Ik kreeg een tijdje geleden ineens een blauwe plek op mijn kuit. Dacht, ik zou me wel gestoten hebben.. Al is dat vrij lastig aangezien de blauwe plek aan de binnenkant zit. Dacht zal wel weg gaan... Ik weet niet precies hoe lang dit geleden is maar zeker al een week of 2. De plek is nog steeds niet minder, ook niet erger. Vandaag ineens ook op de andere kuit een blauwe plek. Ook aan de binnenkant. Kan dit duiden op trombose???? Ik maak mij ineens best veel zorgen omdat tijdens de zwangerschap bleek dat de waardes van mijn trombositen (of hoe je dat ook schrijft) te hoog waren en de kans op bloedpropjes dus verhoogd was. Volgens hun kon het geen kwaad, maar moet wel over ruim 3 weken nog een keer terug naar de internist. Kan iemand mij toevallig geruststellen, want ik heb er verder totaal geen verstand van en ik hoop toch dat die vreemde blauwe plekken daar niet op kunnen duiden.
Bij mij is het een overbelaste kuitspier...maar voor geruststelling adviseer ik ook een bezoekje aan de huisarts.
Het is op beide kuiten een plek van 2 tot 3 cm doorsnee. Het is ook niet een plek die dus heeeel blauw is, maar wel blauwig. Een beetje als een flinke stootplek die na een paar dagen licht aan het wegtrekken is..
Een trombosebeen ziet er glazig uit (glimmende strakke huid), rood en opgezet en is pijnlijk. Ook voelt het been dan erg warm aan. Wat jij beschrijft lijkt niet op een tromobsebeen, maar ik zou toch de ha even bellen. Mss een geknapte ader?
Het hoeft niets te betekenen maar je moet natuurlijk ook niet voor niets op controle over 3 weken. Ik zou toch de ha even bellen en hem/haar laten beoordelen of je er wel of niet naar moet laten kijken, denk niet dat het aan ons is om te zeggen of het wel meevalt of niet. Gewoon bellen dus
Morgen heb ik een afspraak. De assisitente zei ook al dat een trombosebeen meestal rood en glanzig is. Dat is niet het geval dus voor nu ben ik gerustgesteld.
Ik ben vandaag geweest en het zijn spataderen... Ze wees me aan dat de ader eromheen blauw doorschijnen, nog niet heeeel veel maar als je het weet wel duidelijk. Beetje jammer dus weer. Moet van haar nu preventief steunkousen gaan dragen. Nu weet ik ook waar de trekkende pijn in mijn kuit vandaan komt tijdens het zumba-en.
Ik heb 5 jaar geleden trombose in beide benen gehad en dat doet zoveel pijn, dat je er niet lang mee door had kunnen lopen. Het been is dan idd rood, gezwollen, glanzend en voelt alsof het van binnen in brand staat. En kan dus bij beide benen tegelijk optreden (heb hier ooit gelezen dat dit niet kon ). Ik moest bij het lezen van je klachten ook meteen aan spataderen denken. Niet fijn, maar gelukkig geen trombose. Hopelijk kom je ervan af en krijg je er niet meer last van.
"gelukkig" zijn t spataderen. dacht er meteen aan omdat ik dat wat jij omschrijft op mijn scheenbeen heb 1 been is er erg gevoelig voor geworden in mijn knieholte door een operatie aan een moedervlek. die in mijn knie zijn echt dikke aderen die je ziet en op mijn scheenbeen is t een wazige blauwe plek. geen pijn. je kan ze ook weg laten halen he als je er last van hebt schijnt helemaal geen erge ingreep te zijn, alleen kunnen ze dan niet garanderen dat ze weg blijven. bij mij deden ze op t einde van mn zwangerschap zeer en na een half jaartje was de pijn en gevoeligheid weg getrokken waardoor ik de ingreep voorbij heb laten gaan. misschien in de toekomst maar ik draag iig geen steunkousen. ondanks dat t goed voor mijn benen is voel ik me er ff te jong voor haha