Wie heeft/had ook zn last van zijn darmen? Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik hier helemaal geen last van. Ik kan de eene dag wel 4x naar de wc en de andere dag helemaal niet. Het rommeld echt vreselijk van binnen en doet ook zeer...gister tijdens wandeling ging het ook zeer doen.....raakte zelfs buiten adem. Verder heb ik het al een week onwijs koud en met vlage misselijk. Wat kan ik het beste eten/drinken om mijn darmen wat rustiger te krijgen? Had iets gelezen over roosvicee helpt dat echt?
Die roosvicee laxo werkt zeker, ik nam altijd twee glazen. Mijn darmen kunnen ook behoorlijk rommelen en vooral in het begin hebben ze dat goed gedaan. Ik merkte ook duidelijk verschil als ik fruit had gegeten. Zonder ging het poepen veel moeilijker. En voldoende drinken
Ik had exact hetzelfde. Wordt veroorzaakt door de zwangerschapshormonen en omdat de darmen ruimte gaan maken voor de groei van de baarmoeder. Ik vermoedde de 2e keer dat ik zwanger was al voor de positieve test omdat ik meerdere keren per dag naar het toilet moest. Herinnerde me dit van mijn eerste zwangerschap. Normaal ga ik 1x pd in de ochtend, dus duidelijke regelmaat.
Ik heb prikkelbaar darm syndroom. 1e zwangerschap juist minder last van gehad, maar deze zwangerschap ai ai ai....... Tips bij darmen: goed vezels eten (bruin brood), fruit en voldoende drinken (liefst veel water). Zelfs met deze tips die ik dus al sinds pubertijd aanhoud veel pijn bij vlagen deze zwangerschap. Soms moeten wij het maar lijdzaam ondergaan.
Pffff darmen praat me er niet van! Hier ook veel last... Soms ook echt flink pijn! Hoort erbij helaas.
Ik heb er ook heel erg veel last van. In het begin continue een rommelende, opgezette buik. Dat trekt eigenlijk sinds een week weer wat weg. Ik eet veel vezels, drink veel en eet minstens 3x fruit op een dag. Heb het idee dat het dan wat beter gaat.
Op het begin heb ik hier ook veel last van gehad. maar meer echt als verstopping zijnde. Wat voor mij goed werkte was zodra ik wakker was buikspieroefeningen te doen (soort darmmassage) en als ik klaar was als eerst hele sterke koffie drinken (voor mij meestal ijskoffie want als ik verse koffie zet drink ik veel te veel ivm caffeine) en daarbij een of 2 kiwi's (bananen schrijnt tegen te werken, dus die raad ik verlopig even af) met een flesje koud water. dat heeft wel geholpen in ieder geval de pijn en echte problemen weg gehaald. nu heb ik wel nog de ene dag vaker en de andere dag niet. maar zonder pijn en rommelende darmen. dus dat neem ik maar voor lief. en nu eet en drink ik gewoon alles weer zonder op te letten wat goed is voor me buik (wel binnen de zwangerschapseisen natuurlijk)
Hier ook heel erg last van mijn darmen ze veroorzaken zelfs harde buiken door de pijn.. Maar ik ga vandaag wel en dan zo 4 dagen niet,. Ik eet bruin brood en fruit en drink veel water maar bij werkt het niet, Mag nu lactucolose ophalen kijken of dat helpt.
Hier nog een waarvan de darmen van slag zijn maar niet op een vervelende manier! Mijn ontlasting is gewoon soepel maar net ff te zeg maar ! Probeer meer vezels te eten maar mijn eetpatroon is niet veranderd en normaal is het wel goed. Dus denk gewoon dat het door de zwangerschap komt! Heb er verder geen last van.
Hier ook hoor! Al de hele zwangerschap. Dan jan ik ineens 3xpd en dan ineens 3 dagen niet, mijn darmen rommelen wat af en ik boer en laat veel windjes...heeeeel charmamt