te kijken of je inmiddels al ongesteld bent geworden, en was blij voor je dat je eindelijk naar de gyn mocht. Maar dit is een flinke tegenvaller....Ik kan me goed voorstellen dat het nu voelt als falen van je lichaam. Neem even rustig de tijd om het een plekje te geven. Wel fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Veel sterkte!
hey babke, wat balen zeg! had zo voor je gehoopt dat het een kwestie was van cyclus reset en weer verder. wil je in ieder geval een digitale knuffel geven
Ik was stiekem aan het mee lezen! maar wilde toch graag reageren! vervelend voor je zeg! dat je de diagnose PCOS hebt gekregen! vooral als je verwacht dat alles goed is! Maar ik hoor/lees heel erg veel goede verhalen van mensen met PCOS die toch door Clomid snel zwanger zijn geworden! dus hopelijk slaat het bij jouw toch aan! MMM is natuurlijk niet fijn, maar snel zwanger zijn daar doe je het uiteindelijk voor zo moet je maar denken! en dan is het het allemaal wel waard geweest! succes en sterkte!
Dankjullie wel voor de berichtjes. Ik weet dat de kansen met clomid heel groot zijn. En het kan zelfs dat als ik net weer op bmi 25/26 kom, dan het ook vanzelf weer terugkeert. Ik was namelijk altijd maximaal 27 en nu zit ik al en tijdje rond een bmi van 29. Ik heb op zich gewoon goede hoop hoor. Maar het is ineens geen overkomen meer. Dat was het al niet echt, maar nu is het echt kiezen of delen. Snap je. Allemaal niet erg hoor, maar moest gewoon erg wennen aan het idee dat er iets "mis" is met mij. We denken ten slotte allemaal gezond te zijn. We gaan er voor. Morgen start ik in ieder geval met Primolut.
Babke, dat moet een hele klap zijn geweest, de uitslag waarschijnlijk pcos. Hopelijk slaat de primolut snel aan. Ik ben vandaag zelf bij de HA geweest en kan 20-7 bij de Gyn terecht. ben nu 10 maanden gestopt met de pil en nog maar 4 x ongi geweest. hopelijk kan de gyn ons verder helpen. wel zie ik ook wat op tegen het onderzoek. maar zoals ik hier lees, valt het allemaal erg mee.
Zie net wat er ondertussen allemaal gebeurt is. Is natuurlijk niet leuk dat het dit evt kan zijn, maar idd zeker niet einde verhaal. Het is alleen maar goed als ze vinden wat er evt niet helemaal zit zoals het hoort daar binnen, want dan kunnen ze hun plan trekken en je verder helpen. Niemand wil in de mmm natuurlijk, maar zoals het nu klinkt (met je ongi etc) is het alleen maar beter. Veel succes iig!
Heeej meid.. Wat balen zeg!! Inderdaad is PCOS niet het einde van de wereld, maar het gaat wel tegen onze verwachtingen in. Ik heb geen PCOS, maar ik heb waarschijnlijk geen eisprong. Ik ben 1.5 week geleden voor het eerst bij de gynaecoloog geweest. De gynaecoloog vertelde me, dat hij niet verwacht dat ik dit jaar zwanger zal worden. Ook wij moeten waarschijnlijk die mmm in. Ik heb medicijnen gekregen om een ontrekkingsbloeding op te wekken. Afgelopen zaterdag heb ik de laatste pil (van 10) gehad en ik zal binnenkort dus 'ongesteld' worden. De gynaecoloog heeft al gezegd, dat dit helemaal geen zin heeft, maar ik wou graag een ontrekkingsbloeding voor m'n eigen gemoedsrust. En dan is het een keer afwachten tot ik écht ongesteld word en dan mag ik gelijk de gynaecoloog bellen voor een fertiliteitsonderzoek. Sterkte en succes meid!! Ik hoop dat je gauw een mooie positieve test in handen hebt!! Liefs..